refo schreef:In het bedrijfsleven is het zo dat als het niet goed gaat, de leiding ter verantwoording wordt geroepen. Alzo niet in de kerk. Daar is het nooit de schuld van de 'leiding', want door Christus Zelf aangesteld. Toch? Plaatsvervanger van Christus? Waar hebben we dat meer gehoord?
Met name de GerGem straalt een zekere zelfgenoegzaamheid uit. Als ergens de waarheid is, dan bij ons! Dat is natuurlijk prima, maar dan moet die waarheid wel vruchten aanbrengen. En als die uitblijven, zoals de predikanten en kerkenraden zelf zeggen, dan moeten ze toch eens bij zichzelf te rade gaan. Of nog beter: bij God en Zijn Woord. En niet de Geest de schuld geven. Op die preekstoel wordt een geroepen predikant een uitdeler van menigerlei genade aan dode zondaren. Beseffen hij dat nog wel?
De gewone mensen rest vaak maar één weg: ophoepelen. Hetzij gedwongen, hetzij vrijwillig.
Wordt het niet eens tijd dat een kerkenraad ook eens gewoon verantwoording aflegt van zijn werk?
Lees hierover de Schrift, alsook de NGB...
Als de kerk, en hier ook specifiek de leiding van de kerk, foutgaat, hebben ook de 'ordinaire' leden ook een taak om de kerk opnieuw te reformeren...
Volg dan de kerkrechterlijke weg...
Als men het dan met bijvoorbeeld Dhr. v/d Zwaag eens is, doe er dan wat aan, in plaats van op een forum te zitten klagen klagen klagen.
Neem vandaag nog contact met hem op over de formatie van een 'vernieuwde' kerk!
So put up or shut up!
Volg je principes, je conscientie. Maar zit hier niet te klagen terwijl je op je handen zit.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.