Bijterig; misschien wel. In de boekhandel gebladerd en vervolgens op het forum daar wat van zeggen. Dat doet het wat slecht bij mij. Dat heb je juist geïnterpreteerd.

Dat heb ik van andere GG ook gehoord. Dat vind ik echt super!refo schreef:Onze kerkenraad geeft alle catechisanten een exemplaar. Geschat 400 stuks.
De verkoopcijfers zijn dus niet hetzelfde als de belangstelling.
Daarom zeg ik het er ook bij, en pretendeer niets. Ik hoop dat ik nog steeds mijn impressies mag blijven delen hier, hoe onvolledig ook. Overigens ben ik zo vrij te constateren dat mijn opmerking over de noten bij de verzen van ps 22 gewoon correct was. En dat in de sv tekst dmv een hoofdletter direct verwezen wordt naar Christus, en in de noot bij dat vers niet, maar juist naar David. Wat mij betreft is de noot prima, maar schept het hoofdlettergebruik verwarring. Als je daar iets inhoudelijks aan toe te voegen hebt, hoor ik dat graag....Ad Anker schreef:En vervolgens wordt in het kader bij psalm 22, waar w.b. het Messiaanse karakter van de psalm naar verwezen wordt, uitgelegd dat die verzen direct gelinkt zijn met het leven van Christus.
Bijterig; misschien wel. In de boekhandel gebladerd en vervolgens op het forum daar wat van zeggen. Dat doet het wat slecht bij mij. Dat heb je juist geïnterpreteerd.
Geeft aan dat er bepaalde belangen spelen. Niets supers aan: eerder een merkwaardige constructie. Het risico van te lage verkoopcijfers ligt nu bij het gemeentelid.helma schreef:Dat heb ik van andere GG ook gehoord. Dat vind ik echt super!refo schreef:Onze kerkenraad geeft alle catechisanten een exemplaar. Geschat 400 stuks.
Wat een onzin. Ik heb hem vandaag wat doorgenomen en het is echt een Bijbel met uitleg. De hele tekst wordt kort verklaard verder zijn er nog zeer veel kaders met uitleg over honderden onderwerpen,tijdlijnen,kaartjes enz.refo schreef:Geeft aan dat er bepaalde belangen spelen. Niets supers aan: eerder een merkwaardige constructie. Het risico van te lage verkoopcijfers ligt nu bij het gemeentelid.helma schreef:Dat heb ik van andere GG ook gehoord. Dat vind ik echt super!refo schreef:Onze kerkenraad geeft alle catechisanten een exemplaar. Geschat 400 stuks.
Ik schat in dat de bijbel niet zo erg gelezen gaat worden, ja, de komende weken wel. Dan neemt men het dagboekje weer.
Uiteindelijk is het dagboek voor jong en oud dė oplossing voor het moeilijke taalgebruik van de SV. Daar zal een uitlegbijbel niet tegen op kunnen. De bojbeltekst is immers de 'onversnderde SV:?
Dat is toch ook de uitleg? Men heeft van tevoren aangegeven dat men sober zou zijn in de toepassingen. Een Messiaanse lijn is een toepassing. Maar het wordt wel degelijk genoemd.Floppy schreef:Waarom reageer je zo bijterig?Ad Anker schreef:Hoe kom je daar nu toch bij. Juist bij psalm 22 en een doorverwijzing naar een kader wordt nadrukkelijk uitgelegd wat Messiaanse psalmen zijn en dat psalm 22 een duidelijk voorbeeld daarvan is, met verwijzingen naar die psalm. Beetje jammer, zulke flodders.Floppy schreef:Ik heb heel even geneusd bij de lokale boekhandel, en naar ps 22 gekeken. Mij viel daarbij op dat de noten de tekst weinig messiaans uitleggen, en vooral op David zelf betrekken. Gezien het hoofdlettergebruik in de sv tekst is dat wat vreemd.
Uitgave zelf is kwalitatief beter dan de hsv sb en de hsvj, voelt degelijk aan.
De noten zelf lijken wat meer hertalend van aard dan uitleggend.
In het inleidende stukje wordt inderdaad de link gelegd. Maar in de versverklaringen gebeurt dat niet of veel minder. Verzen waar 'Mij' met een hoofdletter worden gespeld, worden in de uitleg op David betrokken.
Als het wel de HSV was, zou het geen aanvulling zijn, natuurlijk.Wittewrongel schreef:Toch viel me op dat ze met betrekking tot de doop en besnijdenis wel hun mening geven. Waar het heel helder wordt beschreven. Maar ik vind je redenering kwa aanvulling op de jongere Hsv bijbel niet opgaan. Omdat het geen hsv is!DDD schreef:Ik geloof er niets van. Waarom zou de GBS niet blij zijn?
Ze hadden ook zelf dit initiatief kunnen nemen, natuurlijk. Maar zeggen steeds dat daarvoor de capaciteit ontbreekt. Dan is dit toch een prachtige oplossing? De GBS heeft dan weer het mooiste assortiment bijbels met gouden sloten. Een deel van de doelgroep vindt de buitenkant dan ook van groot gewicht. Het zijn toch verschillende marktsegmenten.
Ik begreep dat onderwerpen die de kern van het Evangelie raken in deze Bijbel met uitleg niet worden besproken, vanwege verschillen van inzicht daarover. Dat is jammer, maar begrijpelijk. Zolang deze bijbelverklaring gebruikt wordt als aanvulling op de HSV-Jongerenbijbel, is het prima;-)
Ik heb even zitten te zoeken en op verschillende plaatsen wordt er inderdaad niets over gezegd. Echter bij psalm 24:1 wordt mitsgaders aangegeven als "alsook"Luther schreef:Ik las gisteren ergens het woordje 'mitsgaders'; dat was echter niet verklaard in de kantlijn. Dat is dan wel weer vreemd.
Daar is het voornamelijk op gericht ja. Om de Statenvertaling voor jongeren binnen handbereik te houden.Pimpelmees schreef:Ik twijfel nog over de aanschaf van deze Bijbel.
De 'Bijbel met uitleg' profileert zich als een bijbel voor jongeren. Op de website staat ook: "Op iedere bladzijde wordt de Bijbeltekst op een eenvoudige en beknopte manier voor jongeren uitgelegd."
Mijn vraag is echter: hoe is het voor volwassenen? Is de uitleg interessant genoeg? Of is het toch iets te eenvoudig?
Het is behoorlijk pittig voor een deel van de jongeren, vermoed ik zo. Maar dat geeft niet. Het is een gedegen uitleg die ook voor volwassenen zeer zal aanspreken.Pimpelmees schreef:Ik twijfel nog over de aanschaf van deze Bijbel.
De 'Bijbel met uitleg' profileert zich als een bijbel voor jongeren. Op de website staat ook: "Op iedere bladzijde wordt de Bijbeltekst op een eenvoudige en beknopte manier voor jongeren uitgelegd."
Mijn vraag is echter: hoe is het voor volwassenen? Is de uitleg interessant genoeg? Of is het toch iets te eenvoudig?
Daarmee vraag ik me af of de doelgroep (de jongere die met zijn handen werkt, dus zeg maar de 3-vmbo'er) wel bediend wordt. Ik heb het idee dat het meer aansluit bij de 5VWO'er.Luther schreef:Het is behoorlijk pittig voor een deel van de jongeren, vermoed ik zo. Maar dat geeft niet. Het is een gedegen uitleg die ook voor volwassenen zeer zal aanspreken.Pimpelmees schreef:Ik twijfel nog over de aanschaf van deze Bijbel.