Vluchtelingen in Europa

Luther
Contacteer:

Re: Vluchtelingen in Europa (voorheen: Razzia in Duitsland)

Bericht door Luther »

Ouddorp schreef:Ik schrik een beetje van de naïviteit van veel mensen hier die denken dat het wel mee zal vallen met de groei van de islam in Europa. Ik ben bang dat het niet mee zal vallen. De groei gaat al 40 jaar onverminderd door en zal niet stoppen. Dit heeft ernstige gevolgen voor de toekomst van het christendom in ons land ook voor ons als refo's. Laten we toch niet te kortzichtig zijn!
Allemaal angst! Zelfs als die groei doorgaat (je hebt de cijfers kennelijk niet paraat) zijn we geroepen om onvoorwaardelijk te helpen.
Ouddorp schreef:Zullen de nakomelingen van de vluchtelingen even medelevend zijn met uw kinderen dan wij nu met hen zijn? Kijk eens hoe moslims in het Midden-Oosten met christenen omgaan.
Misschien wel niet. Maar de Bijbel leert ons: Hoe gij wilt dat de mensen u doen, doet gij hen desgelijks.
Onvoorwaardelijk dus.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

Ouddorp schreef:Ik schrik een beetje van de naïviteit van veel mensen hier die denken dat het wel mee zal vallen met de groei van de islam in Europa. Ik ben bang dat het niet mee zal vallen. De groei gaat al 40 jaar onverminderd door en zal niet stoppen. Dit heeft ernstige gevolgen voor de toekomst van het christendom in ons land ook voor ons als refo's. Laten we toch niet te kortzichtig zijn!

Zullen de nakomelingen van de vluchtelingen even medelevend zijn met uw kinderen dan wij nu met hen zijn? Kijk eens hoe moslims in het Midden-Oosten met christenen omgaan.
Kijk eens goed naar de huidige generatie moslims anno 2015.
Ik kan u garanderen dat het gros van onder de 35 nog nooit een moskee van binnen heeft gezien.
Ook hier zet de secularisatie in zij het dat het daar nog achterloopt dan bij ons ( het laatste betreffende de ontkerstening van NL vind ik vind ik vanzelfsprekend te betreuren)

Diegenen die met de IS-vlag lopen te wapperen zijn een minderheid maar vallen des te meer op door hun uitzonderlijke gedrag.
De doorsnee Moslim met hoofddoek en baard die ik dagelijks tegenkom als ik boodschappen doe heeft mij nimmer iets in de weg gelegd.
Toegegeven dat minderheden zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit, maar de grootste groepen buitenlanders en nakomelingen daarvan die nog hoger scoren dan de Moslims zijn diegenen uit de overzeese koninkrijksdelen waar de Islam nog moet worden uitgevonden.

Eigenlijk is het hele Midden-Oosten aan verandering onderhevig, vandaar ook die zogenaamde Arabische lente.
De huidige radicalisering en onrust in deze gebieden zijn daar juist een reactie op.
Zij zijn net zo bang voor een overheersende invloed van ''onze'' westerse cultuur als wij voor die van hen.
Wat dacht u anders dat de hele motoriek was achter de onrust van de laatste 20 jaar?
IS en radicalisering is een reactie op de verwestersing van hun oorspronkelijke cultuur, voortgekomen uit dezelfde angst die hier nu bij ons voelbaar is.
Waar die angst hier in Europa toe kan leiden heeft de geschiedenis overduidelijk uitgewezen!

https://groups.google.com/forum/#!msg/n ... jiWG8YeN4J
Bezoek aan moskeeën loopt terug
Van onze verslaggeefster Rachida Azough

DEN HAAG - Ruim 18 procent van de moslims in Nederland bezoekt de moskee
nooit, 27 procent komt alleen in het gebedshuis op de belangrijkste
feestdagen. 51 Procent gaat één of meerdere keren per maand naar de moskee.
Dit blijkt uit een enquête die de Volkskrant heeft laten uitvoeren door
onderzoeksbureau Foquz Etnomarketing onder een representatieve groep van 445
moslims.

Vooral minder animo bij jonge moslims

Vooral onder Nederlandse moslimjongeren bestaat minder animo voor
godsdienst, zegt de Leidse hoogleraar Pieter Sjoerd van Koningsveld, die
godsdienstgeschiedenis van moslims in West-Europa doceert. 'Er worden al
moskeeën gesloten, omdat er geen emplooi voor is.'
Hoogleraar migratie-en integratiestudies Han Entzinger stelt dat de
resultaten van de enquête overeenkomen met het onderzoek dat hij in 2000
uitvoerde naar de opvattingen van jonge Rotterdamse moslims: moslimjongeren
geven aan het geloof steeds vaker een individuele invulling.

