Beroepingswerk discussie [7]

Ad Anker
Moderator

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Ad Anker »

Piet Puk schreef:Daarnaast staat op gergeminfo.nl het woordje ca. Dit betekent circa of ongeveer. Wat gergeminfo.nl volgens mij doet is 3 weken optellen op het moment dat het beroep openbaar word gemaakt. Predikanten kunnen echter er voor kiezen 3 weken na daadwerkelijke ontvangst van de beroepsbrief te beslissen. Dat zou ook hier kunnen zijn.
Precies. Dat is hier het geval. Hier wordt wel eens meer hijgerig gedaan wanneer de datum op gginfo verstreken is. Het tendentieuze bericht van Johannes zie ik ook op deze wijze. Temeer daar de betreffende predikant gewoon meegedeeld heeft wanneer de brief kwam en het beroep inging.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Wim Anker schreef:
johannes123 schreef:
Ad Anker schreef:
johannes123 schreef:Ds. K. Boeder van Dirksland heeft uitstel gevraagd voor het beroep uitgebracht vanuit de gemeente op Texel.

Beslissingsdatum: zaterdag 12 nov.
Onjuist. Er is geen sprake van 'uitstel gevraagd'. Beslistermijn loopt gewoon tot zaterdag.
Niet onjuist Ad! Hij moest zaterdag beslissen en heeft uitstel gevraagd!
t's altijd fijn als mensen zo snel mogelijk willen weten welke datum gereserveerd moet worden voor de verhuizing.
:D
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
MGG

Bericht door MGG »

Sommige gemeenten sturen de brief nog per postduif en dan duurt het wat langer. Als we zelf niet in een van de twee gemeente zitten, dan is het vaak ook niet zo relevant. (Behalve voor onze nieuwschierigheid en mogelijke preekbeurten.)
CvdW

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door CvdW »

Ad Anker schreef:
Piet Puk schreef:Daarnaast staat op gergeminfo.nl het woordje ca. Dit betekent circa of ongeveer. Wat gergeminfo.nl volgens mij doet is 3 weken optellen op het moment dat het beroep openbaar word gemaakt. Predikanten kunnen echter er voor kiezen 3 weken na daadwerkelijke ontvangst van de beroepsbrief te beslissen. Dat zou ook hier kunnen zijn.
Precies. Dat is hier het geval. Hier wordt wel eens meer hijgerig gedaan wanneer de datum op gginfo verstreken is. Het tendentieuze bericht van Johannes zie ik ook op deze wijze. Temeer daar de betreffende predikant gewoon meegedeeld heeft wanneer de brief kwam en het beroep inging.
In het topic Beroepingswerk kwam een bericht dat uitstel is gevraagd door ds. K. Boeder. Hierop reageerde Ad Anker met onjuist. Waarom toen niet direct bovenstaande vermeld? Had veel ruis voorkomen. Waar kan ik controleren dat hij meegedeeld heeft wanneer de brief kwam en het beroep inging?
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

CvdW schreef:Waar kan ik controleren dat hij meegedeeld heeft wanneer de brief kwam en het beroep inging?
@Ad Anker kerkt in Dirksland. Dus hij hoort dat gewoon bij de afkondiging. Zo spannend is het allemaal niet. Een beetje meer vertrouwen in je moderator zou niet verkeerd zijn.
MGG schreef:nieuwschierigheid
Opvallend dat je dit woord steeds in deze hoedanigheid opschrijft, dit weekend minstens 3 keer. Ik spel dat namelijk toch anders.
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 07 nov 2022, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
MGG

Bericht door MGG »

CvdW schreef:
Ad Anker schreef:
In het topic Beroepingswerk kwam een bericht dat uitstel is gevraagd door ds. K. Boeder. Hierop reageerde Ad Anker met onjuist. Waarom toen niet direct bovenstaande vermeld? Had veel ruis voorkomen. Waar kan ik controleren dat hij meegedeeld heeft wanneer de brief kwam en het beroep inging?
Waarom is dit relevant? Er komt ruis doordat mensen vermoedens delen ipv feiten. Overigens is Ad op Refoforum een betrouwbare bron, dus waarom zou je het willen controleren? Bel ds Boeder of een van de scriba op dan kun je het controleren (telefoonnummers staan in het kerkelijk jaarboek.)
CvdW

Bericht door CvdW »

Is er een linkje van de afkondiging?
GerefGemeente-lid
Verbannen

Weet iemand wat de minimale termijn is binnen de CGK om een predikant te beroepen die in zijn eerste gemeente staat?

Volgens mij is Middelharnis namelijk een half jaar te vroeg.
MGG

Bericht door MGG »

GerefGemeente-lid schreef:
CvdW schreef:Waar kan ik controleren dat hij meegedeeld heeft wanneer de brief kwam en het beroep inging?
@Ad Anker kerkt in Dirksland. Dus hij hoort dat gewoon bij de afkondiging. Zo spannend is het allemaal niet. Een beetje meer vertrouwen in je moderator zou niet verkeerd zijn.
MGG schreef:nieuwschierigheid
Opvallend dat je dit woord steeds in deze hoedanigheid opschrijft, dit weekend minstens 3 keer. Ik spel dat namelijk toch anders.
Haha sorry, dyslexie blijft een lastig iets. Helaas zie ik mijn eigen fouten meestal niet en ook de autocorrectie pakt niet alles mee.
GerefGemeente-lid
Verbannen

CvdW schreef:Is er een linkje van de afkondiging?
Nee. Die staan achter slot en grendel.

Maar @Ad Anker is daar belijdend lid. Waarom geloof je hem niet?
CvdW

Bericht door CvdW »

GerefGemeente-lid schreef:
CvdW schreef:Is er een linkje van de afkondiging?
Nee. Die staan achter slot en grendel.

Maar @Ad Anker is daar belijdend lid. Waarom geloof je hem niet?
Als de inwoners van Berea. Zij geloofden Paulus, maar onderzochten ook zelf.
Probeer ik een Bijbelse houding aan te nemen, is het weer niet goed.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

GerefGemeente-lid schreef:Weet iemand wat de minimale termijn is binnen de CGK om een predikant te beroepen die in zijn eerste gemeente staat?

Volgens mij drie jaar, dus niets aan de hand.
Overigens is ds. W.J. van Gent nog niet beroepen, maar kandidaat gesteld (enkelvoudig)
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Waarom kiest een gemeente voor enkelvoudige voordracht in de cgk terwijl ze daarvoor dubbeltallen hadden?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

MGG schreef:Sommige gemeenten sturen de brief nog per postduif en dan duurt het wat langer. Als we zelf niet in een van de twee gemeente zitten, dan is het vaak ook niet zo relevant. (Behalve voor onze nieuwschierigheid en mogelijke preekbeurten.)
Post uit Texel moet via de boot. :D

En dan moet het ook nog naar Goeree-Overflakkee. Ook niet de plaats waar ze dagelijks komen vanuit de posterijen :D
huisman

Bericht door huisman »

GerefGemeente-lid schreef:Weet iemand wat de minimale termijn is binnen de CGK om een predikant te beroepen die in zijn eerste gemeente staat?

3 jaar. De K.O. maakt geen verschil tussen eerste en zoveelste gemeente.

Er is een ongeschreven regel om kandidaten de eerste 4 jaar met rust te laten. Maar die regel wordt regelmatig overtreden. En dat mag ook.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie