Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Ik heb nasi gemaakt en zelf kruidenmengsel samengesteld. Was erg lekker. Ga hier een voorraad van maken zodat ik het voortaan gelijk bij de hand heb
https://tallsay.com/page/4294973423/ind ... -mix-maken
https://tallsay.com/page/4294973423/ind ... -mix-maken
Twee of drie keer in het jaar treft het mij: een allergische reactie na het eten van vlees: een zelfde soort reactie, veel ongemak, als een paar jaar terug toen ik van de dokter zelf een antibiotica kuur kreeg.
Er zat duidelijk antibiotica in mijn vlees. En dat mag in Nederland niet verkocht worden zelfs niet van de boer naar het slachthuis gebracht worden.
De voedselveiligheid is niet te vertrouwen en de boer houd zich kennelijk niet goed genoeg aan de regels.
Ik voel me vergiftigd en voor de gek gehouden met afgekeurd vlees. Vegetarisch eten zou zo gek nog niet zijn.
Tijd dat de VWA de vleesindustrie aanpakt.
Er zat duidelijk antibiotica in mijn vlees. En dat mag in Nederland niet verkocht worden zelfs niet van de boer naar het slachthuis gebracht worden.
De voedselveiligheid is niet te vertrouwen en de boer houd zich kennelijk niet goed genoeg aan de regels.
Ik voel me vergiftigd en voor de gek gehouden met afgekeurd vlees. Vegetarisch eten zou zo gek nog niet zijn.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.

Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Deze keer net even van de supermarkt. Normaal gesproken de slager en daar nog nooit meegemaakt.
Maar het moet niet zo zijn, dat mensen die geen slager kunnen betalen, DIT moeten eten?
Maar het moet niet zo zijn, dat mensen die geen slager kunnen betalen, DIT moeten eten?
Afschuwelijk en afkeurenswaardig.emigrant schreef:Twee of drie keer in het jaar treft het mij: een allergische reactie na het eten van vlees: een zelfde soort reactie, veel ongemak, als een paar jaar terug toen ik van de dokter zelf een antibiotica kuur kreeg.
Maar helaas, de realiteit, door velen onderkend.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Melden. Laten testen. Aan de hand van de verpakking kan de partij - of een deel van - worden gevonden. Dit kan worden onderzocht op ongeoorloofde stoffen en/of ongeoorloofd hoge concentraties van bepaalde stoffen, antibiotica in dit geval. Als er dingen niet kloppen kan a.d.h.v de traceerbaarheid de oorzaak worden opgespoord.emigrant schreef:Twee of drie keer in het jaar treft het mij: een allergische reactie na het eten van vlees: een zelfde soort reactie, veel ongemak, als een paar jaar terug toen ik van de dokter zelf een antibiotica kuur kreeg.
Zonder bewijs verder maar niet teveel verdachtmakingen rondsturen.
Volgens de site van het voedingscentrum zou het niet kunnenemigrant schreef:Deze keer net even van de supermarkt. Normaal gesproken de slager en daar nog nooit meegemaakt.
Antibiotica worden ook in de dierhouderij gebruikt om infecties te bestrijden. In vlees, vis, eieren of melk uit de winkel zijn praktisch geen resten antibiotica te vinden. Dit komt door de wachttijd. Dieren of producten van dieren die behandeld zijn met antibiotica mogen in die tijd niet geslacht of gegeten worden.
Je hoeft niet bang te zijn dat je ziek wordt van antibiotica in je eten.
Als er toch een spoor van terug te vinden is en het is een a.b. waar je allergisch voor bent (geworden) is dat een heel ernstige zaak Emigrant.
De ellende is gelukkig uitgewerkt. Heb gedacht over vegetarisch, maar ik moet van mijn artsen eiwitrijk eten. En qua smaak wil ik ook bij vlees en vis blijven.
Voor 2 dagen spaghetti gemaakt met chorizo, groenten en pepertjes met bolognesesaus, tapenade en kruiden
Voor 2 dagen spaghetti gemaakt met chorizo, groenten en pepertjes met bolognesesaus, tapenade en kruiden
lekker emigrant! Klinkt wel tegenstrijdig qua smaken, tapenade , chorizo en bolognesesaus. Heb je ook een recept? Ben benieuwd hoe het gecombineerd wordt
Vanavond op de terugweg vh strand de gele M aangedaan. Altijd spijt als ik daar geweest ben. Mega dorst de hele avond en een opgeblazen gevoel.
Morgen spinazie, gekookte aardappelen en kip met tijn, rozemarijn en citroen in z'n buikje uit de oven. Smaakt vast beter dan vanavond
Vanavond op de terugweg vh strand de gele M aangedaan. Altijd spijt als ik daar geweest ben. Mega dorst de hele avond en een opgeblazen gevoel.
Morgen spinazie, gekookte aardappelen en kip met tijn, rozemarijn en citroen in z'n buikje uit de oven. Smaakt vast beter dan vanavond
- Dodo
Vanavond heb ik tiramisu gemaakt voor maandag. Ik kreeg pas via facebook een versie zonder rauw ei. Dat vond ik toch wel de moeite van het proberen waard, ik ben altijd een beetje schrikkerig van rauwe eieren. Zeker als er onder de eters kwetsbare mensen zijn.
En morgen eten we erwtensoep. Laatste keer voorlopig, als het warmer wordt sla je zulke gerechten toch over. Er staat een grote pan in de hooikist, gaar te worden.
En morgen eten we erwtensoep. Laatste keer voorlopig, als het warmer wordt sla je zulke gerechten toch over. Er staat een grote pan in de hooikist, gaar te worden.
Heerlijk erwtensoep. Eigenlijk heb ik dat deze winter te weinig gemaakt. Misschien komt er nog een koudere dag.
Vandaag aardappeltjes uit de oven met bospeentjes en erwtjes. Erbij hebben wij nog kip van gisteren en ik denk gehaktballen.
Vandaag aardappeltjes uit de oven met bospeentjes en erwtjes. Erbij hebben wij nog kip van gisteren en ik denk gehaktballen.
Rijst; chinese kool, varkensvlees in ketjapmarinade
Pannenkoeken
Mijn kleinzoon heeft tussen de middag meegegeten en ja dan moet je pannenkoeken bakken of iets anders van de 3 p's
Mijn kleinzoon heeft tussen de middag meegegeten en ja dan moet je pannenkoeken bakken of iets anders van de 3 p's
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Begrijp ik nu dat je dit op zondag hebt gegeten? Wat grappig.Dodo schreef: En morgen eten we erwtensoep. Laatste keer voorlopig, als het warmer wordt sla je zulke gerechten toch over. Er staat een grote pan in de hooikist, gaar te worden.
Ik eet rustig op 23 juli (om zo maar te noemen) een koppie snert dat nog in de vriezer stond.
De rest van het gezin gruwt er dan van, maar mij maakt het niet uit.

Zaterdagavond ergernis, ik open een geseald bakje jumbogarnalen, nog 13 dagen houdbaar! maar de lucht die vrijkwam

Blijkbaar een gaatje in de verpakking.
Gisteren hadden we de laatste stoofperen - denk ik - wat nog in de winkel ligt vind ik er niet zo mooi meer uitzien.
Vandaag wordt er gesport door de kids, dus een koolhydraatrijke maaltijd, spaghetti bolognaise, saus pruttelt inmiddels al op het sudderplaatje. Heb nog steeds geen slowcooker zoals helma.

Heerlijk he.samanthi schreef:Pannenkoeken
Hier vanavond andijviestamppot.