Hm ja... zit wat in. Daarnaast: Ouders, verbitter uw kinderen niet.huisman schreef:Gewoon, eert uw vader en uw moeder, als dat de huisregels zijn is het je op grond van dat gebod om je er aan te houden.Orchidee schreef:Tja dat is iets wat mij altijd wel gestoord heeft...Mara schreef:Mijn ouders steunden jarenlang de stichting tot behoud van de zondagsrust.
De zondagsrust was bij ons thuis heel strikt.
Niet overdreven wettisch door niet te koken, maar alles lopend, geen radio, alleen een keer het nieuws, boek lezen, niet handwerken, zelfs niet erover praten.
Ik vond het toen normaal, maar zou dit mijn kinderen niet aan willen doen.
Ik ben al blij dat ze zich houden aan de huisregels, zoals geen computer, geen tv, geen radio, alleen voor evt nieuws.
Maar ze mogen van mij wel met hun Nintendo DS spelen, een spel spelen, iets anders lezen dan een boek.
Als het zomer is, evt buiten spelen, of een balletje trappen op het schoolplein.
De zondag staat wel apart maar ik wil niet dat ze er een hekel aan krijgen.
Wel liefdesromannetjes enz. lezen, maar ik mocht nooit borduren...terwijl dat toch echt een hobby van mij is, en beslist geen werk, wie kan me dat uitleggen
Maar niet op grond van het gebod om de sabbatdag te heiligen.

Ik snap de regel ook niet, de Bijbel verbiedt het werken maar niet het borduren, fietsen op zondag enzovoorts. Aan de andere kant heb je ze te respecteren totdat je het huis uit bent.