Gereformeerde Gemeenten

MGG

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door MGG »

Ach dat dit spel ons maar tot inkeer brengt. Och het lijkt wel een kaartspel. Mensen ik roep u op houdt u kinderen hier ver bij vandaan. Ach wat zij we toch diep weggezonken. Ziet u het nog of bent u zo wereld gelijkvormig dat dit ijdel vermaak in uw kast ligt?
TSD

Bericht door TSD »

Ad Anker schreef: 31 mei 2024, 09:33
TSD schreef: 31 mei 2024, 08:29
Ad Anker schreef: 31 mei 2024, 07:47
CvdW schreef: 31 mei 2024, 07:14 Dit spel zorgt er voor dat de kinderen 'uren' van mobiel verlost zijn. Of komt er ook een digitale versie?
Zeker, met een rondleiding door het betreffende gebouw.
Ik verbaas me zeer over dit spelletje. Hoe krijgen ze het verzonnen. Ik denk dat ik er maar om grinnik. Al is er diep in mij iets dat aan huilen denkt bij dit nieuws.
Bedoel je dit nu echt bij dat memoryspel met kerkgebouwen? Wat is daar precies mis mee? En wat is de reden dat je dan zou moeten huilen?
Jan Rap zegt er iets over. De GG wordt neergezet als een merk. We hebben echt niets te roemen in een afsplitsing waar het goud verdonkerd is, ondanks alle prachtige kerkgebouwen, strakke organisatie en weet ik niet al. Zelfs hebben we een eigen theologie, al schuurt deze soms met de Schrift. En dan gaan we 'het eigene van de GG' nog accentueren door er een spelletje over uit te brengen. Dat is mijn diepe gevoel wat eerder huilt dan lacht.

En ja, zeer zeker: het Woord wordt er gebracht en is tot zegen voor zondaren, zo ervaar ik met grote regelmaat in mijn gemeente! Daarom ben ik er lid en houd ik hoop.
Ik vind echt dat je nu veel te veel zwaarte geeft aan een eenvoudig spelletje. Het een sluit het ander niet uit. Het is op zich best leuk dat kinderen kerkgebouwen herkennen. En of dat nu alleen GG gebouwen zijn of je maakt een spel met willekeurige kerkgebouwen....

Om nu meteen te suggereren dat dit een soort marketing-stunt is om het "GG-merk" te verstevigen, vind ik echt heel erg ver gezocht.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

TSD schreef: 31 mei 2024, 09:54 Ik vind echt dat je nu veel te veel zwaarte geeft aan een eenvoudig spelletje. Het een sluit het ander niet uit. Het is op zich best leuk dat kinderen kerkgebouwen herkennen. En of dat nu alleen GG gebouwen zijn of je maakt een spel met willekeurige kerkgebouwen....

Om nu meteen te suggereren dat dit een soort marketing-stunt is om het "GG-merk" te verstevigen, vind ik echt heel erg ver gezocht.
Dan zitten we daar anders in. En misschien heb je gewoon wel gelijk hoor. :)
CvdW

Bericht door CvdW »

Ad Anker schreef: 31 mei 2024, 10:10
TSD schreef: 31 mei 2024, 09:54 Ik vind echt dat je nu veel te veel zwaarte geeft aan een eenvoudig spelletje. Het een sluit het ander niet uit. Het is op zich best leuk dat kinderen kerkgebouwen herkennen. En of dat nu alleen GG gebouwen zijn of je maakt een spel met willekeurige kerkgebouwen....

Dan zitten we daar anders in. En misschien heb je gewoon wel gelijk hoor. :)
Als je uit één plaats alle kerken in het spel verwerkt laat je in ieder geval zien dat het niet alleen om de GG gaat.
Ik ben wel benieuwd of alleen kerkgebouwen van vacante gemeenten zijn verwerkt in het spel. En wie heeft de selectie gemaakt voor de dertig kerkgebouwen?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

MGG schreef: 31 mei 2024, 09:53 Ach dat dit spel ons maar tot inkeer brengt. Och het lijkt wel een kaartspel. Mensen ik roep u op houdt u kinderen hier ver bij vandaan. Ach wat zij we toch diep weggezonken. Ziet u het nog of bent u zo wereld gelijkvormig dat dit ijdel vermaak in uw kast ligt?
als je dit als grap bedoeld vind ik het te ver gaan. Tot inkeer komen is niet iets om grappen over te maken.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Terri

Bericht door Terri »

MGG schreef: 31 mei 2024, 09:53 Ach dat dit spel ons maar tot inkeer brengt. Och het lijkt wel een kaartspel. Mensen ik roep u op houdt u kinderen hier ver bij vandaan. Ach wat zij we toch diep weggezonken. Ziet u het nog of bent u zo wereld gelijkvormig dat dit ijdel vermaak in uw kast ligt?
Heel akelig dit.
Hoe serieus neem je dan alles?

Ooit maakten wij een vergadering mee van een classis en werd er een zeer kritische vraag gesteld over avondmaalgangers. Tot onze verbijstering werden daar grappen over gemaakt door een predikant die stevig de piketpaaltjes zet v.w.b. regels, bekering, overname enz. Ik zal wel naïef zijn, maar ik ben dan helemaal verbijsterd. Het klonk zo spottend.
Reiziger

Bericht door Reiziger »

:yahoo :yahoo :slurp
TSD

Bericht door TSD »

Terri schreef: 31 mei 2024, 14:49
Heel akelig dit.

