We moeten wel eerlijk blijven kijken naar de oorzaak daarvanMarco schreef:Wel jammer dat ook dit topic verzandt in een anti-DJK discussie]
Ik lig onder dat zelfde oordeel besloten, Alexander. Maar ik wil je alleen uit liefde waarschuwen, opdat je jezelf niet zou bedriegen voor de eeuwigheid.
Toch zal je met al het vergelijken van die dominees en van al die geachte oudvadertjes, een keertje overboord moeten gaan, vriend.
Genade wordt alleen op het schavot geleerd en gekend, Bert.
Bij jou heeft men al genade, aleer men ooit op het schavot is geweest....
Een mens die veroordeeld is tot het schavot, weet van te voren nooit, dat hij genade verleend zal gaan worden. En alzo legt u de Schriften uit. Je onteert hiermee de woorden van Christus en van Zijn apostelen, Jolanda!!
Uit uw schrijven blijkt, dat u een behoudenis zoekt in Christus buiten Gods' Recht om. En dat is het onteren van dat Recht.
Omdat je voor de Jezus die jij nu denkt te bezitten, géén enkele Rechtsgrond in je bezit hebt. En daar heb ik je, ondanks dat ik je niet ken, niet voor over. Denk er nog eens over na. Het is nog niet te laat, meisje. Waarom denk je toch gedurig dat het mijn lust is om anderen hiermee te mismoedigen. Nee, het is precies het omgekeerde, Ariene.... Maar omdat je ogen nog dicht zitten, en je horen nog niet doorboord zijn geworden, heb je hier (nog) geen oog en oor voor.
Ik verbaas me er eerlijk gezegd over dat dít zo lang wordt toegestaan.