Stichting 'Jij daar'

-DIA-

Re: Stichting 'Jij daar'

Bericht door -DIA- »

Afgewezen schreef:
-DIA- schreef:Overigens mag ik straks om 2 uur beginnen om enkele schoften te werken....
Succes! En zorg voor voldoende schafttijd...
Dank u! :)
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
SecorDabar

Bericht door SecorDabar »

Zeven schoften op een dag.
Ja, dat is de juiste uitdrukking!
Om de uitdrukking wat te verduidelijken "zeven schoften op een dag" hierbij
een kort gedeelte uit de eenvoudige bekeringsgeschiedenis van
weduwe OTTINA VERVAT gewoond hebbende en overleden te Amerongen, 20 Maart 1953:

Toen heb ik het niet langer kunnen verzwijgen en aan 't volk mede mogen delen dat de Heere op zo'n zondig schepsel had willen neerzien, die het zo lang in de wereld had uitgehouden. Wat mocht ik nu met lust en liefde naar 't volk gaan; wat ging ik toen aan het werk; bidden, lezen, kerk gaan; zeven schoften per dag (zoals ik Dominé Boone eens hoorde zeggen). Ook ik heb dat gedaan en begon er vroom bij te worden, hoewel ik toen niet verstond dat dit vroomheid was. Dit heb ik later pas geleerd en heb wel eens gezegd (toen ik meer te zien en bewust met de zonde te doen kreeg) wát heb ik toch gesproken ....
Hier geruime tijd in verkeerd hebbende, kwam de Heere mij naar het Paradijs te leiden met de woorden: "Adam; waar zijt gij; in het zweet des aanschijns zult gij uw brood eten", wat personeel voor mij was. Ik mét hem gevallen; o, die zonde! ... Toch mocht ik toen ook weer op dat vrouwenzaad zien: "Ik zal vijandschap zetten tussen deze vrouw en tussen haar zaad; datzelve zal u de kop vermorzelen, en gij zult het de verzenen vermorzelen.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)

Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
ejvl

Bericht door ejvl »

SecorDabar schreef: "Adam; waar zijt gij;
Een zeer geacht predikant zei wel eens:
Dit staat er niet, er staat: En God riep Adam, zeggende: Waar zijt gij?
Dus Gods volk word als een naamloze geroepen.
Julian Brasser
Verbannen

Bericht door Julian Brasser »

ejvl schreef:Een zeer geacht predikant zei wel eens:
God zegt "waar zijt gij?" tegen degenen die, gevangen in hun zondig en nameloos verderfelijk lichaam, vanuit hun treurigheid, zachmoedigheid, rechtvaardigheidsgevoel, barmhartigheid, eerlijkheid, vreedzaamheid of onterechtvervolgdheid gans hulpeloos tot Hem vlieden.
Voor zulke mensen heeft God een Voorbidder besteld:

Jesaja 59 vers 16: Dewijl Hij zag, dat er niemand was, zo ontzette Hij Zich, omdat er geen voorbidder was; daarom bracht Hem Zijn arm heil aan, en Zijn gerechtigheid ondersteunde Hem.

Jesaja 60 vers 8: Wie zijn deze, die daar komen gevlogen als een wolk, en als duiven tot haar vensters?

Jesaja 60 vers 22: De kleinste zal tot duizend worden, en de minste tot een machtig volk; Ik, de HEERE, zal zulks te zijner tijd snellijk doen komen.

Jesaja 61 vers 1 t/m 3: De Geest des Heeren HEEREN is op Mij, omdat de HEERE Mij gezalfd heeft, om een blijde boodschap te brengen den zachtmoedigen; Hij heeft Mij gezonden om te verbinden de gebrokenen van harte, om den gevangenen vrijheid uit te roepen, en den gebondenen opening der gevangenis;
Om uit te roepen het jaar van het welbehagen des HEEREN, en den dag der wraak onzes Gods; om alle treurigen te troosten;
Om den treurigen Sions te beschikken dat hun gegeven worde sieraad voor as, vreugdeolie voor treurigheid, het gewaad des lofs voor een benauwden geest; opdat zij genaamd worden eikebomen der gerechtigheid, een planting des HEEREN, opdat Hij verheerlijkt worde.

Mattheüs 5 vers 3 t/m 11: Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
Zalig zijn die treuren; want zij zullen vertroost worden.
Zalig zijn de zachtmoedigen; want zij zullen het aardrijk beërven.
Zalig zijn die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid; want zij zullen verzadigd worden.
Zalig zijn de barmhartigen; want hun zal barmhartigheid geschieden.
Zalig zijn de reinen van hart; want zij zullen God zien.
Zalig zijn de vreedzamen; want zij zullen Gods kinderen genaamd worden.
Zalig zijn die vervolgd worden om der gerechtigheid wil; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Julian Brasser schreef:
ejvl schreef:Een zeer geacht predikant zei wel eens:
God zegt "waar zijt gij?" tegen degenen die, gevangen in hun zondig en nameloos verderfelijk lichaam, vanuit hun treurigheid, zachmoedigheid, rechtvaardigheidsgevoel, barmhartigheid, eerlijkheid, vreedzaamheid of onterechtvervolgdheid gans hulpeloos tot Hem vlieden.
Voor zulke mensen heeft God een Voorbidder besteld:

Jesaja 59 vers 16: Dewijl Hij zag, dat er niemand was, zo ontzette Hij Zich, omdat er geen voorbidder was; daarom bracht Hem Zijn arm heil aan, en Zijn gerechtigheid ondersteunde Hem.

