Gouda (bv) wil terug naar GGiN

Afgewezen

Re: Gouda (bv) wil terug naar GGiN

Bericht door Afgewezen »

Johannes 3:16 schreef:
verwarring schreef:Dit heeft me erg geraakt, het is ook de laatste keer dat ik hier wat vermeld, maar mag ik je ernstig waarschuwen? Lees een Psalm 105 :15 daar staat: Tast Mijn gezalfden niet aan,en doet Mijn profeten geen kwaad.
Ik tast niemand aan en doe niemand kwaad, dus kom niet te snel met bijbelteksten aanzetten.

Het enige wat ik doe ik zaken constatereren. Ik hoor het elke preek van hem.

Of mag er tegenwoordig geen kritiek meer zijn? Die heeft ds. Wink toch ook voldoende, als ik hem zo hoor.
:)
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Johannes 3:16 schreef:Zondag (14 dec.) heeft ds. Wink de doop bediend aan 23(!) kinderen van zijn gemeente.
Ik heb van iemand uit de gemeente begrepen dat het er 27(!) waren! :)

Ds. Wink heeft overigens afgelopen woensdag (17 dec.) in Rijssen (GGiNbv) ook een zeer groot aantal kinderen gedoopt!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Klaas-Jan schreef:
Johannes 3:16 schreef:Zondag (14 dec.) heeft ds. Wink de doop bediend aan 23(!) kinderen van zijn gemeente.

Ds. Wink heeft overigens afgelopen woensdag (17 dec.) in Rijssen (GGiNbv) ook een zeer groot aantal kinderen gedoopt!
Het is niet om het even, maar dan moeten ze daar toch wel grote doopvonten hebben: 27 x 3 handjes water.

Terloops zij opgemerkt, dat het wel frappant is: in gemeenten met weinig avondmaalgangers zijn er veel dopelingen. ;)
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Tiberius schreef:Terloops zij opgemerkt, dat het wel frappant is: in gemeenten met weinig avondmaalgangers zijn er veel dopelingen. ;)
hm... :huhu
freek

Bericht door freek »

Tiberius schreef:
Klaas-Jan schreef:

Het is niet om het even, maar dan moeten ze daar toch wel grote doopvonten hebben: 27 x 3 handjes water.

Terloops zij opgemerkt, dat het wel frappant is: in gemeenten met weinig avondmaalgangers zijn er veel dopelingen. ;)
Dat vind ik eerder verdrietig. Maar daar hebben we het wel meer over gehad.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

verwarring schreef:Het moest niet zijn :zijn woorden maar :de woorden excuuus.En ik doe niet aan persoonsverering,want ik ben niet van mening dat ds.Wink de enige ware predikant in Ned. is.
Maar wat er over hem gezegd word.Dat raakt me........ En ik ben ook niet van mening dat er geen mensen meer bekeerd kunnnen worden, want zolang de zon en maan er zullen zijn zal zijn werk gelukkiglijk voortgaan.Maar we zien toch allemaal wel hoe het er voorstaat in ons land,onze kerk.........ons hart???
Met alle respect,oordelen over een leraar doe ik niet, maar ik vind het werkelijk treurig hoe deze prediker zich afzet tegen alles in kerkelijk Nederland, en hoe hij met verdachtmakingen strooit richting alles en iedereen en tegen al het in zijn ogen geestelijk leven wat het niet zou zijn.

Al luisterend kwam bij mij de volgende gedachten naar boven.
Eén leider
Eén waarheid
Afzetten tegen alles wat "buiten" is
Een volledig vertrouwen door de volgelingen

Al deze aspecten neigen naar sektarische trekjes , kijk maar eens wat wat de kenmerken van een sekte zijn.
Dit bedoel ik niet vervelend, maar het komt echt over, al zou alleen daar nog Waarheid gepredikt worden en er nog maar een ware leraar in Nederland is. Ook geestelijk leven is er in de gemeente niet te vinden blijkens het niet of nauwelijks vieren van het H. Avondmaal.
Al deze zaken maken me toch beducht voor dit soort kerkelijke stromingen, waarbij ik nogmaals benadruk dat ik hiermee niet oordeel over staat en roeping.

Heeft deze gemeente eigenlijk nog wel ouderlingen ?
albion

Bericht door albion »

Wilhelm schreef: Met alle respect,oordelen over een leraar doe ik niet, maar ik vind het werkelijk treurig hoe deze prediker zich afzet tegen alles in kerkelijk Nederland, en hoe hij met verdachtmakingen strooit richting alles en iedereen en tegen al het in zijn ogen geestelijk leven wat het niet zou zijn.

Eén leider
Eén waarheid

Al deze aspecten neigen naar sektarische trekjes , kijk maar eens wat wat de kenmerken van een sekte zijn.
Dit bedoel ik niet vervelend, maar het komt echt over, al zou alleen daar nog Waarheid gepredikt worden en er nog maar een ware leraar in Nederland is. Ook geestelijk leven is er in de gemeente niet te vinden blijkens het niet of nauwelijks vieren van het H. Avondmaal.
Al deze zaken maken me toch beducht voor dit soort kerkelijke stromingen, waarbij ik nogmaals benadruk dat ik hiermee niet oordeel over staat en roeping.

Hij is niet de enige leraar die zich afzet tegen alles wat "buiten" is. Er zijn er meerdere. ;(
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

albion schreef:
Wilhelm schreef: Met alle respect,oordelen over een leraar doe ik niet, maar ik vind het werkelijk treurig hoe deze prediker zich afzet tegen alles in kerkelijk Nederland, en hoe hij met verdachtmakingen strooit richting alles en iedereen en tegen al het in zijn ogen geestelijk leven wat het niet zou zijn.

Eén leider
Eén waarheid

Hij is niet de enige leraar die zich afzet tegen alles wat "buiten" is. Er zijn er meerdere. ;(
ow...
freek

Bericht door freek »

albion schreef:

Eén leider
Eén waarheid

Dat denk ik ook wel. Maar de schaal waarop ds Wink zich afzet tegen de 'godsdienst' is toch ongeëvenaard.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Johannes 3:16 schreef:
Bert Mulder schreef:
Johannes 3:16 schreef: Maar dat er onbekeerde zielen onder zijn gehoor zitten, daar lijkt hij helemaal niet mee te zitten.
Ik heb hem in ieder geval nog niet een keer de weg tot Christus horen wijzen.
Toch vreemd.

Heb hem vaak gehoord, en meermalen op Christus horen wijzen.

Denk meer dan enig ander predikant in de GG(inN).
Wat versta jij daaronder Bert, op Christus wijzen?
Beluister die preek over Num. 13:30 maar eens, bijvoorbeeld...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
albion

Bericht door albion »

freek schreef:

Dat denk ik ook wel. Maar de schaal waarop ds Wink zich afzet tegen de 'godsdienst' is toch ongeëvenaard.
Nou, ik vind het nog al wat, als men zich niet bij een ander kerkverband kan aansluiten en dus maar zelf een kerk gaat stichten.
En dat vind je in alle kerkverbanden.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
pierre27

Bericht door pierre27 »

albion schreef:
freek schreef:

Nou, ik vind het nog al wat, als men zich niet bij een ander kerkverband kan aansluiten en dus maar zelf een kerk gaat stichten.
Idd de rebel zit bij ons allen van binnen. Laat de GGinNed(bv) zelf juiste wijze kiezen hoe met de situtie om te gaan en als we niks anders als negatief over Ds Wink kunnen zijn, hou dan dat trieste geleuter voor je.
Volgens mij doen we dan exact hetzelfde als waar enkelen hem van betichten namelijk afgeven op anderen.
Hou eens rekening met mensen die daar kerken en waar het een hele strijd voor is(en dan is de oplossing lang niet altijd zo makkelijk)
De ene keer is het de GG, dan de GG in Ned binnenband en dan de buitenverbanders die hier moeten ontgelden, en veelal zijn het dezelfde figuren die hun mond vol commentaar hebben.Zeer zorgelijk en zeer triest...
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
refo

Bericht door refo »

pierre27 schreef:
albion schreef:
freek schreef:

Idd de rebel zit bij ons allen van binnen. Laat de GGinNed(bv) zelf juiste wijze kiezen hoe met de situtie om te gaan en als we niks anders als negatief over Ds Wink kunnen zijn, hou dan dat trieste geleuter voor je.
Volgens mij doen we dan exact hetzelfde als waar enkelen hem van betichten namelijk afgeven op anderen.
Hou eens rekening met mensen die daar kerken en waar het een hele strijd voor is(en dan is de oplossing lang niet altijd zo makkelijk)
De ene keer is het de GG, dan de GG in Ned binnenband en dan de buitenverbanders die hier moeten ontgelden, en veelal zijn het dezelfde figuren die hun mond vol commentaar hebben.Zeer zorgelijk en zeer triest...
Ja strijd. Eerst een strijd om weg te lopen. En nu een strijd om terug te gaan. Maak dat menselijk gedoe nou niet te geestelijk.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
jvdg

Bericht door jvdg »

Voor voorlopig is wel weer genoeg geschreven in dit topic, die merendeels over Ds. Wink gaat, als over de eigenlijke topic-titel.

Voor nu: Op slot
Gesloten