Gereformeerde Gemeenten
-
- Verbannen
Re: Gereformeerde Gemeenten
24 september. Ds. G. Clements.refo schreef: ↑30 jul 2024, 11:35Op 4 en 11 september worden de andere kandidaten bevestigd. Zal dus wel 18 september zijn.claus schreef: ↑30 jul 2024, 11:24 Iets heel anders. Gisteravond heeft kand. J.C. Kriekaart klassikaal examen gedaan. Als de kandidaat daarvoor geslaagd is, wat ik aanneem, dan wordt aan het eind van de vergadering voor iedereen (dus he tis openbaar) bekend gemaakt wanneer Deo Volente de bevestiging en intrede zullen plaats vinden. Weet iemand die datum al en welke docent of predikant te zijne tijd deze kandidaat hoopt te bevestigen?
Kleine vossen zijn meer sneaky
Dat is maar zeer de vraag. Momenteel hebben we in Nederland meer laat van wolven.
Ondertussen is het wel behoorlijk triest. Iedereen weet het net iets beter, heeft een betere bron en we willen ook nog weten wie wanneer intrede doet. Waar gaat dat allemaal over? En waarom is dat allemaal zo belangrijk?
Iets met hoofd- en bijzaken? Waar maken we ons toch druk over allemaal.
-
De datum van intrede is vrij relevant als je de diensten wil bijwonen of digitaal wil meeluisteren. Sommige zaken staan niet snel te vroeg in je agenda.Inwoner schreef: ↑30 jul 2024, 16:57Ondertussen is het wel behoorlijk triest. Iedereen weet het net iets beter, heeft een betere bron en we willen ook nog weten wie wanneer intrede doet. Waar gaat dat allemaal over? En waarom is dat allemaal zo belangrijk?
Ja, zo is het. Zo lang we daarover praten komen we er niet.Inwoner schreef: ↑30 jul 2024, 16:57Ondertussen is het wel behoorlijk triest. Iedereen weet het net iets beter, heeft een betere bron en we willen ook nog weten wie wanneer intrede doet. Waar gaat dat allemaal over? En waarom is dat allemaal zo belangrijk?
De soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend.Ad Anker schreef: ↑30 jul 2024, 10:59 Dit soort reacties zijn een voedingsbodem voor een scheuring. Dominees (ik preek daar niet), gemeenten (die dominee hoeft niet te komen) en forummers (wat is je bron?) die pretenderen de meest zuivere waarheid aan te hangen.
Vangt gijlieden de kleine vossen... Hooglied 2.
Daarnaast zijn veelal de meeste mensen op een forum enigszins "betweterig". De gemiddelde kerkganger staat er over het algemeen vrij neutraal in. Verder heb ik de indruk dat de synodes van de Ger. Gem. veelal gemoedelijk verlopen.
Dat laatste is één van de grootste problemen. Gemoedelijkheid.Konijntje schreef: ↑30 jul 2024, 18:02De soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend.Ad Anker schreef: ↑30 jul 2024, 10:59 Dit soort reacties zijn een voedingsbodem voor een scheuring. Dominees (ik preek daar niet), gemeenten (die dominee hoeft niet te komen) en forummers (wat is je bron?) die pretenderen de meest zuivere waarheid aan te hangen.
Daarnaast zijn veelal de meeste mensen op een forum enigszins "betweterig". De gemiddelde kerkganger staat er over het algemeen vrij neutraal in. Verder heb ik de indruk dat de synodes van de Ger. Gem. veelal gemoedelijk verlopen.
Problemen bespreek je eens in de drie jaar. Verder zijn er geen zaken die aandacht van de synode vragen.
De gemiddelde kerkganger vindt alles best. Daar drijft de Ger. Gem. ook wel op, vermoed ik.
-
Klopt mijn vermoeden dat je nog nooit een synodedag bijgewoond hebt?refo schreef: ↑30 jul 2024, 19:41Dat laatste is één van de grootste problemen. Gemoedelijkheid.Konijntje schreef: ↑30 jul 2024, 18:02De soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend.Ad Anker schreef: ↑30 jul 2024, 10:59 Dit soort reacties zijn een voedingsbodem voor een scheuring. Dominees (ik preek daar niet), gemeenten (die dominee hoeft niet te komen) en forummers (wat is je bron?) die pretenderen de meest zuivere waarheid aan te hangen.
Problemen bespreek je eens in de drie jaar. Verder zijn er geen zaken die aandacht van de synode vragen.
De gemiddelde kerkganger vindt alles best. Daar drijft de Ger. Gem. ook wel op, vermoed ik.
Nou, ik ben blij dat de kerken waar ik de eredienst bezoek geen afspiegeling zijn van dit forum. Dat scheelt een hoop gekrakeel.refo schreef: ↑30 jul 2024, 19:41Dat laatste is één van de grootste problemen. Gemoedelijkheid.Konijntje schreef: ↑30 jul 2024, 18:02De soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend.Ad Anker schreef: ↑30 jul 2024, 10:59 Dit soort reacties zijn een voedingsbodem voor een scheuring. Dominees (ik preek daar niet), gemeenten (die dominee hoeft niet te komen) en forummers (wat is je bron?) die pretenderen de meest zuivere waarheid aan te hangen.
Dat vermoeden klopt (ik geef dan gehoor aan het vierde gebod).MGG schreef: ↑30 jul 2024, 19:56Klopt mijn vermoeden dat je nog nooit een synodedag bijgewoond hebt?refo schreef: ↑30 jul 2024, 19:41Dat laatste is één van de grootste problemen. Gemoedelijkheid.Konijntje schreef: ↑30 jul 2024, 18:02De soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend.Ad Anker schreef: ↑30 jul 2024, 10:59 Dit soort reacties zijn een voedingsbodem voor een scheuring. Dominees (ik preek daar niet), gemeenten (die dominee hoeft niet te komen) en forummers (wat is je bron?) die pretenderen de meest zuivere waarheid aan te hangen.
Maar uit goede bronnen vernomen ;-)