Jesaja 60 vers 8: Wie zijn deze, die daar komen gevlogen als een wolk, en als duiven tot haar vensters?

Jesaja 60 vers 22: De kleinste zal tot duizend worden, en de minste tot een machtig volk; Ik, de HEERE, zal zulks te zijner tijd snellijk doen komen.

Jesaja 61 vers 1 t/m 3: De Geest des Heeren HEEREN is op Mij, omdat de HEERE Mij gezalfd heeft, om een blijde boodschap te brengen den zachtmoedigen; Hij heeft Mij gezonden om te verbinden de gebrokenen van harte, om den gevangenen vrijheid uit te roepen, en den gebondenen opening der gevangenis;
Om uit te roepen het jaar van het welbehagen des HEEREN, en den dag der wraak onzes Gods; om alle treurigen te troosten;
Om den treurigen Sions te beschikken dat hun gegeven worde sieraad voor as, vreugdeolie voor treurigheid, het gewaad des lofs voor een benauwden geest; opdat zij genaamd worden eikebomen der gerechtigheid, een planting des HEEREN, opdat Hij verheerlijkt worde.

Mattheüs 5 vers 3 t/m 11: Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
Zalig zijn die treuren; want zij zullen vertroost worden.
Zalig zijn de zachtmoedigen; want zij zullen het aardrijk beërven.
Zalig zijn die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid; want zij zullen verzadigd worden.
Zalig zijn de barmhartigen; want hun zal barmhartigheid geschieden.
Zalig zijn de reinen van hart; want zij zullen God zien.
Zalig zijn de vreedzamen; want zij zullen Gods kinderen genaamd worden.
Zalig zijn die vervolgd worden om der gerechtigheid wil; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
Nog niet zo lang geleden werden de zaligsprekingen behandeld in het dagboekje van ds. P. Blok:
"Een handvol aren". Misschien is het wel goed om daar (misschien in een nieuw topic) daar te
plaatsen. Om wat te mediteren over de zaligsprekingen?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Desiree

Bericht door Desiree »

Hoop a.s. eens te gaan luisteren naar de popmuziek avond. Heel raar, maar daar ben ik nog nooit geweest, wel eens naar andere avonden.

Gaan er nog meer?
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

helma

Bericht door helma »

Desiree schreef:Hoop a.s. eens te gaan luisteren naar de popmuziek avond. Heel raar, maar daar ben ik nog nooit geweest, wel eens naar andere avonden.

Gaan er nog meer?
Ik zou iemand die niets met popmuziek te maken heeft (of met jongelui/jongeren) niet aanraden te gaan.

De beelden zijn inmiddels zo veel en zo heftig dat je er eigenlijk niet mee geconfronteerd wil worden.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

helma schreef:
Desiree schreef:Hoop a.s. eens te gaan luisteren naar de popmuziek avond. Heel raar, maar daar ben ik nog nooit geweest, wel eens naar andere avonden.

Gaan er nog meer?
Ik zou iemand die niets met popmuziek te maken heeft (of met jongelui/jongeren) niet aanraden te gaan.

De beelden zijn inmiddels zo veel en zo heftig dat je er eigenlijk niet mee geconfronteerd wil worden.
Maar iedereen die wel iets heeft met popmuziek of jongeren raad ik aan wel te gaan.
helma

Bericht door helma »

Ditbenik schreef:
helma schreef:

Gaan er nog meer?

Maar iedereen die wel iets heeft met popmuziek of jongeren raad ik aan wel te gaan.
Trek in ieder geval de Wapenrusting aan.
Desiree

Bericht door Desiree »

Ik ga niet, blijf met man en kind thuis :)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

henriët

Bericht door henriët »

Desiree schreef:Ik ga niet, blijf met man en kind thuis :)
:tilt
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
gertje

Bericht door gertje »

Desiree schreef:Ik ga niet, blijf met man en kind thuis :)
We zijn geweest zaterdag, en bidden dat het voor veel jongeren tot zegen mag zijn.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

ejvl schreef:
Aan de andere kant: wie had God toen nog meer kunnen roepen dan Adam (en Eva)?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
ejvl

Bericht door ejvl »

jakobmarin schreef:
ejvl schreef:
Aan de andere kant: wie had God toen nog meer kunnen roepen dan Adam (en Eva)?
Het gaat natuurlijk om de exegese dat Gods volk als een naamloze wordt geroepen.
helma

Bericht door helma »

wat betekent dat precies?
Plaats reactie