Waar is de zevende dwerg?
Tip: niet onder het bed.

Inderdaad.Tiberius schreef: (Hij was hier al eens op het forum gepost.)
ik geef de beurt door aan refo, ik ben niet zo goed in raadseltjes opgeven.Tiberius schreef:Goed zo, Jolanda.
Jij mag.
(Hij was hier al eens op het forum gepost.)
Ik vind hier geen zak aan...Tiberius schreef:De buitenste zak bevat 2 euro's; die van zichzelf en die van de binnenste zak.
Ik weet niet of het mag, laat RacecaR (ook een palindroom trouwens) maar beslissen.
Dit is inderdaad de juiste oplossing. Het is overigens leuk om met de 'zak-in-een-zak' truc te bekijken wat het minimale aantal Euro's is wat je nodig hebt om in iedere zak een verschillend aantal munten te krijgen. De oplossing is niet zo moeilijk.Tiberius schreef:De buitenste zak bevat 2 euro's; die van zichzelf en die van de binnenste zak.
Ik weet niet of het mag, laat RacecaR (ook een palindroom trouwens) maar beslissen.
Ik denk 9: in elke zak 1, behalve de binnenste.RacecaR schreef:Dit is inderdaad de juiste oplossing. Het is overigens leuk om met de 'zak-in-een-zak' truc te bekijken wat het minimale aantal Euro's is wat je nodig hebt om in iedere zak een verschillend aantal munten te krijgen. De oplossing is niet zo moeilijk.Tiberius schreef:De buitenste zak bevat 2 euro's; die van zichzelf en die van de binnenste zak.
olifanten leggen toch geen eieren??refo schreef:Ik weet niet of deze al geweest is:
Iemand heeft 2 eieren van een olifant en wil weten van hoe hoog je die kunt gooien zonder dat ze breken. Hij staat voor een flat van 20 verdiepingen.
Hij kan natuurlijk op verdieping 1 beginnen, gooien, als hij nog heel is naar verdieping 2, gooien etc. Net zolang tot hij breekt op verdieping X. Het antwoord is dan verdieping X-1. In het uiterste geval kost dat 20 worpen.
Dat moet sneller kunnen.
Vraag:
Bereken het minimale aantal worpen dat nodig is om de hoogste verdieping te bepalen vanaf waar een gegooid ei niet breekt.
Dat zegt toch niemand?JolandaOudshoorn schreef:olifanten leggen toch geen eieren??refo schreef:Ik weet niet of deze al geweest is:
Iemand heeft 2 eieren van een olifant en wil weten van hoe hoog je die kunt gooien zonder dat ze breken. Hij staat voor een flat van 20 verdiepingen.
Hij kan natuurlijk op verdieping 1 beginnen, gooien, als hij nog heel is naar verdieping 2, gooien etc. Net zolang tot hij breekt op verdieping X. Het antwoord is dan verdieping X-1. In het uiterste geval kost dat 20 worpen.
Dat moet sneller kunnen.
Vraag:
Bereken het minimale aantal worpen dat nodig is om de hoogste verdieping te bepalen vanaf waar een gegooid ei niet breekt.
7?refo schreef:Ik weet niet of deze al geweest is:
Dat moet sneller kunnen.
Vraag:
jij schrijft, iemand heeft 2 eieren van een olifant....refo schreef:Dat zegt toch niemand?JolandaOudshoorn schreef:olifanten leggen toch geen eieren??refo schreef:Ik weet niet of deze al geweest is:
Dat moet sneller kunnen.
Vraag: