Je vraagt naar de bekende weg, het is de leer van dr steenblok en Ds Mallan, en niet die van Christus en de apostelen die men wel hoort in de hervormde kerken zowel pkn als hhk en cgk en een paar oogn.Simon0612 schreef:En wat is die leer dan precies? Als ik het jou vraag krijg ik waarschijnlijk compleet iets anders te horen dan bij Tiberius, Merel, GGLid, Posthoorn, Pietje Puk etc. Ieder met zijn eigen opvattingen.Scheepsbel schreef: ↑25 okt 2024, 17:08Nee sta ik niet, de hele kerk moet terug naar de leer van Christus en de apostelen, ook de puriteinen hebben mijn hart, en de reformatoren.Simon0612 schreef:Dit zijn geen uitspraken van predikanten? Dit is jouw omschrijving van de leer van ds. Steenblok. Dat was wat ik vroeg. Ik lees hier geen uitspraken van predikanten. Sta jij trouwens wel achter de prediking van ds. G.H. Kersten?Scheepsbel schreef: ↑25 okt 2024, 16:50 Het is een antwoord op een vraag van simon0162 en meer niet, deze uitspraken of woorden zijn van de predikanten en leiders van de GGIN, meer of minder kan ik er niet van maken, je zegt dit zijn karikaturen, oftewel ik geef een verkeerde voorstelling van zaken, ik lieg dus volgens u, waarom zou ik dat doen? Ik heb totaal geen belang bij het liegen over zaken aangaande ons kerkverband, wel vind ik dat de waarheid moet en kan gezegd worden ook dit is een dingetje binnen onze kerken waarin veel word weggemoffeld en binnenkamers word gehouden. De leer is nu eenmaal zo en ja de stellingen spreken elkaar tegen en dat maakt deze leer ook zo onmogelijk en complex en zeker niet naar Gods woord want daar is het zeer eenvoudig.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk