Vakantie
Re: Vakantie
Vorige jaar hebben wij een huttentocht gemaakt van 3 dagen in Oostenrijk (regio Salzburg). Dat was echt fantastisch, maar wel wat kort. Daarom willen we nu langer lopen. In die dagen ben je als gezin echt samen, over het algemeen geen wifibereik en bijna geen databereik, elke avond eten wat de pot schaft, slapen op slaapzalen, avonden spelletjes doen, overdag zwemmen in een bergmeer etc. Gewoon genieten. Daarnaast ook wel pittig, de afstanden hebben we nu wat langer gemaakt en het is lopen met 'bepakking', slapen op slaapzalen en op sommige plekken geen warm douchewater.
Laatst gewijzigd door merel op 10 feb 2025, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Leuk joh, en de Mercantour is echt mooi. Komen jullie nog in de buurt van lac d'allos? Was zo'n mooi plekje. En gaan jullie daarna nog poosje kamperen? Of zit de vakantie er dan echt op?merel schreef: ↑10 feb 2025, 13:50 Vorige jaar hebben wij een huttentocht gemaakt van 3 dagen in Oostenrijk (regio Salzburg). Dat was echt fantastisch, maar wel wat kort. Daarom willen we nu langer lopen. In die dagen ben je als gezin echt samen, over het algemeen geen wifibereik en bijna geen databereik, elke avond eten wat de pot schaft, slapen op slaapzalen, avonden spelletjes doen, overdag zwemmen in een bergmeer etc. Gewoon genieten. Daarnaast ook wel pittig , de afstanden hebben we nu wat langer gemaakt en het is lopen met 'bepakking'
Wij gaan naar de Ecrins. Ook in Frankrijk. En denken aan deze camping; camping la Meije in Grave. Maar het is nog niet zeker...

Ook hier zijn huttentochten mogelijk.... bij ons zal het wel bij dagwandelingen blijven.

Maar omdat jij ook zocht eerder naar campings zonder animatie etc.... dacht ik, ik geef deze door. Volgens mij een pareltje.
Leuke camping! Wij zijn in die regio naar camping le pelly geweest. https://www.lepelly.com/ Dat was ook een mooie omgeving. Alleen voor oudere tieners niet zo veel te doen.
Dit jaar gaan we (helaas) niet kamperen. Mijn schoonmoeder gaat deels mee en wij zetten haar af bij familie in Frankrijk. Daar blijven wij ook een paar dagen en reizen daarna door voor de huttentocht. Daarna pikken we oma weer op en gaan naar huis. Mijn oudste en ik reizen grotendeels met de trein.
Dit jaar gaan we (helaas) niet kamperen. Mijn schoonmoeder gaat deels mee en wij zetten haar af bij familie in Frankrijk. Daar blijven wij ook een paar dagen en reizen daarna door voor de huttentocht. Daarna pikken we oma weer op en gaan naar huis. Mijn oudste en ik reizen grotendeels met de trein.
- J.C. Philpot
Wij gaan dit jaar bij leven en welzijn met Vakanz naar Beijeren. Vlakbij de Tsjechische grens.
https://www.vakanz.nl/christelijke-vaka ... rk-beieren
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Wat leuk allemaal om te lezen. Zo'n huttentocht lijkt me ook heel leuk. Helaas heb ik geen vrienden die dat ook leuk vinden en dan ook met mij op vakantie kunnen/willen.
De treinreis naar Valence is geweldig, vond ik. Beste is in Lille overstappen, of wat extra tijd nemen in Parijs, natuurlijk.
Ik ga binnenkort met een vriend naar Nancy, met de familie naar Winterberg (dat ga ik per trein proberen) en ook nog met een andere vriend naar Italië, in de meivakantie. Wellicht dat we tot Napels komen. Dat laatste met een auto die maar 200 km achter elkaar kan rijden en dan weer (tamelijk langzaam) opgeladen moet worden. Ik ben heel benieuwd hoe dat laatste gaat bevallen. Ik kan in ieder geval genoeg werken tussendoor verwacht ik;-).
De treinreis naar Valence is geweldig, vond ik. Beste is in Lille overstappen, of wat extra tijd nemen in Parijs, natuurlijk.
