3 studenten beroepbaar binnen Gereformeerde Gemeenten

Dimdi
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jun 2007, 21:42

Bericht door Dimdi »

Dat ik geen lid meer ben van de GG is een héél lang en uiterst persoonlijk verhaal.
Dat ga ik dus niet op een publiek forum neerpennen.

Overigens geloof ik niet dat er vele anderen op dit forum die leer niet liefhebben.
Uiteraard snap ik dat je je verhaal hier niet doet. Maar het deed weldadig aan om iemand te ontmoeten die de leer liefheeft. Eerlijk gezegd krijg ik dat idee hier niet erg, maar misschien voeren de negatieve reactie's voor mij de boventoon. Als anderen namelijk de leer ook zo van harte liefhebben, schelden ze m.i. niet zo op ambtsdragers of voeren kille berekeningen uit. Echte liefde brengt op de knieeen, en niet constant op een forum als dit. Ik schrik echt van wat ik hier tegenkom. Enne... dan heb ik het niet uitsluitend over dit topic.
Maar goed ...
Geka
Berichten: 440
Lid geworden op: 11 aug 2006, 19:32

Bericht door Geka »

Kislev schreef:
Janneman schreef: Ik begrijp je redenering, maar wat Kislev schrijft is zó zwart-wit, dat het pijnlijk is voor mensen bij wie het anders is dan hij denkt.
Jongens wat een gezeur. Die opmerking van mij is al een paar keer onder het stof geraakt in dit draadje maar wordt elke keer weer opgerakeld. Als je het er niet mee eens bent, begin er dan niet meer over, is het einde verhaal. Net als met Jan Maat destijds in de kamer :mrgreen:

Dit is wat ik bedoel overigens: http://www.refdag.nl/media/foto/2006/28830-a.jpg
Egbert1980 schreef: Hier spreekt tot u een pas vorig jaar begonnen dominee, brildragend ook nog, die direct na het Gym theologie ging studeren. Geweldig bedankt voor het fijne compliment!
Nou Egbert, ik heb je sites eens bekeken en je bent eigenlijk precies wat ik bedoel. Als mijn predikant zo'n weblog zou bijhouden zou hij op zn minst toch een flink probleem hebben, waarschijnlijk zelfs geschorst worden.
Kislev, ik vind je reactie niet fijn. Die door jou geplaatste link met foto verwijst naar de studiedag HHK studenten te Gouda van vorig jaar. En daarbij voel ik me wel aangesproken, al is het niet persoonlijk. Al is het waar dat diverse studenten HHK daar rechtstreeks vanaf het VWO theologie gingen studeren; dat geeft jou volgens mij niet het recht om dit soort uitspraken over hen te doen waarmee je velen van hen (die ik persoonlijk ken) geen recht doet.

Jammer dat je zo kort door de bocht gaat en daar ook nog wat laconiek op reageert terwijl je mensen een stempel opzet wat onterecht is.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Moderator opmerking

Terug naar het beroepingswerk van de 3 kandidaten.

mvg,
Mod Tiberius
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Dimdi schreef:
Dat ik geen lid meer ben van de GG is een héél lang en uiterst persoonlijk verhaal.
Dat ga ik dus niet op een publiek forum neerpennen.

Overigens geloof ik niet dat er vele anderen op dit forum die leer niet liefhebben.
Uiteraard snap ik dat je je verhaal hier niet doet. Maar het deed weldadig aan om iemand te ontmoeten die de leer liefheeft. Eerlijk gezegd krijg ik dat idee hier niet erg, maar misschien voeren de negatieve reactie's voor mij de boventoon. Als anderen namelijk de leer ook zo van harte liefhebben, schelden ze m.i. niet zo op ambtsdragers of voeren kille berekeningen uit. Echte liefde brengt op de knieeen, en niet constant op een forum als dit. Ik schrik echt van wat ik hier tegenkom. Enne... dan heb ik het niet uitsluitend over dit topic.
Maar goed ...
De officieele leer van de Ger Gem is vervat in de 3 formulieren van eenheid. En wie heeft die op dit forum NIET lief??

Dat de prediking binnen de Ger Gem wel eens anders is, doet niet af aan de liefde die ook ik heb voor de leer (3FvE) van de Ger Gem.
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Geka schreef:
Kislev, ik vind je reactie niet fijn. Jammer dat je zo kort door de bocht gaat en daar ook nog wat laconiek op reageert terwijl je mensen een stempel opzet wat onterecht is.
Kislev, idd een hele minne reactie.
Waren er maar meer jonge studenten.
Dat was vroeger heel gewoon....


Sorry Tiberius, nu weer het beroepingswerk ....
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Tiberius schreef:Moderator opmerking

Terug naar het beroepingswerk van de 3 kandidaten.

mvg,
Mod Tiberius
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Kislev schreef: Nou Egbert, ik heb je sites eens bekeken en je bent eigenlijk precies wat ik bedoel. Als mijn predikant zo'n weblog zou bijhouden zou hij op zn minst toch een flink probleem hebben, waarschijnlijk zelfs geschorst worden.
Bijzonder onsympathieke reactie, Kislev, ben ik van jou niet gewend.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:Moderator opmerking

Terug naar het beroepingswerk van de 3 kandidaten.

mvg,
Mod Tiberius
:oops:
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Op slot

In dit topic kan verdere info over het beroepingswerk van de 3 kandidaten gepost worden.

Met vriendelijke groet,
Tiberius, moderator
Gesloten