Misschien is het wel een kettingzaag...J.C. Philpot schreef:Ik zou het gewoon kopen. Er is niets mis met een lekkere pompoenensoep.FlyingEagle schreef:Stel... je bent geïnteresseerd in een aanbieding maar deze aanbieding staat in kader van Halloween. Zouden jullie daar dan op ingaan?
Het product heeft zelf niks met Halloween te maken maar omdat het bijna Halloween is wordt er wel mee geadverteerd.
Vraag (algemeen)
Re: Vraag (algemeen)
- J.C. Philpot
Ook altijd handig om het taaie biefstukje op bord in partjes te zagenBourdon16 schreef:Misschien is het wel een kettingzaag...J.C. Philpot schreef:Ik zou het gewoon kopen. Er is niets mis met een lekkere pompoenensoep.FlyingEagle schreef:Stel... je bent geïnteresseerd in een aanbieding maar deze aanbieding staat in kader van Halloween. Zouden jullie daar dan op ingaan?
Het product heeft zelf niks met Halloween te maken maar omdat het bijna Halloween is wordt er wel mee geadverteerd.

Maar ik kan me voorstellen dat het gênant is bij de kassa, als iedereen denkt dat je er wat anders mee gaat doen. En de rij waar je netjes achteraan wilde aansluiten collectief wegrent.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- FlyingEagle
Ja inderdaad. En pompoensoep eten we ookTiberius schreef:Gewoon op ingaan. Denk aan dat voorbeeld in de Bijbel van het offervlees.FlyingEagle schreef:Stel... je bent geïnteresseerd in een aanbieding maar deze aanbieding staat in kader van Halloween. Zouden jullie daar dan op ingaan?
Je eet toch ook gewoon speculaaspopjes en kruidnoten enz.?

- FlyingEagle
Bourdon16 schreef: Misschien is het wel een kettingzaag...

