Bijbelkennis
Re: Bijbelkennis
gijs83, wil je die powerpoint misschien naar mij mailen? (je weet mn mailadres toch?)

Getob is als een schommelstoel: het houdt je bezig, maar het brengt je nergens...!!
- MarthaMartha
Gian schreef:ja, en deze malloot ging de hoofdstukken nog natellen ook. Tot 2 keer toe.

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gelezen:
Voor een tv-programma van de EO en de NCRV zijn we op zoek naar kandidaten.
We zoeken momenteel nog mensen uit het Noorden (Friesland, Drenthe Groningen) van Nederland. Ook voor het Oosten (Overijssel, Gelderland) en Zuiden (Zeeland, Noord-Brabant en Limburg) zoeken we nog mensen.
Hieronder wat meer informatie:
Kandidaten gezocht voor De Grote Bijbelquiz 2010“Wie en waar weet men het meest van en over de bijbel? Deze vraag wordt beantwoord in De Grote Bijbelquiz 2010. Onder aanvoering van een bekende Nederlander wordt de kennis van en over de bijbel in zeven ronden getest. In de Grote Kerk van Den Haag strijden 200 mensen, verdeeld over vier vakken die de vier windstreken van Nederland symboliseren, tegen elkaar. Welk vak, welke BN ‘er en welke kandidaat wint De Grote Bijbelquiz?
Ook dit jaar wordt De Grote Bijbelquiz weer gepresenteerd door Bert van Leeuwen en Jacobine van Geel.
Iedereen kan meedoen aan De Grote Bijbelquiz 2010 zolang je maar een redelijke kennis hebt van de bijbel. De opnames zijn op 13 oktober 2010.
Stuur een mailtje naar debjbelquiz@skyhightv.nl en ontvang het aanmeldformulier. Misschien zien we u dan wel terug in Den Haag bij de Grote Bijbelquiz 2010! U hoort uiterlijk 30 augustus meer van ons”-
Martin Poot
Redacteur
Skyhigh TV
Melkpad 29
1217 KA Hilversum
T: 035-62 51 025
@: martin.poot@skyhightv.nl
W: http://www.skyhightv.nl
~~Soli Deo Gloria~~
Hmm, met heel RF erheen? Winnen we. 

Beetje jammer dat Bijbel in het mailadres verkeerd is geschreven. 

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Het kan een typefout zijn, want op een andere plek vond ik hetzelfde bericht met een correct gespelde Bijbel:vlinder schreef:Beetje jammer dat Bijbel in het mailadres verkeerd is geschreven.
http://forum.credible.nl/topic.php?id=2 ... ost=938620
~~Soli Deo Gloria~~
Wij hebben daar wel eens aan mee gedaan, thuis dan, maar het is zo vreselijk moeilijk !Hendrikus schreef:Gelezen:
Voor een tv-programma van de EO en de NCRV zijn we op zoek naar kandidaten.
We zoeken momenteel nog mensen uit het Noorden (Friesland, Drenthe Groningen) van Nederland. Ook voor het Oosten (Overijssel, Gelderland) en Zuiden (Zeeland, Noord-Brabant en Limburg) zoeken we nog mensen.
Hieronder wat meer informatie:
Kandidaten gezocht voor De Grote Bijbelquiz 2010“Wie en waar weet men het meest van en over de bijbel? Deze vraag wordt beantwoord in De Grote Bijbelquiz 2010. Onder aanvoering van een bekende Nederlander wordt de kennis van en over de bijbel in zeven ronden getest. In de Grote Kerk van Den Haag strijden 200 mensen, verdeeld over vier vakken die de vier windstreken van Nederland symboliseren, tegen elkaar. Welk vak, welke BN ‘er en welke kandidaat wint De Grote Bijbelquiz?
Ook dit jaar wordt De Grote Bijbelquiz weer gepresenteerd door Bert van Leeuwen en Jacobine van Geel.
Iedereen kan meedoen aan De Grote Bijbelquiz 2010 zolang je maar een redelijke kennis hebt van de bijbel. De opnames zijn op 13 oktober 2010.
Stuur een mailtje naar debjbelquiz@skyhightv.nl en ontvang het aanmeldformulier. Misschien zien we u dan wel terug in Den Haag bij de Grote Bijbelquiz 2010! U hoort uiterlijk 30 augustus meer van ons”-
Martin Poot
Redacteur
Skyhigh TV
Melkpad 29
1217 KA Hilversum
T: 035-62 51 025
@: martin.poot@skyhightv.nl
W: http://www.skyhightv.nl
Ze stellen hele rare strikvragen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Onze kinderen hebben via de JV ook wel eens meegedaan met een plaatselijke voorronde.Mara schreef:Wij hebben daar wel eens aan mee gedaan, thuis dan, maar het is zo vreselijk moeilijk !
Ze stellen hele rare strikvragen.
Het is inderdaad niet eenvoudig en -net wat je zegt- er zitten soms gemene strikvragen tussen.
De deelnemende teams vertegenwoordigden de plaatselijke kerken, althans voorzover die meededen.
En weet je wie het won? De "lichtste". Ik zet het maar meteen tussen aanhalingstekens, want daar waar wij denken dat de prediking weinig voorstelt is men dus wel degelijk heel grondig met het Woord bezig, en kan met feiten oplepelen waar degelijke Bonders met de oren staan te flapperen. Dat was wel even een eye-opener voor menigeen....
~~Soli Deo Gloria~~
- Bookreader
Eens kijken of jullie dit weten:
- Hoe heette de richter, die die koning van de Moabieten, die zo zwaarlijvig was, een zwaard in zijn buik stak?
- En hoe heette die koning?
- In welk bijbelhoofdstuk staat dat beschreven?
- Hoe heette de richter, die die koning van de Moabieten, die zo zwaarlijvig was, een zwaard in zijn buik stak?
...en gij zult voor het aangezicht des HEEREN, uws Gods, zeven dagen vrolijk zijn. (Leviticus 23:40b)
- JolandaOudshoorn
Ehu (oid) koning weet ik niet meer uit mijn hoofd (ook iets met een E) en het staat volgens mij in Richteren 2 of 3Bookreader schreef:Eens kijken of jullie dit weten:
(nu ga ik controleren of ik het goed heb

Ik weet, mijn Verlosser leeft
- JolandaOudshoorn
JolandaOudshoorn schreef:Ehu (oid) koning weet ik niet meer uit mijn hoofd (ook iets met een E) en het staat volgens mij in Richteren 2 of 3Bookreader schreef:Eens kijken of jullie dit weten:
(nu ga ik controleren of ik het goed heb

Ik weet, mijn Verlosser leeft
- Bookreader
Inderdaad. De antwoorden zijn:
- Ehud,
- Eglon,
- Richteren 3 (de verzen 12-30 om precies te zijn, maar dat ging natuurlijk wel erg ver om dat ook nog te gaan vragen)
Goed gedaan!
- Ehud,
- Eglon,
- Richteren 3 (de verzen 12-30 om precies te zijn, maar dat ging natuurlijk wel erg ver om dat ook nog te gaan vragen)
Goed gedaan!

...en gij zult voor het aangezicht des HEEREN, uws Gods, zeven dagen vrolijk zijn. (Leviticus 23:40b)
Gaan we van dit topic een quizz maken?
Mij best hoor!
Hoe heette de vader van de zonen van Zebulon?
Mij best hoor!
Zebulon misschien?jvdg schreef:Gaan we van dit topic een quizz maken?
Mij best hoor!
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?