Gehalveerde (voorgekookte) krieltjes in de schil met wat olijfolie, rozemarijn en parmezaanse kaas besprenkeld.
Bloemkool met een zelfgemaakt sausje en appelmoes.
Vriendlief van dochter kwam plots hier eten toen hij hoorde wat we aten

Ik hoop niet dat het kwetsend overkomt maar ik las onlangs dit van pizza's:Leerling schreef:Ik eet elke dag drie pizza's. Als ontbijt, lunch en diner. Mjammie!
Ga zo door, Leerling!De doorsnee, zielloze kant-en-klaarpizza levert niet of nauwelijks nuttige voedingsstoffen. Het is een schijf die vrijwel volledig uit ‘lege calorieën’ bestaat. Je zou een kant-en-klare pizza kunnen zien als een kartonnen frisbee met een krenterige hoeveelheid ‘analoogkaas’, je weet wel, van die smaakloze geelwitte nepkaas.
De belangrijkste ingrediënten van kant-en-klare pizza’s zijn geraffineerde olie, geraffineerde bloem, geraffineerde suiker, geraffineerd zout en gist. Met een beetje geluk vind je in de ‘tomatensaus’ sporen terug van de welbekende tomaat… En ben je een heuse bofkont, dan krijg je een karige topping van schrale ui, verlepte paprika, en/of armzalige ananas op de koop toe.
Ik probeer iedereen hier serieus te nemen.Orchidee schreef: hahaha, geloof je @Leerling?????
Haha dat zou dan de eerste zijn die ik tegenkomOrchidee schreef:hahaha, geloof je @Leerling?????
Misschien maakt hij ze zelf met de beste en gezondste ingrediënten
Lekker he, scholletjes. Ik heb gevulde rolletjes gemaakt.emigrant schreef:Gebakken scholletjes met ui en aardappelpuree
Mara schreef:Lekker he, scholletjes. Ik heb gevulde rolletjes gemaakt.emigrant schreef:Gebakken scholletjes met ui en aardappelpuree
Oma was Vlaamse?emigrant schreef:Mijn oma was er zo dol op en noemde ze "pladijzen"Mara schreef:Lekker he, scholletjes. Ik heb gevulde rolletjes gemaakt.emigrant schreef:Gebakken scholletjes met ui en aardappelpuree
Hier zijn wel viswinkels hoor, vorig jaar nog een heel grote en luxe winkel geopend (door koningin Maxima).emigrant schreef:Zuid-Nederlands.
In haar tijd was vis goedkoper dan vlees en stond het zeker vijf dagen per week op het menu.
Nu kan ik het slechts 1 keer per week vers kopen op de markt er is geen verder geen visboer meer. Terwijl het zoveel gezonder is......
Hier in de buurt staat ook een viskraam, 1 x per week van één der Zuid Hollandse eilanden en die verkoopt prima vis.Orchidee schreef:Wij hebben een goede viszaak die 6 dagen per week verse vis verkoopt en dinsdags op de markt staan ook 2 viskramen.