Uitlegbijbel in SV
Re: Uitlegbijbel in SV
Wij kunnen zuur blijven doen maar wat mogen wij in ons land dankbaar zijn voor zulke initiatieven.
Hopelijk neemt de kennis en begrip van Gods Woord toe door deze Bijbel met uitleg.
Hopelijk neemt de kennis en begrip van Gods Woord toe door deze Bijbel met uitleg.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
En De Banier blij en Erdee Mediagroep blij.Hendrikus schreef:jij blij, boekhandel blijhuisman schreef:Scherp gezien Hendrikus nu uit respect voor mijn mede forummers weer met een hoofdletter.Hendrikus schreef:En daarom schrijf je mijn naam ook maar met een kleine letter?huisman schreef:Van wie moet het? Uit eerbied voor de almachtige God mag je net zoveel hoofdletters gebruiken om die eerbied een vorm te geven.
Ik vind dat hendrikus een beetje zeurt.![]()
Ik citeer slechts de spellingsregels, in dit geval zoals die voorkomen in de auteursinstructie van Boekencentrum, maar die komen overeen met de algemeen geldende spellingsregels.
Net terug van de boekhandel met de Bijbel met uitleg in mijn fietstas.
GBS niet blij, want die verkopen voorlopig niets. Misschien dat ze daarom aan het weggeven zijn.
Ik geloof er niets van. Waarom zou de GBS niet blij zijn?
Ze hadden ook zelf dit initiatief kunnen nemen, natuurlijk. Maar zeggen steeds dat daarvoor de capaciteit ontbreekt. Dan is dit toch een prachtige oplossing? De GBS heeft dan weer het mooiste assortiment bijbels met gouden sloten. Een deel van de doelgroep vindt de buitenkant dan ook van groot gewicht. Het zijn toch verschillende marktsegmenten.
Ik begreep dat onderwerpen die de kern van het Evangelie raken in deze Bijbel met uitleg niet worden besproken, vanwege verschillen van inzicht daarover. Dat is jammer, maar begrijpelijk. Zolang deze bijbelverklaring gebruikt wordt als aanvulling op de HSV-Jongerenbijbel, is het prima;-)
Ze hadden ook zelf dit initiatief kunnen nemen, natuurlijk. Maar zeggen steeds dat daarvoor de capaciteit ontbreekt. Dan is dit toch een prachtige oplossing? De GBS heeft dan weer het mooiste assortiment bijbels met gouden sloten. Een deel van de doelgroep vindt de buitenkant dan ook van groot gewicht. Het zijn toch verschillende marktsegmenten.
Ik begreep dat onderwerpen die de kern van het Evangelie raken in deze Bijbel met uitleg niet worden besproken, vanwege verschillen van inzicht daarover. Dat is jammer, maar begrijpelijk. Zolang deze bijbelverklaring gebruikt wordt als aanvulling op de HSV-Jongerenbijbel, is het prima;-)
Elk initiatief om een bijbel te verduidelijken of onder de aandacht te brengen is toe te juichen. Mits het motief maar zuiver is.
Soms heb ik het idee dat er nu een wedloop is, welke vertaling het meest de aandacht krijgt, en welke commercieel het meest succesvol is of wordt.
Dat lijkt me niet het meest zuivere motief.
Ik heb mijn kinderen al veel eerder een HSV jongerenbijbel gegeven. Met alle waardering voor de uitleg bijbel maar misschien had men juist een andere doelgroep moeten kiezen.
Soms heb ik het idee dat er nu een wedloop is, welke vertaling het meest de aandacht krijgt, en welke commercieel het meest succesvol is of wordt.
Ik heb mijn kinderen al veel eerder een HSV jongerenbijbel gegeven. Met alle waardering voor de uitleg bijbel maar misschien had men juist een andere doelgroep moeten kiezen.
- Johann Gottfried Walther
Zoals iemand al opmerkte het is een reactie op... en dat is jammer vind ik.Wilhelm schreef:Elk initiatief om een bijbel te verduidelijken of onder de aandacht te brengen is toe te juichen. Mits het motief maar zuiver is.
Als of de GBS pas wakker wordt als er andere initiatieven zijn, of ze dan pas alert worden dat er voor sommigen echt wel verduidelijking, toelichting en uitleg nodig is.
De SV is een prima vertaling maar blijkt voor sommigen toch wel moeilijk.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
stel je voor gaan mensen met opzet meerdere bijbels kopen als rechtvaardiging voor desbetreffende versie?Wilhelm schreef: welke vertaling het meest de aandacht krijgt, en welke commercieel het meest succesvol is of wordt.
.

Het zou me nog niet eens verbazen, in de muziek wereld gebeurt het ook om hoger op hitlijstjes te komen

Onze kerkenraad geeft alle catechisanten een exemplaar. Geschat 400 stuks.
De verkoopcijfers zijn dus niet hetzelfde als de belangstelling.
De verkoopcijfers zijn dus niet hetzelfde als de belangstelling.
Een zin om eens rustig op je in te laten werken. Zijn we echt zover afgedwaald?DDD schreef:...
Ik begreep dat onderwerpen die de kern van het Evangelie raken in deze Bijbel met uitleg niet worden besproken ...
- Wittewrongel
- Inactief
Toch viel me op dat ze met betrekking tot de doop en besnijdenis wel hun mening geven. Waar het heel helder wordt beschreven. Maar ik vind je redenering kwa aanvulling op de jongere Hsv bijbel niet opgaan. Omdat het geen hsv is!DDD schreef:Ik geloof er niets van. Waarom zou de GBS niet blij zijn?
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Hartelijk mee eens!huisman schreef:Wij kunnen zuur blijven doen maar wat mogen wij in ons land dankbaar zijn voor zulke initiatieven.
Hoe vind je de Bijbel met uitleg?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Inmiddels ook in het bezit van de Bijbel met uitleg. Ziet er goed uit op het eerste gezicht. We hadden alleen M. Henry en de Bijbel met kanttekeningen, dus het is zeker een verrijking!
Ik heb heel even geneusd bij de lokale boekhandel, en naar ps 22 gekeken. Mij viel daarbij op dat de noten de tekst weinig messiaans uitleggen, en vooral op David zelf betrekken. Gezien het hoofdlettergebruik in de sv tekst is dat wat vreemd.
Uitgave zelf is kwalitatief beter dan de hsv sb en de hsvj, voelt degelijk aan.
De noten zelf lijken wat meer hertalend van aard dan uitleggend.
Je moet niet alles geloven wat hier gezegd wordt.Floppy schreef:Een zin om eens rustig op je in te laten werken. Zijn we echt zover afgedwaald?DDD schreef:...
Ik begreep dat onderwerpen die de kern van het Evangelie raken in deze Bijbel met uitleg niet worden besproken ...
Hoe kom je daar nu toch bij. Juist bij psalm 22 en een doorverwijzing naar een kader wordt nadrukkelijk uitgelegd wat Messiaanse psalmen zijn en dat psalm 22 een duidelijk voorbeeld daarvan is, met verwijzingen naar die psalm. Beetje jammer, zulke flodders.Floppy schreef:Ik heb heel even geneusd bij de lokale boekhandel, en naar ps 22 gekeken. Mij viel daarbij op dat de noten de tekst weinig messiaans uitleggen, en vooral op David zelf betrekken. Gezien het hoofdlettergebruik in de sv tekst is dat wat vreemd.
Waarom reageer je zo bijterig?Ad Anker schreef:Hoe kom je daar nu toch bij. Juist bij psalm 22 en een doorverwijzing naar een kader wordt nadrukkelijk uitgelegd wat Messiaanse psalmen zijn en dat psalm 22 een duidelijk voorbeeld daarvan is, met verwijzingen naar die psalm. Beetje jammer, zulke flodders.Floppy schreef:Ik heb heel even geneusd bij de lokale boekhandel, en naar ps 22 gekeken. Mij viel daarbij op dat de noten de tekst weinig messiaans uitleggen, en vooral op David zelf betrekken. Gezien het hoofdlettergebruik in de sv tekst is dat wat vreemd.
In het inleidende stukje wordt inderdaad de link gelegd. Maar in de versverklaringen gebeurt dat niet of veel minder. Verzen waar 'Mij' met een hoofdletter worden gespeld, worden in de uitleg op David betrokken.