Herkenbaar, Ik had de kinderen beloofd om te gaan zwemmen in de herfstvakantie. Vrij zwemmen kan (helaas) alleen maar op zondagmorgen of tijdens een halloween middag. De halloween middag houdt in dat het wat donkerder is en er vleermuizen, pompoenen en spookjes hangen.FlyingEagle schreef:Ja inderdaad. En pompoensoep eten we ookTiberius schreef:Gewoon op ingaan. Denk aan dat voorbeeld in de Bijbel van het offervlees.FlyingEagle schreef:Stel... je bent geïnteresseerd in een aanbieding maar deze aanbieding staat in kader van Halloween. Zouden jullie daar dan op ingaan?
Je eet toch ook gewoon speculaaspopjes en kruidnoten enz.?ik was echt wel even aan het twijfelen gebracht...
Dat zou ik niet doen, omdat - in tegenstelling wat FE vraagt - dat product dan WEL met Halloween te maken heeft.
- Maanenschijn
Ik vind het een verschrikking dat je niet aan Halloween lijkt te kunnen ontkomen. Voor dat je het weet ben je er (ook weer) aan gewend.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Tegelijk worden de meest gruwelijke aspecten van halloween er zo wel afgehakt, want anders is het commercieel niet verkoopbaar. Dus met de trieste werkelijkheid dat het onderdeel wordt van het "normale", wordt het ondertussen zelf "minder extreem abnormaal".
- Niet meer zo actief -
Maanenschijn schreef:Ik vind het een verschrikking dat je niet aan Halloween lijkt te kunnen ontkomen. Voor dat je het weet ben je er (ook weer) aan gewend.
Klopt. Daarom vind ik het zelf wel lastiger om buiten de deur te houden. Wat is er mis met pompoenen naast de deur, spinrag spinnetjes en vleermuizen? Zodra de kinderen de laatste 's avonds zien vliegen hollen ze ook het bed uit om dat te melden.Mannetje schreef:Tegelijk worden de meest gruwelijke aspecten van halloween er zo wel afgehakt, want anders is het commercieel niet verkoopbaar. Dus met de trieste werkelijkheid dat het onderdeel wordt van het "normale", wordt het ondertussen zelf "minder extreem abnormaal".
Met pompoenen, vleermuizen en spinnen is niets mis. Bewonder de Schepper om Zijn schepping. Elke relatie met het duivelse halloween zou ik vermijden. Ook als dat betekent dat de pompoen niet naast de voordeur staat. Deze bejubeling van het dodenrijk staat haaks op alles wat een christen zou moeten willen.
Dat laatste is niet zo moeilijk he. Als jij een pompoen naast je deur leuk vindt, ok. Hol je de pompoen uit, maak je er een eng gezichtje in en zet je er een lichtje in, dan is het helder dat dat met Halloween te maken heeft.merel schreef:Maanenschijn schreef:Ik vind het een verschrikking dat je niet aan Halloween lijkt te kunnen ontkomen. Voor dat je het weet ben je er (ook weer) aan gewend.Klopt. Daarom vind ik het zelf wel lastiger om buiten de deur te houden. Wat is er mis met pompoenen naast de deur, spinrag spinnetjes en vleermuizen? Zodra de kinderen de laatste 's avonds zien vliegen hollen ze ook het bed uit om dat te melden.Mannetje schreef:Tegelijk worden de meest gruwelijke aspecten van halloween er zo wel afgehakt, want anders is het commercieel niet verkoopbaar. Dus met de trieste werkelijkheid dat het onderdeel wordt van het "normale", wordt het ondertussen zelf "minder extreem abnormaal".
Als jij je huis vol nep spinnen en vleermuizen hangt, dan is het ook helder.
Dat is uiteraard iets heel anders dan een vleermuis die voorbij vliegt of een kruisspin in je tuin.
Zo duidelijk vind ik het niet. Mijn kinderen zijn dol op enge verhalen en gezichtjes. Niet alles wat een eng gezichtje heeft, heeft ook met de oorspronkelijke gedachte van Halloween de maken.Zeeuw schreef:Dat laatste is niet zo moeilijk he. Als jij een pompoen naast je deur leuk vindt, ok. Hol je de pompoen uit, maak je er een eng gezichtje in en zet je er een lichtje in, dan is het helder dat dat met Halloween te maken heeft.merel schreef:Maanenschijn schreef:Ik vind het een verschrikking dat je niet aan Halloween lijkt te kunnen ontkomen. Voor dat je het weet ben je er (ook weer) aan gewend.Klopt. Daarom vind ik het zelf wel lastiger om buiten de deur te houden. Wat is er mis met pompoenen naast de deur, spinrag spinnetjes en vleermuizen? Zodra de kinderen de laatste 's avonds zien vliegen hollen ze ook het bed uit om dat te melden.Mannetje schreef:Tegelijk worden de meest gruwelijke aspecten van halloween er zo wel afgehakt, want anders is het commercieel niet verkoopbaar. Dus met de trieste werkelijkheid dat het onderdeel wordt van het "normale", wordt het ondertussen zelf "minder extreem abnormaal".
Dat is uiteraard iets heel anders dan een vleermuis die voorbij vliegt of een kruisspin in je tuin.
De LOFR of Narnia hebben ook enge en duistere componenten en bevatten bovennatuurlijke zaken. Toch wordt dit vanuit reformatorisch oogpunt niet afgekeurd, omdat het een christelijke schrijver betreft. Harry Potter en Halloween dan weer wel. Ik kan het de kinderen werkelijk waar niet meer uitleggen. Ik kan wel zeggen dat de oorsprong van het feest niet juist is. Dan krijg ik als antwoord 'het gaat ons om het snoep mam'.
Ja, het gaat de kinderen om het snoep maar het gaat het 'feest' om de ziel van je kinderen. Dat snoep kun je zelf regelen trouwens. Ik zou m'n kinderen er niet voor over hebben. Ook niet er tegenaan schuiven.merel schreef:Zo duidelijk vind ik het niet. Mijn kinderen zijn dol op enge verhalen en gezichtjes. Niet alles wat een eng gezichtje heeft, heeft ook met de oorspronkelijke gedachte van Halloween de maken.Zeeuw schreef:Dat laatste is niet zo moeilijk he. Als jij een pompoen naast je deur leuk vindt, ok. Hol je de pompoen uit, maak je er een eng gezichtje in en zet je er een lichtje in, dan is het helder dat dat met Halloween te maken heeft.merel schreef:Maanenschijn schreef:Ik vind het een verschrikking dat je niet aan Halloween lijkt te kunnen ontkomen. Voor dat je het weet ben je er (ook weer) aan gewend.Klopt. Daarom vind ik het zelf wel lastiger om buiten de deur te houden. Wat is er mis met pompoenen naast de deur, spinrag spinnetjes en vleermuizen? Zodra de kinderen de laatste 's avonds zien vliegen hollen ze ook het bed uit om dat te melden.Mannetje schreef:Tegelijk worden de meest gruwelijke aspecten van halloween er zo wel afgehakt, want anders is het commercieel niet verkoopbaar. Dus met de trieste werkelijkheid dat het onderdeel wordt van het "normale", wordt het ondertussen zelf "minder extreem abnormaal".
De LOFR of Narnia hebben ook enge en duistere componenten en bevatten bovennatuurlijke zaken. Toch wordt dit vanuit reformatorisch oogpunt niet afgekeurd, omdat het een christelijke schrijver betreft. Harry Potter en Halloween dan weer wel. Ik kan het de kinderen werkelijk waar niet meer uitleggen. Ik kan wel zeggen dat de oorsprong van het feest niet juist is. Dan krijg ik als antwoord 'het gaat ons om het snoep mam'.
Dan hou je het bij snoep. En verder niet.merel schreef:
Zo duidelijk vind ik het niet. Mijn kinderen zijn dol op enge verhalen en gezichtjes. Niet alles wat een eng gezichtje heeft, heeft ook met de oorspronkelijke gedachte van Halloween de maken.
Dat doe ik normaliter ook. Alleen hebben ze weinig aan snoep als ze willen zwemmen.