Mijn man en ik hebben zelf kinderen binnen het A.S. Ook met een iets lager IQ. Zij hebben inderdaad denk ik meer ontwikkelingsmogelijkheden dan volwassen. Boeiend!edele strijdster schreef:Leuke doelgroep Dianne! Zelf heb ik ook op zo'n groep gewerkt maar dan met volwassenen. Was leuk en leerzaam....
Kinderen lijkt me ook wel leuk omdat je dan nog meer ontwikkelingsmogelijkheden hebt, ook al zijn het
maar kleine stapjes die je soms kunt nemen.
Ik ben nieuw
-
Ja, ik vind deze doelgroep erg leuk en boeiend. Ik heb ook een tijdje als invalkracht op de groep met meervoudig gehandicapte kinderen gewerkt. Dat vind ik haast nog leuker. Ik zie het daar als een uitdaging om wat uit de kinderen te krijgen, een lachje, een momentje van oogcontact, of dat ze ineens wat doen tijdens een activiteit. Echt super is dat! 

Dat zal wel moeilijk voor jullie (geweest) zijn! Sterkte!uitgeworpen schreef:Mijn man en ik hebben zelf kinderen binnen het A.S. Ook met een iets lager IQ. Zij hebben inderdaad denk ik meer ontwikkelingsmogelijkheden dan volwassen. Boeiend!edele strijdster schreef:Leuke doelgroep Dianne! Zelf heb ik ook op zo'n groep gewerkt maar dan met volwassenen. Was leuk en leerzaam....
Kinderen lijkt me ook wel leuk omdat je dan nog meer ontwikkelingsmogelijkheden hebt, ook al zijn het
maar kleine stapjes die je soms kunt nemen.
@ Edele Strijdster: ik heb ook stage gelopen bij volwassen, maar ik vind kinderen inderdaad leuker, vanwege meer ontwikkelingsmogelijkheden. En wegens het feit dat je met hen leuke activiteiten kunt doen binnen het dagcentrum. Ouderen moeten vaak iedere dag hetzelfde doen: kaarten inpakken, schroefjes sorteren, papier versnipperen, etc. Dit is veel afwisselender!
-
Straks weet je niet wat je kiezen moet?Dianne schreef:Ja, ik vind deze doelgroep erg leuk en boeiend. Ik heb ook een tijdje als invalkracht op de groep met meervoudig gehandicapte kinderen gewerkt. Dat vind ik haast nog leuker. Ik zie het daar als een uitdaging om wat uit de kinderen te krijgen, een lachje, een momentje van oogcontact, of dat ze ineens wat doen tijdens een activiteit. Echt super is dat!
Ik weet in ieder geval zeker dat ik met kinderen met een verstandelijke beperking wil werken. Ik heb op bijna alle groepen binnen het KDC ingevallen en elke groep heeft wel wat. Ook het werken op de structuurgroep (voornamelijk kindeen met autisme) vind ik leuk. Op zich maakt het mij dus niet veel uit op welke groep ik werk, alleen voor meervoudig gehandicapte kinderen heb ik wel een zwak...
:

-
wie ben ik
Echt leuk dat je zo spontaan doet over kinderen met beperking/handicap. Voel je je nooit machteloos? Vooral bij Autistische kids?Dianne schreef:Ik weet in ieder geval zeker dat ik met kinderen met een verstandelijke beperking wil werken. Ik heb op bijna alle groepen binnen het KDC ingevallen en elke groep heeft wel wat. Ook het werken op de structuurgroep (voornamelijk kindeen met autisme) vind ik leuk. Op zich maakt het mij dus niet veel uit op welke groep ik werk, alleen voor meervoudig gehandicapte kinderen heb ik wel een zwak...:
Ja, dat wel. Vooral als ik ze niet kan bereiken. Ik vind het soms moeilijk en voor hen ook sneu dat ik soms geen contact met ze kan krijgen, dat ze niet uit zichzelf naar je toekomen voor bijvoorbeeld een knuffel (wat andere kinderen wel kunnen doen en het ligt natuurlijk ook aan het soort autisme).
-
Dat is waar. :!:Dianne schreef:Ja, dat wel. Vooral als ik ze niet kan bereiken. Ik vind het soms moeilijk en voor hen ook sneu dat ik soms geen contact met ze kan krijgen, dat ze niet uit zichzelf naar je toekomen voor bijvoorbeeld een knuffel (wat andere kinderen wel kunnen doen en het ligt natuurlijk ook aan het soort autisme).
-
- Christiaan
Waarom zou je, het is veel leuker als je meedoet. :mrgreen:Miepie schreef:Nee zeker niet hoor! Maar ik denk dat ik maar gast blijf. :mrgreen:uitgeworpen schreef: Het is toch ook geen must hè? :idea:
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
- Christiaan
Ja, die grappen en grollen kosten heel wat postings he, Petrus. :mrgreen: :mrgreen:Petrus schreef:Nou Miepie, als je eens naar de aantallen postings kijkt die elk van de forummers bij hun naam hebben staan, kun je zien dat het posten niet écht snel gaat vervelen................ :mrgreen: (zwakjes uitgedrukt)Miepie schreef: De lol is er snel vanaf om te posten. Dus ik wilde het hierbij laten.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Ik zie nét in het profiel van Christiaan dat hij 48 (!!!!!) postings gemiddeld per dág heeft staan!!!!!!!
Hééééé Christiaan, is het geen tijd om eens een korte vakantie te gaan nemen, en je te richten op het voorkómen van RSI???? :mrgreen: :mrgreen:
1-9-2006 >>>>> 16-9-2006 ......... 720 postings..............een wel héél erg hoog tempo!!!
Hééééé Christiaan, is het geen tijd om eens een korte vakantie te gaan nemen, en je te richten op het voorkómen van RSI???? :mrgreen: :mrgreen:
1-9-2006 >>>>> 16-9-2006 ......... 720 postings..............een wel héél erg hoog tempo!!!