Presidentsverkiezingen USA 2024
-
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
https://nos.nl/artikel/2563292-meer-gro ... voor-trump
Het recht struikelt letterlijk op de straten. Een dictator aan de macht en half refo Nederland steunt deze dictator nog steeds, plus ook de evangelicals en refo's in de VS. Bizar en onbegrijpelijk.
Het recht struikelt letterlijk op de straten. Een dictator aan de macht en half refo Nederland steunt deze dictator nog steeds, plus ook de evangelicals en refo's in de VS. Bizar en onbegrijpelijk.
Een beetje een onzinnige toevoeging om hier een verwijt te maken zonder dat mensen zeggen dit beleid te steunen. Ik vind dat een zeer onfaire manier van discussiëren. Ga gewoon beargumenteerd in op dit nieuwsitem maar niet wild om je heen slaan.Amstelodamense schreef: ↑12 apr 2025, 12:47 https://nos.nl/artikel/2563292-meer-gro ... voor-trump
Ik kan mij ook niet voorstellen dat half refo-nederland Trump zou steunen. Waar komt dat vandaan?
Ik denk zelfs dat de meeste mensen die destijds in een moeilijke keuze voor Trump zouden hebben gestemd, nu wel inzien dat Trump een gevaarlijke idioot is.
Ik denk zelfs dat de meeste mensen die destijds in een moeilijke keuze voor Trump zouden hebben gestemd, nu wel inzien dat Trump een gevaarlijke idioot is.
-
De gevolgen van bezuiniging op maatschappijleer zijn goed merkbaar.Amstelodamense schreef: ↑12 apr 2025, 12:47 https://nos.nl/artikel/2563292-meer-gro ... voor-trump
-
Vraag maar om je heen, dan weet je genoeg
-
MGG schreef: ↑12 apr 2025, 13:20De gevolgen van bezuiniging op maatschappijleer zijn goed merkbaar.Amstelodamense schreef: ↑12 apr 2025, 12:47 https://nos.nl/artikel/2563292-meer-gro ... voor-trump

Bezuiniging op geschiedenis idem dito. Wie zich verdiept in de geschiedenis, zou eerder door hebben dat stemmen op Trump gelijk staat aan stemmen op een demagoog en dictator. De vergelijking met Adolf Hitler is niet heel moeilijk te maken.
-
Nee hoor, daar vergis je je in
doet dictoriale dingen die zelfs Poetin niet deed....maffiabaas..... regeert als capo di tutti capi..vergelijken met Hitler niet moeilijk.
Hiermee wordt Mr. President Trump getypeerd door christenen (tenminste, dat zeggen ze).
Willen de mods hierop ingrijpen?
Hiermee wordt Mr. President Trump getypeerd door christenen (tenminste, dat zeggen ze).
Willen de mods hierop ingrijpen?
Waarom? Het is overduidelijk dat Trump een dictator is, die zich zelfs niet ontziet om rechters zwart te maken, advocatenkantoren te intimideren en beurskoersen te manipuleren in het zicht van de hele mensheid, precies enkele dagen nadat hij de beurstoezichthouder heeft ontslagen.
Eerst zelf wat verzinnen, namelijk dat half refo-Nederland Trump zou steunen (zonder bewijs, geeft niet hoor) en dan daar vervolgens heel erg verontwaardigd over lopen doen.Amstelodamense schreef: ↑12 apr 2025, 12:47 https://nos.nl/artikel/2563292-meer-gro ... voor-trump
Beetje dezelfde manier hoe Trump te werk gaat met de feiten, dat dan weer wel.

Verder kan je hooguit stellen dat Trump nogal autoritaire trekken heeft, en dat je dergelijke trekken natuurlijk ook bij dictators tegenkomt. En dat de democratie in de VS er niet op vooruit gaat onder hem, is ook met 2 gesloten ogen nog te zien (maar vergis je niet, die holde al hard achter uit en staat nu alleen nog maar een versnellinkje hoger / is zichtbaarder omdat Trump zich nergens voor schaamt en weinig moeite doet om iets te verhullen), maar stellen dat Trump een dictator is, is fake-news, ofwel klinkklare onzin.
Met de kennis van toen vond ik het al moeilijk, maar zou ik denk ik op hem (vooral omdat hij niet Harris was cq. voorman van de conservatieve partij) hebben gestemd, maar nu het allemaal nog een stuk extremer is dan tijdens zijn 1e termijn zou ik met de kennis van nu niet meer op hem gestemd hebben, nee. (evenmin op Harris, dus dan zou ik alleen stemmen voor Senaat/Congres en op state-level).
Ik vind het vooral triest hoe conservatieve partijleden waar ik best een hoge pet van op had, zoals bijv. Marco Rubio, nu zo aan de leiband van Trump lopen en beleid verdedigen waar ze zelf faliekant op tegen waren. Ik snap niet dat je dan voor zo'n post kiest.
Hoe verhoudt deze vraag zich tot onderstaande quote?
Trump gedraagt zich natuurlijk echt wel als een mafiabaas. Inclusief intimidatie en eis van loyaliteit. Hitler gaat nog wat ver (ook omdat Trump geen idealen buiten zichzelf lijkt te hebben), maar er zijn andere dictators geweest die veel kwaad hebben aangericht. Het is geen Salazar ofzo.
Ik hoorde pas een beschrijving van over Jared
Kuschner en zijn houding in Israel: "Intelligent, arrogant and ignorant" dat past denk ik wel bij sommige mensen in buurt van Trump.
Ik hoorde pas een beschrijving van over Jared
Kuschner en zijn houding in Israel: "Intelligent, arrogant and ignorant" dat past denk ik wel bij sommige mensen in buurt van Trump.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Die vergelijking is niet te maken als je meer dan 2 lessen geschiedenis hebt gehad op VMBO niveau. Populisten kunnen natuurlijk die vergelijking wel maken want zij (jij) worden niet gehinderd door enige kennis van het interbellum in Duitsland.Amstelodamense schreef: ↑12 apr 2025, 14:06MGG schreef: ↑12 apr 2025, 13:20De gevolgen van bezuiniging op maatschappijleer zijn goed merkbaar.Amstelodamense schreef: ↑12 apr 2025, 12:47 https://nos.nl/artikel/2563292-meer-gro ... voor-trump
Het recht struikelt letterlijk op de straten. Een dictator aan de macht en half refo Nederland steunt deze dictator nog steeds, plus ook de evangelicals en refo's in de VS. Bizar en onbegrijpelijk.![]()
Bezuiniging op geschiedenis idem dito. Wie zich verdiept in de geschiedenis, zou eerder door hebben dat stemmen op Trump gelijk staat aan stemmen op een demagoog en dictator. De vergelijking met Adolf Hitler is niet heel moeilijk te maken.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Tot 10 jaar terug waren hitler-vergelijkingen echt uit de boze, omdat de gruwelijkheid en de omvang van wat hij heeft gedaan als ook de manier waarop (@Amstelodamse schijnt dat allemaal echt te zijn vergeten, over geschiedenis gesproken) gewoon nauwelijks te vergelijken is met iets wat daarna is gebeurd.
En nu mag iemand met autoritaire trekken. Iemand die inderdaad op een onfrisse manier meer macht naar zich toe lijkt proberen te trekken dan hem toekomt, iemand die inderdaad intimideert enz, gewoon maar gelijk met Hitler vergeleken worden.
We zouden dat gewoonweg nog steeds niet normaal moeten vinden. Het is ook niet nodig, voegt ook niets toe en het leidt af van de inhoud. We moeten dit gewoon echt niet willen.
En nu mag iemand met autoritaire trekken. Iemand die inderdaad op een onfrisse manier meer macht naar zich toe lijkt proberen te trekken dan hem toekomt, iemand die inderdaad intimideert enz, gewoon maar gelijk met Hitler vergeleken worden.
We zouden dat gewoonweg nog steeds niet normaal moeten vinden. Het is ook niet nodig, voegt ook niets toe en het leidt af van de inhoud. We moeten dit gewoon echt niet willen.