Precies. Dat is hier het geval. Hier wordt wel eens meer hijgerig gedaan wanneer de datum op gginfo verstreken is. Het tendentieuze bericht van Johannes zie ik ook op deze wijze. Temeer daar de betreffende predikant gewoon meegedeeld heeft wanneer de brief kwam en het beroep inging.Piet Puk schreef:Daarnaast staat op gergeminfo.nl het woordje ca. Dit betekent circa of ongeveer. Wat gergeminfo.nl volgens mij doet is 3 weken optellen op het moment dat het beroep openbaar word gemaakt. Predikanten kunnen echter er voor kiezen 3 weken na daadwerkelijke ontvangst van de beroepsbrief te beslissen. Dat zou ook hier kunnen zijn.
Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk [11]
-
Wim Anker schreef:t's altijd fijn als mensen zo snel mogelijk willen weten welke datum gereserveerd moet worden voor de verhuizing.johannes123 schreef:Niet onjuist Ad! Hij moest zaterdag beslissen en heeft uitstel gevraagd!Ad Anker schreef:Onjuist. Er is geen sprake van 'uitstel gevraagd'. Beslistermijn loopt gewoon tot zaterdag.johannes123 schreef:Ds. K. Boeder van Dirksland heeft uitstel gevraagd voor het beroep uitgebracht vanuit de gemeente op Texel.
Beslissingsdatum: zaterdag 12 nov.

Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
-
Sommige gemeenten sturen de brief nog per postduif en dan duurt het wat langer. Als we zelf niet in een van de twee gemeente zitten, dan is het vaak ook niet zo relevant. (Behalve voor onze nieuwschierigheid en mogelijke preekbeurten.)
Re: Beroepingswerk discussie [7]
In het topic Beroepingswerk kwam een bericht dat uitstel is gevraagd door ds. K. Boeder. Hierop reageerde Ad Anker met onjuist. Waarom toen niet direct bovenstaande vermeld? Had veel ruis voorkomen. Waar kan ik controleren dat hij meegedeeld heeft wanneer de brief kwam en het beroep inging?Ad Anker schreef:Precies. Dat is hier het geval. Hier wordt wel eens meer hijgerig gedaan wanneer de datum op gginfo verstreken is. Het tendentieuze bericht van Johannes zie ik ook op deze wijze. Temeer daar de betreffende predikant gewoon meegedeeld heeft wanneer de brief kwam en het beroep inging.Piet Puk schreef:Daarnaast staat op gergeminfo.nl het woordje ca. Dit betekent circa of ongeveer. Wat gergeminfo.nl volgens mij doet is 3 weken optellen op het moment dat het beroep openbaar word gemaakt. Predikanten kunnen echter er voor kiezen 3 weken na daadwerkelijke ontvangst van de beroepsbrief te beslissen. Dat zou ook hier kunnen zijn.
-
- Verbannen
@Ad Anker kerkt in Dirksland. Dus hij hoort dat gewoon bij de afkondiging. Zo spannend is het allemaal niet. Een beetje meer vertrouwen in je moderator zou niet verkeerd zijn.CvdW schreef:Waar kan ik controleren dat hij meegedeeld heeft wanneer de brief kwam en het beroep inging?
Opvallend dat je dit woord steeds in deze hoedanigheid opschrijft, dit weekend minstens 3 keer. Ik spel dat namelijk toch anders.MGG schreef:nieuwschierigheid
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 07 nov 2022, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Waarom is dit relevant? Er komt ruis doordat mensen vermoedens delen ipv feiten. Overigens is Ad op Refoforum een betrouwbare bron, dus waarom zou je het willen controleren? Bel ds Boeder of een van de scriba op dan kun je het controleren (telefoonnummers staan in het kerkelijk jaarboek.)CvdW schreef:In het topic Beroepingswerk kwam een bericht dat uitstel is gevraagd door ds. K. Boeder. Hierop reageerde Ad Anker met onjuist. Waarom toen niet direct bovenstaande vermeld? Had veel ruis voorkomen. Waar kan ik controleren dat hij meegedeeld heeft wanneer de brief kwam en het beroep inging?Ad Anker schreef:Precies. Dat is hier het geval. Hier wordt wel eens meer hijgerig gedaan wanneer de datum op gginfo verstreken is. Het tendentieuze bericht van Johannes zie ik ook op deze wijze. Temeer daar de betreffende predikant gewoon meegedeeld heeft wanneer de brief kwam en het beroep inging.Piet Puk schreef:Daarnaast staat op gergeminfo.nl het woordje ca. Dit betekent circa of ongeveer. Wat gergeminfo.nl volgens mij doet is 3 weken optellen op het moment dat het beroep openbaar word gemaakt. Predikanten kunnen echter er voor kiezen 3 weken na daadwerkelijke ontvangst van de beroepsbrief te beslissen. Dat zou ook hier kunnen zijn.
Is er een linkje van de afkondiging?
-
- Verbannen
Weet iemand wat de minimale termijn is binnen de CGK om een predikant te beroepen die in zijn eerste gemeente staat?
Volgens mij is Middelharnis namelijk een half jaar te vroeg.
-
Haha sorry, dyslexie blijft een lastig iets. Helaas zie ik mijn eigen fouten meestal niet en ook de autocorrectie pakt niet alles mee.GerefGemeente-lid schreef:@Ad Anker kerkt in Dirksland. Dus hij hoort dat gewoon bij de afkondiging. Zo spannend is het allemaal niet. Een beetje meer vertrouwen in je moderator zou niet verkeerd zijn.CvdW schreef:Waar kan ik controleren dat hij meegedeeld heeft wanneer de brief kwam en het beroep inging?
Opvallend dat je dit woord steeds in deze hoedanigheid opschrijft, dit weekend minstens 3 keer. Ik spel dat namelijk toch anders.MGG schreef:nieuwschierigheid
-
- Verbannen
Nee. Die staan achter slot en grendel.CvdW schreef:Is er een linkje van de afkondiging?
Maar @Ad Anker is daar belijdend lid. Waarom geloof je hem niet?
Als de inwoners van Berea. Zij geloofden Paulus, maar onderzochten ook zelf.GerefGemeente-lid schreef:Nee. Die staan achter slot en grendel.CvdW schreef:Is er een linkje van de afkondiging?
Maar @Ad Anker is daar belijdend lid. Waarom geloof je hem niet?
Probeer ik een Bijbelse houding aan te nemen, is het weer niet goed.
Volgens mij drie jaar, dus niets aan de hand.GerefGemeente-lid schreef:Weet iemand wat de minimale termijn is binnen de CGK om een predikant te beroepen die in zijn eerste gemeente staat?
Overigens is ds. W.J. van Gent nog niet beroepen, maar kandidaat gesteld (enkelvoudig)
-
Waarom kiest een gemeente voor enkelvoudige voordracht in de cgk terwijl ze daarvoor dubbeltallen hadden?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Post uit Texel moet via de boot.MGG schreef:Sommige gemeenten sturen de brief nog per postduif en dan duurt het wat langer. Als we zelf niet in een van de twee gemeente zitten, dan is het vaak ook niet zo relevant. (Behalve voor onze nieuwschierigheid en mogelijke preekbeurten.)

En dan moet het ook nog naar Goeree-Overflakkee. Ook niet de plaats waar ze dagelijks komen vanuit de posterijen

3 jaar. De K.O. maakt geen verschil tussen eerste en zoveelste gemeente.GerefGemeente-lid schreef:Weet iemand wat de minimale termijn is binnen de CGK om een predikant te beroepen die in zijn eerste gemeente staat?
Er is een ongeschreven regel om kandidaten de eerste 4 jaar met rust te laten. Maar die regel wordt regelmatig overtreden. En dat mag ook.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.