Ik ga binnenkort met een vriend naar Nancy, met de familie naar Winterberg (dat ga ik per trein proberen) en ook nog met een andere vriend naar Italië, in de meivakantie. Wellicht dat we tot Napels komen. Dat laatste met een auto die maar 200 km achter elkaar kan rijden en dan weer (tamelijk langzaam) opgeladen moet worden. Ik ben heel benieuwd hoe dat laatste gaat bevallen. Ik kan in ieder geval genoeg werken tussendoor verwacht ik;-).
Ah bedankt voor de tip! Treinen door Frankrijk. Leuk toch? Ben benieuwd naar je verhalen!merel schreef: ↑10 feb 2025, 14:09 Leuke camping! Wij zijn in die regio naar camping le pelly geweest. https://www.lepelly.com/ Dat was ook een mooie omgeving. Alleen voor oudere tieners niet zo veel te doen.
Jammer geen camping bij....J.C. Philpot schreef: ↑10 feb 2025, 14:10 Wij gaan dit jaar bij leven en welzijn met Vakanz naar Beijeren. Vlakbij de Tsjechische grens.

DDD schreef: ↑10 feb 2025, 14:12 Wat leuk allemaal om te lezen. Zo'n huttentocht lijkt me ook heel leuk. Helaas heb ik geen vrienden die dat ook leuk vinden en dan ook met mij op vakantie kunnen/willen.
En het wandelen van deze route? Zou dan ook niemand mee willen? Dan kan je van hotel naar hotel wandelen.
https://wandelvakantie-duitsland.nl/wan ... WkQAvD_BwE
Mijn man en ik willen deze route ook nog eens samen lopen. Alleen dan wat primitiever.
Italië is ook fantastisch. Waarom niet met de trein naar Napels en daar eventueel een auto huren? Geeft volgens mij wat meer rust dan steeds langs de snelweg een auto opladen.
Zeker leuk. Misschien plakken we er nog samen een dagje Parijs aan vast.Lilian1975 schreef: ↑10 feb 2025, 14:17Ah bedankt voor de tip! Treinen door Frankrijk. Leuk toch? Ben benieuwd naar je verhalen!merel schreef: ↑10 feb 2025, 14:09 Leuke camping! Wij zijn in die regio naar camping le pelly geweest. https://www.lepelly.com/ Dat was ook een mooie omgeving. Alleen voor oudere tieners niet zo veel te doen.
Als we het toch over wandelroutes hebben. Mijn collega wandelt dit jaar de Shikokuroute door Japan (1200 km wandelen in iets minder 2 maanden, gemiddeld 20-30 km per dag)
https://www.wandel.nl/reizen/pelgrimere ... p-shikoku/ Het is dat ik niet wil vliegen, maar de reis an sich lijkt mij echt heel mooi.
(ja ik weet dat je dan overnacht in boeddhistische tempels en dat je dat als christen niet moet willen)
-
Leuk dat je zoiets met het gezin doet, je laat weleens wat doorschemeren van de leeftijd van je kinderen en toen we bij ons thuis die leeftijd hadden hoefden mijn ouders dit echt niet te organiseren. Nu nog niet trouwens, sommigen zijn wat meer gehecht aan comfort.merel schreef: ↑10 feb 2025, 13:50 Vorige jaar hebben wij een huttentocht gemaakt van 3 dagen in Oostenrijk (regio Salzburg). Dat was echt fantastisch, maar wel wat kort. Daarom willen we nu langer lopen. In die dagen ben je als gezin echt samen, over het algemeen geen wifibereik en bijna geen databereik, elke avond eten wat de pot schaft, slapen op slaapzalen, avonden spelletjes doen, overdag zwemmen in een bergmeer etc. Gewoon genieten. Daarnaast ook wel pittig, de afstanden hebben we nu wat langer gemaakt en het is lopen met 'bepakking', slapen op slaapzalen en op sommige plekken geen warm douchewater.
