Hoe bedoel je?Jantje schreef:Is dit dan ook in combinatie met de Gereformeerde Gemeenten, begrijp ik?Wandelende schreef:Een waardevolle taak hebben hij en zijn vrouw gekregen. Gods zegen toegewenst voor hen!J.C. Philpot schreef:Ik las zojuist dat een forumgenoot benoemd is als Missionair werker. Ik wens hem Gods zegen hierbij!
Gelezen, gedacht, gehoord...
- Wandelende
- Inactief
Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]
(~)
-
- Verbannen
Onze medeforummer is toch lid in de Ger. Gem.?Wandelende schreef:Hoe bedoel je?Jantje schreef:Is dit dan ook in combinatie met de Gereformeerde Gemeenten, begrijp ik?Wandelende schreef:Een waardevolle taak hebben hij en zijn vrouw gekregen. Gods zegen toegewenst voor hen!J.C. Philpot schreef:Ik las zojuist dat een forumgenoot benoemd is als Missionair werker. Ik wens hem Gods zegen hierbij!
Tenminste, dat dacht ik altijd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
- Wandelende
- Inactief
Dat zal je aan de persoon zelf moeten vragen. Het is mij allereerst onbekend en ten tweede is het niet aan mij om daar antwoord op te geven.Jantje schreef: Onze medeforummer is toch lid in de Ger. Gem.?
Tenminste, dat dacht ik altijd.

(~)
Wie is dat en waar gaat hij werken?J.C. Philpot schreef:Ik las zojuist dat een forumgenoot benoemd is als Missionair werker. Ik wens hem Gods zegen hierbij!
Bedankt, mijn bericht is in die zin een aanvulling dat het tweede punt wellicht wat aandachtiger gevolgd moet worden.Posthoorn schreef:Hier is al een topic voor.Orfeo schreef:Beste medeforummers,....![]()
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 53&t=10165
Where there are so many, all speech becomes a debate without end.
But two together may perhaps find wisdom.
~ J.R.R. Tolkien
But two together may perhaps find wisdom.
~ J.R.R. Tolkien
-
Goed punt Orfeo! Juist een goede respectvolle discussie leren we van. Ik zal in dat geval niet veel bijdragen, want heb daar de kennis niet voor. Maar in verleden waren de discussies beter en daar leerde ik wel van en zie daar ook naar uit!Orfeo schreef:Bedankt, mijn bericht is in die zin een aanvulling dat het tweede punt wellicht wat aandachtiger gevolgd moet worden.Posthoorn schreef:Hier is al een topic voor.Orfeo schreef:Beste medeforummers,....![]()
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 53&t=10165
-

Mooi, echt bemoedigendZeeuwse huisvrouw schreef:https://www.youtube.com/watch?v=i4d1fu63UrM
mooie bemoediging voor ons als moeders!
- J.C. Philpot
In elke kerkdienst komt Jezus voorbij, heel eenvoudig door Zijn Woord. Dat vraagt van ons een beslissing. In het geestelijk leven is het nu of nooit. „Zoekt de Heere terwijl Hij te vinden is, roept Hem aan terwijl Hij nabij is”, zegt Jesaja. Door zulke woorden worden we geroepen, maar alleen door Gods trekkende liefde komt een mens tot Christus. Dan ga je leren om van genade te leven.
(...)
Wanneer je genade hebt ontvangen, wil je daarvan getuigen. Ik kan mensen niet bekeren, dat kan Jezus alleen, maar misschien wil Hij mij als een werktuig gebruiken.
(...)
Door Gods vrije genade heb ik geleerd dat innerlijke rust alleen bij Christus is te vinden. Dat gun ik ook hun. Er is maar één weg naar de vrede die alles te boven gaat. Dat is Christus.
Ware woorden van vrachtwagenchauffeur Harry Hijmering in het RD.
(...)
Wanneer je genade hebt ontvangen, wil je daarvan getuigen. Ik kan mensen niet bekeren, dat kan Jezus alleen, maar misschien wil Hij mij als een werktuig gebruiken.
(...)
Door Gods vrije genade heb ik geleerd dat innerlijke rust alleen bij Christus is te vinden. Dat gun ik ook hun. Er is maar één weg naar de vrede die alles te boven gaat. Dat is Christus.
Ware woorden van vrachtwagenchauffeur Harry Hijmering in het RD.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Nee, zeker niet. Het is CGK.Jantje schreef:Is dit dan ook in combinatie met de Gereformeerde Gemeenten, begrijp ik?Wandelende schreef:Een waardevolle taak hebben hij en zijn vrouw gekregen. Gods zegen toegewenst voor hen!J.C. Philpot schreef:Ik las zojuist dat een forumgenoot benoemd is als Missionair werker. Ik wens hem Gods zegen hierbij!
Dank je, beiden! (Ik lees het nu pas, het nieuws is al een week of vijf oud).Wandelende schreef:Een waardevolle taak hebben hij en zijn vrouw gekregen. Gods zegen toegewenst voor hen!J.C. Philpot schreef:Ik las zojuist dat een forumgenoot benoemd is als Missionair werker. Ik wens hem Gods zegen hierbij!
Ja, het kan verkeren. Ga je je daar hard maken voor invoering van de SV?Tiberius schreef:Nee, zeker niet. Het is CGK.Jantje schreef:Is dit dan ook in combinatie met de Gereformeerde Gemeenten, begrijp ik?Wandelende schreef:Een waardevolle taak hebben hij en zijn vrouw gekregen. Gods zegen toegewenst voor hen!J.C. Philpot schreef:Ik las zojuist dat een forumgenoot benoemd is als Missionair werker. Ik wens hem Gods zegen hierbij!

- Wandelende
- Inactief
Nieuw soort evangelisatie- en zendingsdoel? "Predikt de SV aan alle creaturen"?BJD schreef:Ja, het kan verkeren. Ga je je daar hard maken voor invoering van de SV?
Gelukkig is dit in de CGK helemaal geen issue.

(~)
Ga er ff serieus op in..Wandelende schreef:Nieuw soort evangelisatie- en zendingsdoel? "Predikt de SV aan alle creaturen"?BJD schreef:Ja, het kan verkeren. Ga je je daar hard maken voor invoering van de SV?

- Wandelende
- Inactief
BJD schreef:Ga er ff serieus op in..Wandelende schreef:Nieuw soort evangelisatie- en zendingsdoel? "Predikt de SV aan alle creaturen"?BJD schreef:Ja, het kan verkeren. Ga je je daar hard maken voor invoering van de SV?

(~)