Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Rijst met eieren in gele currysaus en paksoi. Daar geniet ik altijd erg van.
Wou een Franse stoofschotel maken, maar het is een maaltijdsoep geworden. Ook goed. Gauw een stokbrood kunnen bijhalen van de bakker om te dopen.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gisteren sperziebonen met kippendijfilet en zelfgemaakte appelmoes, watermeloen als toetje. Vandaag andijviestamppot met spekjes en een gehaktbal met Griekse yoghurt na. Morgen couscous met ratatouille en gewone yoghurt/kwark na
O dat doe ik ook, helemaal niet zo vreemd hoor. En ik gebruik de ontvelde saucijsjes of verse worst ook in mijn paté.Curatorium schreef:Wie gaat er nou eerst saucijzen kopen om die vervolgens te ontvellen en daar balletjes van maken? Dan koop je toch gewoon gehakt....
Ideaal.
En wat verse tomatensoep betreft. Ik koop een aantal pakken bio tomaten/groentensap ( Aldi € 1,09) en gebruik wat blikken tomaten die ik door de "passez vite" haal en dan maak ik gehakt aan ( niet met brood) maar met aardappel puree en dat rul ik in de actifry en dan de blikken en pakken sap erbij en wat groentebouillonblokken en wat verse gekookte tomaten en heel veel platte peterselie en wat sambal en dat is ongewoon smullen.
Vandaag overigens gewoon een stampot van wortels en uien en veel gefruite uien plus picallily van Madame Jeanette. Heet dus.
Wat doe je met de Griekse yoghurt t.o.v. die gehaktbal? Zit de yoghurt er door heen? Of ernaast.merel schreef:Gisteren sperziebonen met kippendijfilet en zelfgemaakte appelmoes, watermeloen als toetje. Vandaag andijviestamppot met spekjes en een gehaktbal met Griekse yoghurt na. Morgen couscous met ratatouille en gewone yoghurt/kwark na
Couscous vind ik nooit echt lekker en waarom dan "gewone" yoghurt en hoe eet je dat dan als dessert?
Pizza al pollo.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Hesther schreef:Wat doe je met de Griekse yoghurt t.o.v. die gehaktbal? Zit de yoghurt er door heen? Of ernaast.merel schreef:Gisteren sperziebonen met kippendijfilet en zelfgemaakte appelmoes, watermeloen als toetje. Vandaag andijviestamppot met spekjes en een gehaktbal met Griekse yoghurt na. Morgen couscous met ratatouille en gewone yoghurt/kwark na
Couscous vind ik nooit echt lekker en waarom dan "gewone" yoghurt en hoe eet je dat dan als dessert?

Ik denk dat de gehaktbal bij de stamppot hoort, denk je ook niet?
Klopt inderdaad! Gehaktbal bij de stamppot en de Griekse yoghurt als dessert.
Gewone yoghurt als toetje is toch niet raar? Dat hebben wij door de weeks meestal al nagerecht. Hoe wij dit eten? Gewoon uit een schaaltje
maarre soms eten wij het met aardbeien of banaan, maar ook vaak met de scheutje roosvicee o.i.d.
Gewone yoghurt als toetje is toch niet raar? Dat hebben wij door de weeks meestal al nagerecht. Hoe wij dit eten? Gewoon uit een schaaltje

Ik las het ook zo Merelmerel schreef:Klopt inderdaad! Gehaktbal bij de stamppot en de Griekse yoghurt als dessert.
Gewone yoghurt als toetje is toch niet raar? Dat hebben wij door de weeks meestal al nagerecht. Hoe wij dit eten? Gewoon uit een schaaltjemaarre soms eten wij het met aardbeien of banaan, maar ook vaak met de scheutje roosvicee o.i.d.

Brengt mij wel op een idee om ook weer eens gehaktballen te draaien.merel schreef:en een gehaktbal met Griekse yoghurt na
Ik hoop dat de zomerkrootjes al in de winkel liggen, drie per bosje. Zo veel lekkerder dan de winterkroten.

En anders zal het spinazie of andijvie worden denk ik.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik zag de boskrootjes al liggen.
Vandaag bospeen, broccoli, gebakken aardappelen, zelfgemaakte appel moes, rabarber en zalm uit de oven
Vandaag bospeen, broccoli, gebakken aardappelen, zelfgemaakte appel moes, rabarber en zalm uit de oven
Wafels! Met het nieuwe wafelijzer gebakken. Met als beleg, poedersuiker, kaneelsuiker, aardbeien of slagroom.
Ik klop altijd zelf de slagroom en wat vragen de kinderen? Of ze eens slagroom uit de spuitbus mogen hebben. Die was veel lekkerder
Ik klop altijd zelf de slagroom en wat vragen de kinderen? Of ze eens slagroom uit de spuitbus mogen hebben. Die was veel lekkerder

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!

Mijn oudste wilde alleen peentjes uit blik, die had hij eens gegeten bij oma.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Dodo
We zijn gisteren met klanten uit eten geweest, in een Iraans restaurant in Zoetermeer. Ik heb nog nooit zo lekker gegeten in een restaurant. Fijne, subtiele smaken, niets was scherp of heet, maar alles was heel erg lekker.
Ik wil er graag nog een keer met de kinderen naar toe, het was echt bijzonder.
Ik wil er graag nog een keer met de kinderen naar toe, het was echt bijzonder.
Daar kan je inderdaad erg lekker eten! Ben daar ook wel eens geweest.

Hier idem. Voor nood heb ik een paar potten groente in huis en het is inderdaad feest als er worteltjes uit pot op het menu staat. Sloof je je daarvoor uitMara schreef:![]()
Mijn oudste wilde alleen peentjes uit blik, die had hij eens gegeten bij oma.