Uit de enquête blijkt dat jongeren (tussen 15 en 34 jaar) zichzelf minder
vroom vinden dan ouderen. De stelling 'ik ben een vrome moslim' wordt door
46 procent van de jonge moslims onderschreven, tegen bijna 54 procent van de
ouderen.

Ook wijst een flinke groep jongeren - ruim 31 procent - de stelling af, dat
'een goede moslim doet wat de imam zegt'. Bij ouderen ligt dat percentage op
zo'n 25 procent. Toch wordt er goed naar de imam geluisterd: ruim 38 procent
van de jonge moslims en 45 procent van de oudere moslims is het eens met de
stelling. Wel vindt een meerderheid bij jong (57,3 procent) en oud (52,7
procent) dat de imam Nederlands moet kunnen spreken.

Moslimjongeren vinden het dragen van een hoofddoek minder belangrijk dan hun
ouders. Bijna 33 procent van de jongeren is het oneens met de stelling 'een
goede moslima moet een hoofddoek dragen'. Zij worden gesteund in hun
opvatting door zo'n 22 procent van de oudere moslims.

Het dragen van een hoofddoek blijft echter belangrijk voor zo'n 40 procent
van de jonge moslims. Dat is wel aanzienlijk minder dan bij de oudere
moslims (bijna 60 procent). Bovendien blijkt dat mannen (50,4 procent) meer
belang hechten aan de hoofddoek dan vrouwen (45,7 procent).

Slechts een schamele 4 procent van de ondervraagden vindt dat politiek Den
Haag genoeg doet voor moslims. Een ruime meerderheid (bijna 54 procent)
stelt dat politieke partijen niet genoeg opkomen voor de belangen van
moslims. Als Nederland een moslimpartij zou kennen, geeft 39 procent aan
daarop te willen stemmen, ruim 17 procent zegt dat niet te zullen doen.

Op de vraag of islamitische scholen goed of slecht voor de integratie zijn,
antwoordt bijna 47 procent dat islamitische scholen daaraan een positieve
bijdrage leveren. Het is slecht voor de integratie, zegt 8,6 procent.

Van de moslims in Nederland voelt 30 procent zich niet geaccepteerd door
Nederlanders, zo'n 38 procent voelt zich wel geaccepteerd. Ruim een kwart
van de Nederlandse moslims heeft alleen vriendschappen met andere moslims.
Zo'n 46 procent heeft een vriendenkring die voor het overgrote deel
islamitisch is. Ruim een kwart zegt dat sommige vrienden moslim zijn en de
rest niet.

Uit de enquête blijkt dat de Nederlandse Moslim Omroep (NMO) een
aanzienlijke kans heeft om een C-status te verwerven. Van de ondervraagden
zegt 19 procent een financiële bijdrage over te hebben voor meer
islamitische programma's op de Nederlandse televisie. Dit zijn veel meer
potentiële leden dan de vijftigduizend die de NMO nodig heeft om een
aspirant-C-status te krijgen.
P.s. Ik wil over mijzelf ook nog wel kwijt dat ik onder normale omstandigheden ook geen voorstander ben van massale immigratie en voor de onrust in het Middenoosten ook geneigd was om (bij gebrek aan beter) PVV te stemmen daar ik gewoon vind dat iedereen beter af is in zijn eigen land.
Echter, bij bloedvergieten trek ik echter een grens en ben ik eerst christen en daarna een politiek mens.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
refo

Bericht door refo »

Ik begrijp langzamerhand niets meer van het probleem. Door omstandigheden zag ik gisteren en eergisteren het 8-uur-journaal.
Aan het woord kwamen 'vluchtelingen' in Turkije. Die leven merendeels op straat. Er werden een aantal jongeren geïnterviewd: ze hadden geen geld, geen werk. Maar ze zagen er bepaald niet als zwervers uit. Blijkbaar was er wel geld voor strakke kapsels, dure gel, modieus getrimde baardjes. Tja. Lijkt allemaal in scène gezet voor de NOS.

Het godsdienstprobleem zie ik ook niet zo. Daarvoor zijn de aantallen -hoewel groot- in procenten toch te klein.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Ik heb vandaag een deel van het debat in de 2e kamer gevolgd. o.a. Wilders riep wel een paar interessante vragen op. De media laat veel dingen liggen waardoor veel gissen is. Ik ben het in hoofdlijnen eens met het betoog van @Jongere v.w.b.t de barmhartigheid. Ik heb het echter oneens met de suggestie dat het betrachten van barmhartigheid het gebruik van het verstand uitsluit. Integendeel, barmhartigheid sluit het verstand juist in. De barmhartige samaritaan bracht de gewonde man niet bij een huis waarin de faciliteiten ontbraken voor verzorging. Ook was goed duidelijk dat deze man "gewond" was en hulp nodig had.

