Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

DDD

Re: Lotgenotentopic - voor wie zich onbegrepen voelt

Bericht door DDD »

merel schreef:
DDD schreef:
Hendrien schreef:Ik denk er serieus over om te stoppen. Alleen moet ik dan wel afkicken. Ik vind ook dat mannen hier zich soms niet zo fijn gedragen. Soms droom ik over een Refoforum voor vrouwen...
Wat is de reden dat je niet duidelijk maakt wat je precies niet bevalt?
waarschijnlijk omdat de een nog meer vindt dat hij gelijk heeft dan de ander ( beetje gevalletje apenrots ;))

Ik zou het jammer vinden Hendrien! Ik waardeer jouw bijdragen erg!
O. Dat is interessant. Ik vind dat er genoeg mensen zijn die geregeld hun mening bijstellen, dus die reden zou ik dan niet delen.

Natuurlijk vind ik het aannemelijk dat ik ook met mijn bijgestelde mening gelijk heb, maar dat geheel terzijde.
Hendrien

Bericht door Hendrien »

DDD schreef:
Hendrien schreef:Ik denk er serieus over om te stoppen. Alleen moet ik dan wel afkicken. Ik vind ook dat mannen hier zich soms niet zo fijn gedragen. Soms droom ik over een Refoforum voor vrouwen...
Ik wil er wel iets over zeggen. We belandden bijna altijd in onverkwikkelijke, niet-opbouwende theologische discussies. En dat doet me pijn. Ik kan er soms niet meer tegen.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Als ik alles zo lees zou je bijna een topic beginnen: 'Is Jantje rechts of niet?'. Ik doe het maar niet, dan krijg ik een waarschuwing aan m'n broek.
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 09 jun 2020, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Hendrien schreef:
DDD schreef:
Ik wil er wel iets over zeggen. We belandden bijna altijd in onverkwikkelijke, niet-opbouwende theologische discussies. En dat doet me pijn. Ik kan er soms niet meer tegen.
Daar ben ik ook je lotgenoot in
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Piet Puk schreef:
Hendrien schreef:
DDD schreef:
Daar ben ik ook je lotgenoot in
Toch snap ik dat niet.
Juist dat is het bestaansrecht van het forum.
Wil je gezelligheid, dan ga je naar Facebook.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Onverkwikkelijke niet-opbouwende theologische discussies het bestaansrecht van dit forum?
- Niet meer zo actief -
DDD

Bericht door DDD »

De vraag is waarom de discussies niet opbouwend zijn. Volgens Hendrien dan. Ik vind niet dat ze niet opbouwend zijn. Soms wel natuurlijk, maar meestal niet. Dat zit hem denk ik toch in de toon.

Kritiek kan ook opbouwend zijn, maar het is de toon die de muziek maakt.
Laatst gewijzigd door DDD op 09 jun 2020, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
helma

Bericht door helma »

Hendrien ipv Helma
pierre27

Bericht door pierre27 »

Terri schreef:
DDD schreef:
Ik ben het met Jantje eens. Jantje is rechts, met één uitzondering: hij is mild. Dat komt zelden voor bij rechtse mensen. Dat zijn vaak ruziemakers. Dat is dan ook het enige punt waarop Jantje niet rechts is.

.
Ik vind dit mooi omschreven, ik verbaas me regelmatig over het geduld en de humor van Jantje als hij weer eens op de hak genomen wordt.
Ik ken niet zoveel onbegrepen humorvolle rechtse broeders :huhu
Ik zat je woorden te lezen Terri en dacht, ja verrekt, je hebt gelijk. Er zijn er een paar die Jantje altijd willen terecht wijzen/als een klein kind behandelen en hij gaat daar meestal mild mee om. En DDD heeft hier dus een punt, tof dat jullie dit zo tegen elkaar kunnen zeggen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
pierre27

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:
Tiberius schreef:
Jantje schreef:
DDD schreef:Ik ben het met Jantje eens. Jantje is rechts, met één uitzondering: hij is mild. Dat komt zelden voor bij rechtse mensen. Dat zijn vaak ruziemakers. Dat is dan ook het enige punt waarop Jantje niet rechts is.
:super
Misschien dat Jantje ten opzichte van DDD inderdaad ietwat rechts is. Maar binnen het geheel van de forum community niet.
En DDD noemt iemand al snel rechts.
Als je het vergelijkt met Huisman, DIA, Vervolgde, Hoopvol, Valcke, Erasmiaan, Pierre27 etc. ter nog meer uiterste rechterzijde is Jantje toch vrij overwegend rechts, maar niet het uiterste.

Ik noem iedereen rechts van het midden rechts. En ik ben zelf iets links van het midden GG, als je het historisch bekijkt. Gezien de huidige ontwikkelingen en de constante instroom van rechts en uitstroom van links schuif ik natuurlijk steeds verder op naar de uiterste linkerflank.
Haha geweldig DDD jouw indelingen. K ben er zowaar nog blij mee ook. Temeer omdat ik je als een zelfstandige denker beschouw die niet uit is om goedkoop te scoren. Dat ik het meestal dan niet met je eens ben neem ik op de koop toe. Wat dat betreft vind ik je authentiek links GG. Jouw supporters zijn vaak ex-GGers en jij blijft wel op je plek. Dat waardeer ik in je omdat je duidelijk bent in je visie op kerkverandering.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
refo

Bericht door refo »

Ja, die ex-GGers zijn een grote frustratie voor rechts. Als je ze gelijk geeft, ben je gelijk links. En als je door een rechtse GGer eenmaal bent ingedeeld in een categorie, kom je daar nooit meer uit.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

refo schreef:Ja, die ex-GGers zijn een grote frustratie voor rechts. Als je ze gelijk geeft, ben je gelijk links. En als je door een rechtse GGer eenmaal bent ingedeeld in een categorie, kom je daar nooit meer uit.
Niet generaliseren, dit leeft vooral bij hen die zelf een nog rechtsere kerk hebben ingeruild voor de GG maar daarna moeite hebben gekregen met kerkverandering. ;)
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Mannetje schreef:Onverkwikkelijke niet-opbouwende theologische discussies het bestaansrecht van dit forum?
Er worden inderdaad een paar superlatieven gebruikt die vooral de gevoelens van de forummer aanduiden maar niet slaan op de meestal pittige, maar prima lopende discussies.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
refo schreef:Ja, die ex-GGers zijn een grote frustratie voor rechts. Als je ze gelijk geeft, ben je gelijk links. En als je door een rechtse GGer eenmaal bent ingedeeld in een categorie, kom je daar nooit meer uit.
Niet generaliseren, dit leeft vooral bij hen die zelf een nog rechtsere kerk hebben ingeruild voor de GG maar daarna moeite hebben gekregen met kerkverandering. ;)
Die mensen kun je op 1 vinger tellen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
Bezorgd schreef:
Die mensen kun je op 1 vinger tellen.
Elk jaar zo'n 5 a 600 tegenover 2000 oorspronkelijke GG ers die vertrekken, dus die groep wordt steeds groter.
Plaats reactie