verwarring schreef:Het moest niet zijn :zijn woorden maar :de woorden excuuus.En ik doe niet aan persoonsverering,want ik ben niet van mening dat ds.Wink de enige ware predikant in Ned. is.
Maar wat er over hem gezegd word.Dat raakt me........ En ik ben ook niet van mening dat er geen mensen meer bekeerd kunnnen worden, want zolang de zon en maan er zullen zijn zal zijn werk gelukkiglijk voortgaan.Maar we zien toch allemaal wel hoe het er voorstaat in ons land,onze kerk.........ons hart???
Met alle respect,oordelen over een leraar doe ik niet, maar ik vind het werkelijk treurig hoe deze prediker zich afzet tegen alles in kerkelijk Nederland, en hoe hij met verdachtmakingen strooit richting alles en iedereen en tegen al het in zijn ogen geestelijk leven wat het niet zou zijn.
Al luisterend kwam bij mij de volgende gedachten naar boven.
Eén leider
Eén waarheid
Afzetten tegen alles wat "buiten" is
Een volledig vertrouwen door de volgelingen
Al deze aspecten neigen naar sektarische trekjes , kijk maar eens wat wat de kenmerken van een sekte zijn.
Dit bedoel ik niet vervelend, maar het komt echt over, al zou alleen daar nog Waarheid gepredikt worden en er nog maar een ware leraar in Nederland is. Ook geestelijk leven is er in de gemeente niet te vinden blijkens het niet of nauwelijks vieren van het H. Avondmaal.
Al deze zaken maken me toch beducht voor dit soort kerkelijke stromingen, waarbij ik nogmaals benadruk dat ik hiermee niet oordeel over staat en roeping.
Heeft deze gemeente eigenlijk nog wel ouderlingen ?