De vragen van Wilders waar ik OOK antwoord op wil hebben zijn deze:

1. Wat is definitie van een "echte" vluchteling. En wat is de definitie van een "economisch" vluchteling? Dat is nu - terecht door Wilders opgemerkt - niet helder.
2. Wat willen wij doen voor welk type vluchteling en wat is het minimale bestaansminimum? Is een werkloze uit Spanje een migrant die opname in NL behoeft? En een Syrisch gezin uit Instanbul?
3. Wat is de verdeling van de vluchtelingen? Wilders melde dat in Roemenië driekwart van de vluchtelingen mannen zijn tussen de 20 en de 30. Klopt dat? 75& van de vluchtelingen is man zegt hij. Wat is de opbouw van de groep (man/vrouw, leeftijd etc). a.d.h.v. de registratie moeten deze cijfers toch zo te achterhalen zijn?
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 10 sep 2015, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

refo schreef:Ik begrijp langzamerhand niets meer van het probleem. Door omstandigheden zag ik gisteren en eergisteren het 8-uur-journaal.
Aan het woord kwamen 'vluchtelingen' in Turkije. Die leven merendeels op straat. Er werden een aantal jongeren geïnterviewd: ze hadden geen geld, geen werk. Maar ze zagen er bepaald niet als zwervers uit. Blijkbaar was er wel geld voor strakke kapsels, dure gel, modieus getrimde baardjes. Tja. Lijkt allemaal in scène gezet voor de NOS.

Het godsdienstprobleem zie ik ook niet zo. Daarvoor zijn de aantallen -hoewel groot- in procenten toch te klein.
Moeten vluchten hoeft niet te betekenen dat je geen geld meer hebt anno 2015.
Verder krijgen ze volgens mij ook veel.
Dus daarom niet het plaatje van de in lompen gehulde vluchteling zoals wij die op onze netvlies hebben?
Mara

Bericht door Mara »

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Goed stuk van Arnoud Karskens, de man die bewust niet aan het woord gelaten word door de NPO en door middel van crowdfunding ons de minder rooskleurige kant van de migratiestroom laat zien.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Rijssen schreef:
Goed stuk van Arnoud Karskens, de man die bewust niet aan het woord gelaten word door de NPO en door middel van crowdfunding ons de minder rooskleurige kant van de migratiestroom laat zien.
Dat cynische artikel, met een eenzijdige boodschap, is hier al aan de orde geweest.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
huisman

Bericht door huisman »

Rijssen schreef:
Hij is een anders een regelmatige gast bij de talkshows van NPO VARA (Pauw en DWDD). Hij doet altijd wel manisch zijn best om een afwijkende mening te hebben.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Dit vind ik o n b e g r i j p e l i j k:
http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... -uitleggen
Pimpelmees

Re: RE: Re: Vluchtelingen in Europa (voorheen: Razzia in Duitsland)

Bericht door Pimpelmees »

Luther schreef:Dit vind ik o n b e g r i j p e l i j k:
http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... -uitleggen
Onbegrijpelijk en ook dom vanuit economisch oogpunt. Nederland heeft veel jonge mensen nodig, o.a. om de pensioenen in de toekomst draaiende te houden. Onbegrijpelijk om dan vier goed geïntegreerde kinderen/jongvolwassenen terug te sturen. Ik zou zeggen: biedt deze jonge mensen een baan aan in Drenthe, Zeeland of Limburg.
Mara

Bericht door Mara »

Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

Dhr Ellian vindt het niet gastvrij om over vluchtelingen in economische termen te spreken. Dat mag hij vinden. Maar als je tegen vluchtelingen zegt "jullie mogen hier blijven op voorwaarde dat je je de komende tien jaar in Drenthe, Zeeland of Limburg vestigt want daar zijn nog jonge mensen nodig" dat veel vluchtelingen dat prima vinden. Het lijkt me in elk geval beter dan terugsturen.
Auto

Bericht door Auto »

Het muntje was nog niet bij mij gevallen, maar zaterdag kwam er bericht dat de Russen een luchtdoelverdedigingssysteem in Syrie hebben neergezet. Vanmorgen las ik IS heeft helemaal geen luchtmacht, de enige die een luchtmacht heeft die werkzaam is dat is Israel. .......
Mara

Bericht door Mara »

Pimpelmees schreef:Dhr Ellian vindt het niet gastvrij om over vluchtelingen in economische termen te spreken. Dat mag hij vinden. Maar als je tegen vluchtelingen zegt "jullie mogen hier blijven op voorwaarde dat je je de komende tien jaar in Drenthe, Zeeland of Limburg vestigt want daar zijn nog jonge mensen nodig" dat veel vluchtelingen dat prima vinden. Het lijkt me in elk geval beter dan terugsturen.
En wat vind je van deze stelling?
De koningen, sjeiks en terreurleiders zaaien dood en verderf in het Midden-Oosten. De sjeiks zijn nu alleen in staat om een graf te laten graven voor gedode burgers. Die foto was slechts voor het westen van belang geweest. Unquote
Plaats reactie