Wist je dat........[4]

Ria

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Ria »

oesterschelpje schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
oesterschelpje schreef:
Orchidee schreef:Ik Mara al even mis... :quoi
:love :love :fleur :fleur

.... ik net van Mara een hele lieve mail heb gehad?
.... jij in ieder geval de hartelijke groeten moet hebben?
.... zij sommige forummers erg mist, zeker nu zij veel mee maakt?
.... haar kind in het ziekenhuis is?
.... van Mara gisteren ook een poes is aangereden?
.... vandaag een van haar andere kinderen weer thuis komt?
.... jij en anderen die dat op prijs stellen via mij wel met haar in contact kunnen komen?
.... zij dit in ieder geval even met jullie wilde delen, ook al heeft zij nu niet de mogelijkheid om zelf iets te schrijven!
Doe haar de groeten. we leven met haar mee en bidden voor haar.
Dank je wel, namens Mara! :love
Ze heeft het erg moeilijk op dit moment...!
Wens haar sterkte van me! :love

Erg jammer dat ze het nu niet zelf kan vertellen. :(
You put me outside my safety-zone
Outside all the lines that made my home
To find out that no one really lives
Without giving what it is you give
Mara

Bericht door Mara »

@Ria: vraag maar raak :) :love
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marnix

Bericht door Marnix »

Welkom terug!
henriët schreef:
Marieke schreef:
Ander schreef:Op vakantie gaan is sowieso eigenlijk nergens voor nodig natuurlijk. En als je dan met dit weer (vooral de Zuid-Hollandse en Zeeuwse eilanden hebben het zwaar op dit moment) in een tentje zit dan zou ik me wel wat ongelukkig voelen. Je hebt er zelf voor gekozen immers.
Ik kan al die mensen niets anders dan veel sterkte wensen. :)
Mwah, valt wel mee hoor, onlangs nog een paar dagen op een camping gezeten, paar flinke stortbuien gehad, dan ga je toch heerlijk met een boek in de voortent zitten! Heeft nog wat gezelligs ook. Op de camping zelf wordt genoeg voor de kinderen georganiseerd, ook bij slecht weer. . Er zijn in Nederland maar weinig mensen meer die echt een tentje hebben van 1 bij 1 meter waar je alleen in kunt slapen. De meesten hebben behoorlijke tenten (al dan niet met caravan) waarin je met een compleet gezin kunt zitten. Tenminste, zo was het wel op de camping waar ik zat.
:)
Zo heb ik het idd ook altijd ervaren!
Kaarsje aan, boekje, roseetje, oid, muziekje, kids bij de knutsel, VAKANTIE!
En regent het, maken we gewoon van onszelf een zonnetje.

( maar dan moet je idd wel een goede voortent hebben, ik zag ook wel wat erbarmelijke omstandigheden, zo hebben we een keer onderdak gegeven aan een groep meiden die op ons veldje stonden.. in een tent...)
Ik wil net zeggen, met de weerswaarschuwingen voor vandaag (extreem veel wind en regen) is het niet snel een pretje... door de regen naar de toiletgebouwen enzo.... en een hele dag in een voortent.... dan ga ik me snel vervelen :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ander schreef:Op vakantie gaan is sowieso eigenlijk nergens voor nodig natuurlijk. En als je dan met dit weer (vooral de Zuid-Hollandse en Zeeuwse eilanden hebben het zwaar op dit moment) in een tentje zit dan zou ik me wel wat ongelukkig voelen. Je hebt er zelf voor gekozen immers.
Nou ja... pas als ik uit mijn huis ben kom ik tot rust. Thuis blijf je toch altijd bezig, al is het in een lager tempo. Maar kamperen.... nee, ik ben blij dat we een huisje hebben gehuurd!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ik nog nooit gesnapt heb, dat mensen gaan kamperen, en dat ze dat nog leuk vinden ook :nonnon :oO :nonnon
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Orchidee schreef:Ik nog nooit gesnapt heb, dat mensen gaan kamperen, en dat ze dat nog leuk vinden ook :nonnon :oO :nonnon
Op een camping lijkt me ook vreselijk. Brrrr, al die mensen op een hoopje, iedereen zit alleen maar naar iedereen te kijken, met je wcrol naar een minder fris toiletgebouw enzovoorts.
Doe mij maar Avantakamperen :)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Zita schreef: Doe mij maar Avantakamperen :)
Natuurlijk! :bobo
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Marnix schreef:Welkom terug!
henriët schreef:
Marieke schreef:
Mwah, valt wel mee hoor, onlangs nog een paar dagen op een camping gezeten, paar flinke stortbuien gehad, dan ga je toch heerlijk met een boek in de voortent zitten! Heeft nog wat gezelligs ook. Op de camping zelf wordt genoeg voor de kinderen georganiseerd, ook bij slecht weer. . Er zijn in Nederland maar weinig mensen meer die echt een tentje hebben van 1 bij 1 meter waar je alleen in kunt slapen. De meesten hebben behoorlijke tenten (al dan niet met caravan) waarin je met een compleet gezin kunt zitten. Tenminste, zo was het wel op de camping waar ik zat.
:)
Zo heb ik het idd ook altijd ervaren!
Kaarsje aan, boekje, roseetje, oid, muziekje, kids bij de knutsel, VAKANTIE!
En regent het, maken we gewoon van onszelf een zonnetje.

