Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

emigrant
Verbannen

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door emigrant »

Wie eet hier (nog) elke dag aardappelen?
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Wij niet, al vind ik het wel lastiger geworden om 7 dagen p/wk een goede en gezonde maaltijd neer te zetten.
Vroegaeh was het toch gemakkelijker vind ik wat dat betreft.
Wij aten 6 dagen groente, aardappels en niet eens altijd vlees.
En zaterdags was er soep en rijstepap.
Bij mij thuis was dat toch 35 jr vast menu
Ik moet het niet in mijn hoofd halen om meer dan 2/3 keer p/wk een "gewone" Hollandse maaltijd neer te zetten
Mijn man vind dat wel heel jammer
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel

Bericht door merel »

Wij eten niet elke dag aardappelen, maar wel vaak. Ik merk toch dat de kinderen op deze wijze het beste hun groente binnen krijgen. Gewoon een lekker prakje met een schepje jus doet het altijd goed. Aardappelen zijn super gezond en combineerbaar met elke vorm van groente. Bij pasta en rijst kom je toch uit op altijd dezelfde groente. Groente zoals witlof, andijvie, bietjes etc. eet je toch niet in combi met pasta en/of rijst.

Vanavond in ieder geval bloemkoop met sukadelapjes en nieuwe aardappeltjes. Morgen eten wij geen aardappelen, maar couscous met ratatouille. Woensdag en donderdag is het nog onbekend, waarschijnlijk wel weer aardappelen, maar vrijdag eten wij (volkoren) pasta met bolognesesaus en een salade.

@ orchidee doen jouw dochters dan moeilijk als er gewone Hollandse pot op tafel komt? Waar houd jij zelf van?
ejvl

Bericht door ejvl »

Jawel hoor. Bonen of bieten met rijst gaat prima. Heerlijk!
Mara

Bericht door Mara »

emigrant schreef:Wie eet hier (nog) elke dag aardappelen?
Dat niet, maar wel vaak. Zoveel variatie mogelijk. Puree, gekookte kruimige, krieltjes, gebakken in de pan, gebakken in de oven, gefrituurd,
aardappelsalade, gepofte, Zweedse aardappels, gekookt in de schil, stamppot.
En ik pak wel eens een andere aardappel, leuke gekleurde, primeurs, die smaken weer heel anders.
Orchidee schreef:Ik moet het niet in mijn hoofd halen om meer dan 2/3 keer p/wk een "gewone" Hollandse maaltijd neer te zettenAfbeelding
Dat heb ik hier ook wel gemerkt toen ze ouder werden. Zeker toen ze met vrienden ergens gingen eten, of ik dat dan ook kon maken.
merel schreef:Wij eten niet elke dag aardappelen, maar wel vaak. Ik merk toch dat de kinderen op deze wijze het beste hun groente binnen krijgen. Gewoon een lekker prakje met een schepje jus doet het altijd goed. Aardappelen zijn super gezond en combineerbaar met elke vorm van groente.
Dat ging hier ook prima. Ze bouwden een soort burcht op hun bord, maakten een kuil in het midden en daar moest ik dan de jus in scheppen. Ik heb altijd magere jus, dus dat ging prima.
Bij "lastige groenten" deed ik nooit moeilijk, dan mocht er appelmoes of stoofpeertjes bij.
Ik houd altijd rekening met de voorkeuren, dochter vindt witlof gekookt niet lekker, maar ze lust het wel als salade.
Manlief houdt niet van stukjes (rauwe) ui ergens door, dus dan doe ik dat niet.
Zoon wil graag de winterstamppotten vergezeld zien van stoofperen, nou prima hoor.
Ik heb iets tegen pasta, dus liever niet. En zeker geen carbonara.
Als ik het een keer maak op dringend verzoek, eet ik er zelf niet van mee.
Je mag het niet zeggen, maar ik vind het zo vies. :fear
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

Wij eten geregeld aardappels (minstens twee keer per week), maar nooit gekookte aardappels. Soms gebakken maar meestal aardappelpuree. Daar kan je enorm mee variëren qua smaak en dus passend maken bij elk gerecht.
Leerling
Verbannen

