Dat is niet helemaal waar. Er zijn kenmerken van ware christenen.AnJa schreef:Heb je het wel gelezen?pierre27 schreef:Prima toch, zo zijn er diverse uitleggingen/beoordelingen van de standenleer. In alles zit iets moois. Ik veroordeel niks of niemand.AnJa schreef:http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/709 ... nadeleven/
Bovenstaand antwoord vertolkt mijn gedachten en mening over heel de standenleer.
Let op! -->
Niet verwarren met groeien in de genade.
Het antwoord stelt juist dat de standenleer niet Bijbels is!
Matthéüs 7 vers 15 tot en met vers 23
Maar wacht u van de valse profeten, dewelke in schaapsklederen tot u komen, maar van binnen zijn zij grijpende wolven. Aan hun vruchten zult gij hen kennen. Leest men ook een druif van doornen, of vijgen van distelen? Alzo een iedere goede boom brengt voort goede vruchten, en een kwade boom brengt voort kwade vruchten. Een goede boom kan geen kwade vruchten voortbrengen, noch een kwade boom goede vruchten voortbrengen. Een iedere boom die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. Zo zult gij dan dezelve aan hun vruchten kennen. Niet een iegelijk die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is. Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan? En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij die de ongerechtigheid werkt.
We zullen onze doodstaat aan deze zijde van het graf moeten leren kennen, wil het wel zijn op weg en reis naar de eeuwigheid. En als we de weg waarlangs God Zijn volk bekeert, gaan zien als een standenleer, zijn we levensgevaarlijk bezig.
Zondag 1, vraag 2
Hoe veel stukken zijn u nodig te weten, opdat gij in deze troost zaliglijk leven en sterven moogt?
Drie stukken.
Ten eerste: hoe groot mijn zonden en ellende zijn.
Ten andere: hoe ik van al mijn zonden verlost worde.
En ten derde: hoe ik Gode voor zulke verlossing zal dankbaar zijn.