( maar dan moet je idd wel een goede voortent hebben, ik zag ook wel wat erbarmelijke omstandigheden, zo hebben we een keer onderdak gegeven aan een groep meiden die op ons veldje stonden.. in een tent...)
Ik wil net zeggen, met de weerswaarschuwingen voor vandaag (extreem veel wind en regen) is het niet snel een pretje... door de regen naar de toiletgebouwen enzo.... en een hele dag in een voortent.... dan ga ik me snel vervelen :D
Hihi, ik geloof dat ik dan alleen mijn gatje maar buiten de tent zou steken....., spoelt toch zo weg met al die regen. ;)
Marnix

Bericht door Marnix »

Orchidee schreef:Ik nog nooit gesnapt heb, dat mensen gaan kamperen, en dat ze dat nog leuk vinden ook :nonnon :oO :nonnon
Je weet niet wat je mist. Je moet alleen een beetje flexibel zijn en ergens naartoe gaan waar de zomers wat minder vaak nat zijn. Oh en dan is het zo lekker, 's ochtends je tent uit en in het zonnetje buiten ontbijten, koffie drinken... heerlijk, lekker in de natuur / buitenlucht. Als ik ergens van ontspan (en ja, ik ben ook in huisjes, appartementen enz. geweest) is het dat wel.
Zita schreef:
Op een camping lijkt me ook vreselijk. Brrrr, al die mensen op een hoopje, iedereen zit alleen maar naar iedereen te kijken, met je wcrol naar een minder fris toiletgebouw enzovoorts.
Doe mij maar Avantakamperen :)
Dan heb je soms helemaal geen toilet :D Maar ik weet niet waar jij wel eens gekampeerd hebt, wij hebben altijd brandschone toiletten met wc-papier gehad, volop ruimte (totaal niet op een hoopje). Ligt er maar aan waar je naartoe gaat (nog een reden om niet in Nederland te gaan kamperen), wanneer en wat voor camping je uitkiest. Laatste keer kamperen was in Karinthie, we hadden een enorm groot gedeelte voor onszelf, toiletgebouwen met natuurstenen wastafels, superruim... en je liep zo je tent uit, het meer in....

Kamperen is zo lekker!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
dennis

Bericht door dennis »

Camperen... lijkt me echt helemaal niets.
Nu heb ik eens gelezen dat je dit alleen doet als je het ook met je ouders hebt gedaan. Het zit dus waarschijnlijk in de genen.

Niet in de mijne..

Ik wens alle mensen die nu in een tentje zitten heel veel sterkte toe!
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

K(r)amperen in een tentje zit ook niet in onze genen.

Toen wij net getrouwd waren gingen we saampjes trekken in een tentje, 1e overnachting was in Verweggistan.
Eindelijk na uren rijden zagen we een geschikte camping, tentje opgezet en slapen.
Tja, ik heb het 1 nachtje uitgehouden, regenen, regenen, regenen die nacht, ongelooflijk.
We dreven letterlijk de tent uit, sindsdien voor mij geen tent meer. :nonnon
Manlief vond het een geweldig avontuur, vrouwtje zag er echt helemaal niks meer in.
De rest van de dagen hebben we heerlijk geslapen in jeugherbergen en BB cottages.

Oesterzoon dacht een paar jaar geleden ook mee te gaan met een kamp.
Zijn keuze werd helaas een tentenkamp.
Eerst vier dagen super warm zomerweer, lek gestoken door muggen en wespen.
De laatste dagen was de camping een modderpoel van wege extreme regen/onweersbuien.
Ook hij is voorgoed genezen van de k(r) ampeerkoorts.

Nee, als we ver weg gaan reizen, is voor ons de enige optie nog een camper.
Met alles erop en eraan, dat is super goed bevallen! :super
Marnix

Bericht door Marnix »

Ach ja, het is me wel opgevallen dat je er van houdt of helemaal niet van houdt. Wat me wel opvalt is dat de tegenstanders er enorme karikaturen op nahouden :)

Ik ben nooit lekgestoken door muggen, uit mijn tent gedreven (maar ja, met zware regen is kamperen nooit heel leuk nee).
dennis schreef:Camperen... lijkt me echt helemaal niets.
Nu heb ik eens gelezen dat je dit alleen doet als je het ook met je ouders hebt gedaan. Het zit dus waarschijnlijk in de genen.

Niet in de mijne..

Ik wens alle mensen die nu in een tentje zitten heel veel sterkte toe!
Mijn ouders kampeerden nooit, dus het zit niet in mijn genen.... Ik hou gewoon van buiten zijn, zolang het weer een beetje normaal is. Daar moet je je bestemming ook wel op uitzoeken... en het voordeel van een tent is dat je heel flexibel bent. Als het in Italie heel slecht weer is blijven we toch in zuid-duitsland? of we gaan naar het oosten...
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Avantakamperen is een kwestie van heel erg de knop omzetten. In het normale leven ben ik best wel schoon en netjes. Bij een avantareis kampeer je bij voorkeur in de open lucht (tent opzetten doen we bij regen of koud weer, maar in de open lucht slapen is veel prettiger), douchen doe je in zee of in een riviertje en de toiletten zijn altijd schoon :D Vooraf snap ik niet waar ik zin in heb, achteraf gruwel ik er weleens van, maar op het moment zelf is het echt het ultieme helemaal eruit zijn.
Thuis hebben we één keer gekampeerd, geloof ik. Er was hier sowieso weinig vakantietalent, meestal gingen we gewoon helemaal niet.
Marnix

Bericht door Marnix »

Inderdaad, zo rustgevend. Ik ken Avanta (en 2 van de avanta-reisleiders) dus ik weet wat het is :)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Marnix schreef:Inderdaad, zo rustgevend. Ik ken Avanta (en 2 van de avanta-reisleiders) dus ik weet wat het is :)
Hoho Marnix, als je 't zelf nooit gedaan hebt, ken je het niet. Avanta is iets wat je moet beleven, niet wat je kunt kennen van horen zeggen. :D
Plaats reactie