Bericht door Leerling »

Ik eet elke dag drie pizza's. Als ontbijt, lunch en diner. Mjammie! :nananere
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
Terri

Bericht door Terri »

Leerling schreef:Ik eet elke dag drie pizza's. Als ontbijt, lunch en diner. Mjammie! :nananere
Och, als je tomaat en die inmini groene dingetjes onder groente rekent, ben je goed bezig! :D
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Precies @Mara, toen de kinderen jonger waren ging dat prima, maar na hun 12/13 jr gaat dat niet meer
@Merel: idd krijg ik veel commentaar als ik 5/6 dg p/wk aardappels, groenten en vlees voorschotel.
Aardappelpuree vinden ze hier vies, maar ik maak wel regelmatig krieltjes of andere aardappels uit de oven, met olijfolie, zeezout en rozemarijn bijv.
Nasi, bami een lekkere lasagne staan hier ook regelmatig op het menu.
Vroeger gaf ik niets om echte of neppasta maar daar ben ik van terug gekomen.
De echte Italiaanse of verse pasta verdient de voorkeur
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel

Bericht door merel »

Elke week 6 dagen aardappelen eten redden wij ook niet, vind wat anders ook erg lekker. Toch halen wij de 4 a 5 keer wel in een week.
En qua pasta eet ik alleen nog maar de volkoren variant. Anders zijn de hoeveelheden niet aan te slepen wat ze wegwerken. In verse pasta is deze variant nog niet verkrijgbaar. Idem met rijst, daarvan eet ik alleen zilvervliesrijst. Morgen eten wij couscous. Jammer genoeg is daar nog geen 'volkoren' versie te krijgen, dus dat is 'honger' voor de kinderen.
Mara

Bericht door Mara »

merel schreef:Elke week 6 dagen aardappelen eten redden wij ook niet, vind wat anders ook erg lekker. Toch halen wij de 4 a 5 keer wel in een week.
En qua pasta eet ik alleen nog maar de volkoren variant. Anders zijn de hoeveelheden niet aan te slepen wat ze wegwerken. In verse pasta is deze variant nog niet verkrijgbaar. Idem met rijst, daarvan eet ik alleen zilvervliesrijst. Morgen eten wij couscous. Jammer genoeg is daar nog geen 'volkoren' versie te krijgen, dus dat is 'honger' voor de kinderen.
Ik stond vanmorgen bij het schap waar de pasta en rijst staat en het is bijna niet normaal meer hoeveel keuze je hebt in soorten pasta, rijst, quinoa, spelt, bulgur, boekweit, couscous, wraps in tig varianten.
Een hele gang met 4 hoog schappen waar dit allemaal staat. (het was een vrij grote AH)
En dan is er nog de koeling met allerlei verse pastavarianten.
Bij Hoogvliet houden ze van minder blabla en zijn ze meer gericht op gezinnen, elleboogjesmacaroni, paar soorten rijst, één soort couscous en wraps alleen grote en kleine.
Orchidee schreef:Precies @Mara, toen de kinderen jonger waren ging dat prima, maar na hun 12/13 jr gaat dat niet meer
Tja, dan kom je met die knorrige wereldmaaltijden een heel eind, maar als jij dat niet wilt, is het best veel werk om het helemaal zelf klaar te maken.
Eigenlijk is een hollandse prak het minste werk en best snel klaar. :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Jaja ik weet het wat er allemaal te koop is
Mijn dochters zijn idd gek op die gerechten, maar ik wil het graag zoveel mogelijk zelf maken en dat is best veel werk
samanthi

Bericht door samanthi »

Feestmaal kipfilé appelmoes gebakken aardappels duovla toe
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
emigrant
Verbannen

Bericht door emigrant »

Ik vroeg het omdat ik erover denk voortaan de piepers weer vers van boer / aardappelhandel groot in te slaan. Je kan er zo veel mee en steunt de Nederlandse boer.

Vanavond pizza en ik vond hem niet zo......
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
helma

Bericht door helma »

Rijst, indiancurry, kipdijfilet en broccoli. Mmmmm.
Plaats reactie