Ooit maakten wij een vergadering mee van een classis en werd er een zeer kritische vraag gesteld over avondmaalgangers. Tot onze verbijstering werden daar grappen over gemaakt door een predikant die stevig de piketpaaltjes zet v.w.b. regels, bekering, overname enz. Ik zal wel naïef zijn, maar ik ben dan helemaal verbijsterd. Het klonk zo spottend.
Ga je nu echt een satirische post die de draak steekt met medeforummers, die in de ogen van de poster nogal zwaar tillen aan een eenvoudig kinderspelletje, vergelijken met een grap over avondmaalgangers?
DDD

Bericht door DDD »

refo schreef: 31 mei 2024, 08:19
Anselmus schreef: 30 mei 2024, 22:31
GerefGemeente-lid schreef: 30 mei 2024, 18:39 Het is dat het al 1 april is geweest. Want anders...

Maar misschien is het wel leuk voor de kerkenraden, voor in de pauze van de kerkenraadsvergaderingen. :haha
Laten we het spel spelen. Ik begin wel.
Is het een vrouw?
Daarom kan dat spel niet werken: het enige onderscheid is wel of geen bril. Verder allemaal zwart pak, zwarte stropdas en grijs haar.
Dat is natuurlijk niet zo. Er zijn allerlei tinten grijs, en ter linkerzijde ook kleuren in de stropdas en grijze pakken.
pierre27

Bericht door pierre27 »

TSD schreef: 31 mei 2024, 16:48
Heel akelig dit.

Ga je nu echt een satirische post die de draak steekt met medeforummers, die in de ogen van de poster nogal zwaar tillen aan een eenvoudig kinderspelletje, vergelijken met een grap over avondmaalgangers?
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat de bedoeling van Terri is. Wat is diens punt?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

pierre27 schreef:
Heel akelig dit.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat de bedoeling van Terri is. Wat is diens punt?
Wat voor de één satire is, kan voor een ander een diepere snaar raken.

Satire komt het best tot zijn recht in een gezelschap waar die wordt begrepen en gewaardeerd. Dat is zelden het geval in een openbare setting als een forum. Ik kijk ook niet naar Lubach of ga ook niet naar een theater omdat die satire vaak mijn diepste overtuigingen pijnlijk raken.

Overigens ben ik niet lichtgeraakt hoor, ook nu niet Afbeelding.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Konijntje

Bericht door Konijntje »

TSD schreef: 31 mei 2024, 09:54
Ad Anker schreef: 31 mei 2024, 09:33
TSD schreef: 31 mei 2024, 08:29
Ad Anker schreef: 31 mei 2024, 07:47 Zeker, met een rondleiding door het betreffende gebouw.
Ik verbaas me zeer over dit spelletje. Hoe krijgen ze het verzonnen. Ik denk dat ik er maar om grinnik. Al is er diep in mij iets dat aan huilen denkt bij dit nieuws.
Bedoel je dit nu echt bij dat memoryspel met kerkgebouwen? Wat is daar precies mis mee? En wat is de reden dat je dan zou moeten huilen?
Jan Rap zegt er iets over. De GG wordt neergezet als een merk. We hebben echt niets te roemen in een afsplitsing waar het goud verdonkerd is, ondanks alle prachtige kerkgebouwen, strakke organisatie en weet ik niet al. Zelfs hebben we een eigen theologie, al schuurt deze soms met de Schrift. En dan gaan we 'het eigene van de GG' nog accentueren door er een spelletje over uit te brengen. Dat is mijn diepe gevoel wat eerder huilt dan lacht.

En ja, zeer zeker: het Woord wordt er gebracht en is tot zegen voor zondaren, zo ervaar ik met grote regelmaat in mijn gemeente! Daarom ben ik er lid en houd ik hoop.
Ik vind echt dat je nu veel te veel zwaarte geeft aan een eenvoudig spelletje. Het een sluit het ander niet uit. Het is op zich best leuk dat kinderen kerkgebouwen herkennen. En of dat nu alleen GG gebouwen zijn of je maakt een spel met willekeurige kerkgebouwen....

Ik zie er totaal geen kwaad in. Ik vind de kritiek hier op het forum veel en veel te ver gezocht.

Ik vind het eigenlijk wel leuk zo'n spel. Ik ben liefhebber van architectuur en dan met name van kerkgebouwen. Ik kijk op gergeminfo ook wel eens naar de gebouwen. En als de HHK, PKN of de CGK ook zo'n mooie website hadden, zou ik het daar ook doen.

Kom op zeg, gewoon een spelletje. Laten we niet vromer doen dan de paus.
Terri

Bericht door Terri »

Heel akelig dit.

Je steekt niet de draak alleen met je medeforummers, maar je steekt ook de draak met een ernstige gangbare manier van spreken in de bevindelijke rechtse hoek ( om dan ook een keer deze duiding te gebruiken) over tot inkeer komen.
Als mijn kind mij dit zo zou horen zeggen, dan krijgt hij nog meer vraagtekens bij het reformatorische gedachtengoed.
De ene keer wordt deze manier van spreken gebruikt tijdens de meest ernstige preken en de andere keer kun je het dus gewoon gebruiken voor een grapje.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Sinds wanneer is de paus vroom? Bedoel je niet Rooms?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD

Bericht door DDD »

HersteldHervormd schreef: 31 mei 2024, 17:54 Sinds wanneer is de paus vroom? Bedoel je niet Rooms?
De paus is al jarenlang vroom, voor zover ik kan beoordelen.
Plaats reactie