-
Mooi park in een mooie omgeving, heb er nog goede herinneringen aan. En @lilian, dat er geen extra mensen de kerkdienst kunnen bezoeken is daar niet zo vreemd, ze gaan naar een klein schattig dorpskerkje waarbij in de morgendienst de aanwezige kinderen maar rond het spreekgestoelte van de dominee op de grond moesten gaan zitten want de banken zaten overvol.J.C. Philpot schreef: ↑10 feb 2025, 14:10 Wij gaan dit jaar bij leven en welzijn met Vakanz naar Beijeren. Vlakbij de Tsjechische grens.
Ik had dit eerlijk gezegd vroeger ook niet zo leuk gevonden. Mijn man is avontuurlijker ingesteld.Henk J schreef: ↑10 feb 2025, 15:54Leuk dat je zoiets met het gezin doet, je laat weleens wat doorschemeren van de leeftijd van je kinderen en toen we bij ons thuis die leeftijd hadden hoefden mijn ouders dit echt niet te organiseren. Nu nog niet trouwens, sommigen zijn wat meer gehecht aan comfort.merel schreef: ↑10 feb 2025, 13:50 Vorige jaar hebben wij een huttentocht gemaakt van 3 dagen in Oostenrijk (regio Salzburg). Dat was echt fantastisch, maar wel wat kort. Daarom willen we nu langer lopen. In die dagen ben je als gezin echt samen, over het algemeen geen wifibereik en bijna geen databereik, elke avond eten wat de pot schaft, slapen op slaapzalen, avonden spelletjes doen, overdag zwemmen in een bergmeer etc. Gewoon genieten. Daarnaast ook wel pittig, de afstanden hebben we nu wat langer gemaakt en het is lopen met 'bepakking', slapen op slaapzalen en op sommige plekken geen warm douchewater.
Over het ontbreken van comfort malen ze niet zo. Zelfs over het ontbreken van warm water in in ieder geval 1 hut, werd schouderophalend gereageerd. Onze kinderen zijn sowieso wel sportief en geen luxe-paardjes.
Onze dochter houdt het minst van wandelen en moet altijd inkomen. We stellen haar ook een week logeren bij familie in het vooruitzicht met terrasjes en leuke winkeltjes.
Ik merk wel dat zo'n week hun band verdiept. Ze kletsen onderweg, doen spelletjes en helpen elkaar als de route wat zwaarder wordt.
Laatst gewijzigd door merel op 10 feb 2025, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ach, alles went. Ik dacht ook dat kamperen niet echt wat voor mij zou zijn maar ben één keer met Avanta meegegaan en nu helemaal om.merel schreef: ↑10 feb 2025, 16:07 Ik had dit eerlijk gezegd vroeger ook niet zo leuk gevonden. Mijn man is avontuurlijker ingesteld.
Over het ontbreken van comfort malen ze niet zo. Zelfs over het ontbreken van warm water in in ieder geval 1 hut, werd schouderophalend gereageerd. Onze dochter houdt alleen niet zo van wandelen en moet altijd inkomen. We stellen haar ook een week logeren bij familie in het vooruitzicht met terrasjes en leuke winkeltjes.
Ik merk wel dat zo'n week hun band verdiept. Ze kletsen onderweg, doen spelletjes en helpen elkaar als de route wat zwaarder wordt.
O dat zeker. Denk dat het ook gewenning is. Wij slapen nooit in een hotel en/of vakantiehuisjes. Dat scheelt ook al enorm. Hun vader leerde hen op hun 4e met zakmessen werken en een vuurtje maken. Ze zijn wel wat gewend
Na Avanta was ik wel weer bedorven voor het getutter op een camping.Henk J schreef: ↑10 feb 2025, 16:11Ach, alles went. Ik dacht ook dat kamperen niet echt wat voor mij zou zijn maar ben één keer met Avanta meegegaan en nu helemaal om.merel schreef: ↑10 feb 2025, 16:07 Ik had dit eerlijk gezegd vroeger ook niet zo leuk gevonden. Mijn man is avontuurlijker ingesteld.
Over het ontbreken van comfort malen ze niet zo. Zelfs over het ontbreken van warm water in in ieder geval 1 hut, werd schouderophalend gereageerd. Onze dochter houdt alleen niet zo van wandelen en moet altijd inkomen. We stellen haar ook een week logeren bij familie in het vooruitzicht met terrasjes en leuke winkeltjes.