Ik denk toch iets meer te zien op wereldschaal. Sorry voor mijn opmerking. Maar het is wel wat ik dacht en denk... Maar sorry dan.

Ik denk toch iets meer te zien op wereldschaal. Sorry voor mijn opmerking. Maar het is wel wat ik dacht en denk... Maar sorry dan.
Een vrij logische uitspraak. Voor gedaan werk moet alsnog worden uitbetaald. Dat was dus te rigoureus.parsifal schreef: ↑06 mar 2025, 10:19 Ondertussen ook een Supreme Court uitspraak over stoppen van deel van de betalingen van USAID.
https://www.politico.com/news/2025/03/0 ... s-00213059
Ook Amy Comey Barrett ging met meerderheid mee. De president ging dus zijn macht te buiten in sommige van zijn acties.
Ik vind het vooral vreemd dat het geen unanieme uitspraak was, en ook dat de Trump regering dit naar het hooggerechtshof heeft gebracht. Het laat wel zien dat Trump wil regeren zoals hij zaken doet. (Inclusief veel faillissementen waarbij rekeningen niet worden betaald, terwijl hij zelf miljardair blijft).TSD schreef: ↑06 mar 2025, 10:23Een vrij logische uitspraak. Voor gedaan werk moet alsnog worden uitbetaald. Dat was dus te rigoureus.parsifal schreef: ↑06 mar 2025, 10:19 Ondertussen ook een Supreme Court uitspraak over stoppen van deel van de betalingen van USAID.
Ook Amy Comey Barrett ging met meerderheid mee. De president ging dus zijn macht te buiten in sommige van zijn acties.
Per saldo gaat gewoon door wat Trump wil, die 2 miljard (van de 60) zal hem een worst wezen.
Het gaat dan ook niet over het onderliggende besluit, op de socials, maar over mevrouw Barrett die meestemt met de liberalen. Het politieke krachtenveld is veel interessanter dan de precieze omvang en legitimiteit van Trump's besluiten.parsifal schreef: ↑06 mar 2025, 10:26 Ik vind het vooral vreemd dat het geen unanieme uitspraak was, en ook dat de Trump regering dit naar het hooggerechtshof heeft gebracht. Het laat wel zien dat Trump wil regeren zoals hij zaken doet. (Inclusief veel faillissementen waarbij rekeningen niet worden betaald, terwijl hij zelf miljardair blijft).
Dat laatste ben ik wel met je eens. En Musk idem, die doet zaken op zijn manier met overheidsinstanties, zoals hij met zijn bedrijven doet.parsifal schreef: ↑06 mar 2025, 10:26Ik vind het vooral vreemd dat het geen unanieme uitspraak was, en ook dat de Trump regering dit naar het hooggerechtshof heeft gebracht. Het laat wel zien dat Trump wil regeren zoals hij zaken doet. (Inclusief veel faillissementen waarbij rekeningen niet worden betaald, terwijl hij zelf miljardair blijft).TSD schreef: ↑06 mar 2025, 10:23Een vrij logische uitspraak. Voor gedaan werk moet alsnog worden uitbetaald. Dat was dus te rigoureus.parsifal schreef: ↑06 mar 2025, 10:19 Ondertussen ook een Supreme Court uitspraak over stoppen van deel van de betalingen van USAID.
Per saldo gaat gewoon door wat Trump wil, die 2 miljard (van de 60) zal hem een worst wezen.
En je moet niet vergeten dat de standaard in de VS sowieso veel harder en zakelijker is. “Eten of gegeten worden” is daar toch een stuk normaler, dat verklaard misschien ook wel waarom er geen unaniem besluit ligt.Herman schreef: ↑06 mar 2025, 10:40Het gaat dan ook niet over het onderliggende besluit, op de socials, maar over mevrouw Barrett die meestemt met de liberalen. Het politieke krachtenveld is veel interessanter dan de precieze omvang en legitimiteit van Trump's besluiten.parsifal schreef: ↑06 mar 2025, 10:26 Ik vind het vooral vreemd dat het geen unanieme uitspraak was, en ook dat de Trump regering dit naar het hooggerechtshof heeft gebracht. Het laat wel zien dat Trump wil regeren zoals hij zaken doet. (Inclusief veel faillissementen waarbij rekeningen niet worden betaald, terwijl hij zelf miljardair blijft).
