Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [6]

Orchidee

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [6]

Bericht door Orchidee »

henriët schreef:
Orchidee schreef:
henriët schreef:
helma schreef:een zoon die blijft zitten :ouin
tja...
sneu maar echt zelf verdiend.
Ai, helaas dus toch, wat enorm vervelend Helma, maar ja, hopelijk is het een grote les voor m...
( ik had zo gehoopt dat ie t toch zou redden)

mijn nieuwe laatste aanwinst: een zak toffees! had er zoooo 'n zin in!!
Je zou er bijna wat van denken... ;)
Ja?
hoezo???
hihi.. mn nieuwe verslaving.. ipv augurken nu toffees..
Dat bedoel ik...ik had bij de eerste zwangerschap altijd enorme zin in een boterham met kalfsleverworst.............en heb dat ook regelmatig gedaan... :bobo
Dat is helemaal niet goed, en normaal houd ik eigenlijk helemaal niet van leverworst enzo.......... :hum
Die hormonen weten wat ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
henriët

Bericht door henriët »

Orchidee schreef:[
Die hormonen weten wat ;)
:humhihi
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
helma

Bericht door helma »

Orchidee schreef:
helma schreef:een zoon die blijft zitten :ouin
tja...
sneu maar echt zelf verdiend.
Fijn dat het goed ging bij Eleos...
Wel balen zeg van je zoon...
Was het niet ook mogelijk om een ander niveau te gaan doen, zodat hij toch over zou gaan?
Bij mijn dochter in de klas zitten er een paar die van HAVO naar GT gaan bijv.
nee, dat zou niet goed voor hem zijn
net vanmorgen bij eleos gehoord dat zijn IQ erg hoog is... :jongle
een lager niveau is geen optie.

ach...maar een jaartje langer onder de vleugels van VLC :huhu
refo

Bericht door refo »

Hoog IQ en blijven zitten is niet abnormaal. De opleiding inspireert dan niet.

Mijn kinderen konden op de Driestar naar VWO+. Daar doen ze extra onderwerpen op woensdagmorgen. Er worden drie of vier uren per week uitgeroosterd, waardoor de andere (gewone) vakken minder lesuren hebben. Moeten ze daarvoor ook weer een tandje harder aanzetten. (Hoewel ik dat niet echt gemerkt heb)
Het motiveert ze wel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
vlinder

Bericht door vlinder »

refo schreef:Hoog IQ en blijven zitten is niet abnormaal. De opleiding inspireert dan niet.

Mijn kinderen konden op de Driestar naar VWO+. Daar doen ze extra onderwerpen op woensdagmorgen. Er worden drie of vier uren per week uitgeroosterd, waardoor de andere (gewone) vakken minder lesuren hebben. Moeten ze daarvoor ook weer een tandje harder aanzetten. (Hoewel ik dat niet echt gemerkt heb)
Het motiveert ze wel.
Inderdaad. Kinderen hebben uitdaging nodig. Anders doen ze niets meer en worden vervelend in de klas.
Ws mag ik ook een half jaar skippen.... :yahoo Ik hoop het, ik krijg met de dag meer hekel aan school.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
hmprff

Bericht door hmprff »

refo schreef:Hoog IQ en blijven zitten is niet abnormaal. De opleiding inspireert dan niet.

Het motiveert ze wel.
Wat heb ik in die drie jaar veeeeeeeeeeeel werkstukken en presentaties moeten maken en houden... het leukste vond ik nog de vakken waar je niet voor hoefde te leren, maar gewoon bezig zijn... inderdaad heb ik er ook weinig van gemerkt dat we het hele jaar een uur minder frans hadden bijv.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
helma

Bericht door helma »

Het motiveert ze wel.
TTO met grieks en latijn moet toch voldoende inspireren dacht ik ...
refo

Bericht door refo »

helma schreef:

Het motiveert ze wel.
Grieks en Latijn deden ze er ook nog bij. TTO was er niet toen

Ik heb vroeger ook Gymnasium gedaan, maar daarnaast vulde ik zelf de plus in. Het ene moment las ik alles wat los en vast zat over sterrenkunde. Dan weer fotografie. Priemgetallen. Schaken.
Met als gevolg dat het schoolwerk in de war kwam: doubleren in de vierde. In de jaren 70 lette er niemand op je.
Toen het kerstrapport in de 2e vierde weer niet zo was, ben ik wat meer gaan doen. Want HAVO vond ik een beetje te...

Wat ik snap van mensen met een hoog IQ is dat ze op de één of andere manier bezig moeten worden gehouden. Via Mensa of een andere club (naam is m ontschoten) kunnen ze weer gemotiveerd worden.
Huidige onderwijsstelsel is namelijk ook een probleem. De stof die je aangeboden krijgt is gemakkelijk in zes weken te absorberen. Maar iedereen moet er 40 weken over doen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

helma schreef:

Het motiveert ze wel.
Het werkt niet zo dat een leerling met een hoog IQ per definitie gedijt in een situatie waar de stof moeilijk genoeg is.
Refo heeft gelijk als hij stelt dat de opleiding moet inspireren. Het gaat dus niet alleen om de stof, maar ook om de manier waarop het gebracht wordt. Daar moet uitdaging in zitten, en bij voorkeur ook een flink stuk ruimte voor eigen inbreng en creativiteit.
Onze kinderen kregen destijds begeleiding van Rob Brunia, de helaas in 2005 plotseling overleden man die bij velen nog bekend is als de auteur van schaakboeken en -methodes. Een sleutelbegrip in de begeleiding van Rob was "competent verklaren". Geef het kind vertrouwen, bied ruimte, zit er niet bovenop, laat 'm ook maar eens falen, laten groepsdruk of schoolconventies niet het laatste woord hebben. We hebben dat altijd een waardevolle, goede insteek gevonden en we zeggen nog regelmatig tegen elkaar: Rob had gelijk, competent verklaren is cruciaal.
~~Soli Deo Gloria~~
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

refo schreef:Met als gevolg dat het schoolwerk in de war kwam: doubleren in de vierde. In de jaren 70 lette er niemand op je.
Toen het kerstrapport in de 2e vierde weer niet zo was, ben ik wat meer gaan doen. Want HAVO vond ik een beetje te...
Doubleren in de vierde, waar ken ik dat toch van?
HAVO was uiteindelijk de snelste manier om van de middelbare school af te komen. ::salut
refo schreef:Wat ik snap van mensen met een hoog IQ is dat ze op de één of andere manier bezig moeten worden gehouden. Via Mensa of een andere club (naam is m ontschoten) kunnen ze weer gemotiveerd worden.
Bedoel je Choochem? De website is net weer in de lucht http://www.choochem.nl/nl/1_hoogbegaafdheid.htm
Of HIQ http://www.hiq.nl/hb-sign.php En zo zijn er nog wel meer.
refo schreef:Huidige onderwijsstelsel is namelijk ook een probleem. De stof die je aangeboden krijgt is gemakkelijk in zes weken te absorberen. Maar iedereen moet er 40 weken over doen.
En ze leren niet meer hoe ze moeten leren. Groot probleem. En je best doen is verdacht. Dan ben je een nerd, of een stuudje.
~~Soli Deo Gloria~~
helma

Bericht door helma »

doubleren in 4 VWO...heeft een van onze zoons twee keer gedaan :fi
Orchidee

Bericht door Orchidee »

helma schreef:doubleren in 4 VWO...heeft een van onze zoons twee keer gedaan :fi
O help :bobo
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Hendrikus schreef:En ze leren niet meer hoe ze moeten leren. Groot probleem.
En dat komt weer omdat docenten daarvoor helemaal niet zijn toegerust.... :bobo
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
refo

Bericht door refo »

Hendrikus schreef:
refo schreef:Met als gevolg dat het schoolwerk in de war kwam: doubleren in de vierde. In de jaren 70 lette er niemand op je.
Doubleren in de vierde, waar ken ik dat toch van?
HAVO was uiteindelijk de snelste manier om van de middelbare school af te komen. ::salut
refo schreef:Wat ik snap van mensen met een hoog IQ is dat ze op de één of andere manier bezig moeten worden gehouden. Via Mensa of een andere club (naam is m ontschoten) kunnen ze weer gemotiveerd worden.
Bedoel je Choochem? De website is net weer in de lucht http://www.choochem.nl/nl/1_hoogbegaafdheid.htm
Of HIQ http://www.hiq.nl/hb-sign.php En zo zijn er nog wel meer.
refo schreef:Huidige onderwijsstelsel is namelijk ook een probleem. De stof die je aangeboden krijgt is gemakkelijk in zes weken te absorberen. Maar iedereen moet er 40 weken over doen.
En ze leren niet meer hoe ze moeten leren. Groot probleem. En je best doen is verdacht. Dan ben je een nerd, of een stuudje.
Choochem is dat, ja.

In klas 1-3 gaat alles vanzelf als je goed kunt meekomen. In de vierde gaat het allemaal een beetje anders. Dus dat loopt wel eens fout. Overigens: in de jaren 70 deed meer dan de helft van de vwo-ers er 7 jaar over.

En leren leren. Daar zou inderdaad wel eens een punt van gemaakt kunnen worden.

En wat betreft je laatste zin: daarvoor is vwo+ ook een plezierige instelling. Je bent allemaal een nerd en/of een stuudje, dus dan mag het weer. Ze hebben gewoon een kennis(geeuw)honger, willen alles weten.
--------------
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Bijna 8 weken m'n dochters thuis :) :oO
Gesloten