Ik vrees dat de beste medewerkers als eerste elders een baan hebben.TSD schreef: ↑06 mar 2025, 11:01Dat laatste ben ik wel met je eens. En Musk idem, die doet zaken op zijn manier met overheidsinstanties, zoals hij met zijn bedrijven doet.parsifal schreef: ↑06 mar 2025, 10:26Ik vind het vooral vreemd dat het geen unanieme uitspraak was, en ook dat de Trump regering dit naar het hooggerechtshof heeft gebracht. Het laat wel zien dat Trump wil regeren zoals hij zaken doet. (Inclusief veel faillissementen waarbij rekeningen niet worden betaald, terwijl hij zelf miljardair blijft).TSD schreef: ↑06 mar 2025, 10:23Een vrij logische uitspraak. Voor gedaan werk moet alsnog worden uitbetaald. Dat was dus te rigoureus.parsifal schreef: ↑06 mar 2025, 10:19 Ondertussen ook een Supreme Court uitspraak over stoppen van deel van de betalingen van USAID.
Ik zie er overigens zowel positieve als negatieve kanten aan. Het menselijke aspect is duidelijk negatief en deze uitspraak is dan ook 100% terecht.
Aan de andere kant: om een log overheidsapparaat echt te hervormen werkt de botte bijl methode wel het best. Als er dan straks een kleine efficiënte overheid ontstaat is dat in principe wel winst. Ik ben wel benieuwd daarnaar.
Gelukkig dat de scherpste randjes er wel door de rechtspraak worden afgehaald.
De standaard is inderdaad hard en zakelijk, maar het gaat natuurlijk ook om het al jarenlange strijdplan tussen Democraten en Republikeinen om 'eigen' mensen in het hooggerechtshof te krijgen. De socials zijn daardoor een prima graadmeter ook al hoef je niet blind achter de opinie daar te marcheren.TSD schreef: ↑06 mar 2025, 11:03 En je moet niet vergeten dat de standaard in de VS sowieso veel harder en zakelijker is. “Eten of gegeten worden” is daar toch een stuk normaler, dat verklaard misschien ook wel waarom er geen unaniem besluit ligt.
De socials zijn natuurlijk de voedingsbodem van polarisatie dus dat het daar vooral over “meestemmen met” gaat is dan weer totaal niet verrassend, toch?
Ik heb nog wel hoop dat er in het hooggerechtshof mensen zitten die hun taak heel serieus nemen. Er zijn verschillende visies over hoe de grondwet te interpreteren, maar iemand als Comey-Barrett lijkt wel iemand uit 1 stuk. Clarence Thomas heeft wel aardig wat schandalen rond hem heen. Dat lijkt me in zijn functie niet geweldig.Herman schreef: ↑06 mar 2025, 11:08De standaard is inderdaad hard en zakelijk, maar het gaat natuurlijk ook om het al jarenlange strijdplan tussen Democraten en Republikeinen om 'eigen' mensen in het hooggerechtshof te krijgen. De socials zijn daardoor een prima graadmeter ook al hoef je niet blind achter de opinie daar te marcheren.TSD schreef: ↑06 mar 2025, 11:03 En je moet niet vergeten dat de standaard in de VS sowieso veel harder en zakelijker is. “Eten of gegeten worden” is daar toch een stuk normaler, dat verklaard misschien ook wel waarom er geen unaniem besluit ligt.
De socials zijn natuurlijk de voedingsbodem van polarisatie dus dat het daar vooral over “meestemmen met” gaat is dan weer totaal niet verrassend, toch?
Aan Herman: Ja dat is zo, het doet allemaal geen goed aan het instituut, het is in feite erg zorgelijk. En ja. Ik ben natuurlijk ook ergens wel blij met de conservatieve meerderheid, maar het tanende gezag van het hooggerechtshof is toch ernstig.parsifal schreef: ↑06 mar 2025, 11:12Ik heb nog wel hoop dat er in het hooggerechtshof mensen zitten die hun taak heel serieus nemen. Er zijn verschillende visies over hoe de grondwet te interpreteren, maar iemand als Comey-Barrett lijkt wel iemand uit 1 stuk. Clarence Thomas heeft wel aardig wat schandalen rond hem heen. Dat lijkt me in zijn functie niet geweldig.Herman schreef: ↑06 mar 2025, 11:08De standaard is inderdaad hard en zakelijk, maar het gaat natuurlijk ook om het al jarenlange strijdplan tussen Democraten en Republikeinen om 'eigen' mensen in het hooggerechtshof te krijgen. De socials zijn daardoor een prima graadmeter ook al hoef je niet blind achter de opinie daar te marcheren.TSD schreef: ↑06 mar 2025, 11:03 En je moet niet vergeten dat de standaard in de VS sowieso veel harder en zakelijker is. “Eten of gegeten worden” is daar toch een stuk normaler, dat verklaard misschien ook wel waarom er geen unaniem besluit ligt.