Dank u!Afgewezen schreef:Succes! En zorg voor voldoende schafttijd...-DIA- schreef:Overigens mag ik straks om 2 uur beginnen om enkele schoften te werken....

Dank u!Afgewezen schreef:Succes! En zorg voor voldoende schafttijd...-DIA- schreef:Overigens mag ik straks om 2 uur beginnen om enkele schoften te werken....
Een zeer geacht predikant zei wel eens:SecorDabar schreef: "Adam; waar zijt gij;
God zegt "waar zijt gij?" tegen degenen die, gevangen in hun zondig en nameloos verderfelijk lichaam, vanuit hun treurigheid, zachmoedigheid, rechtvaardigheidsgevoel, barmhartigheid, eerlijkheid, vreedzaamheid of onterechtvervolgdheid gans hulpeloos tot Hem vlieden.ejvl schreef:Een zeer geacht predikant zei wel eens:
Dit staat er niet, er staat: En God riep Adam, zeggende: Waar zijt gij?
Dus Gods volk word als een naamloze geroepen.
Nog niet zo lang geleden werden de zaligsprekingen behandeld in het dagboekje van ds. P. Blok:Julian Brasser schreef:God zegt "waar zijt gij?" tegen degenen die, gevangen in hun zondig en nameloos verderfelijk lichaam, vanuit hun treurigheid, zachmoedigheid, rechtvaardigheidsgevoel, barmhartigheid, eerlijkheid, vreedzaamheid of onterechtvervolgdheid gans hulpeloos tot Hem vlieden.ejvl schreef:Een zeer geacht predikant zei wel eens:
Voor zulke mensen heeft God een Voorbidder besteld:
Jesaja 59 vers 16: Dewijl Hij zag, dat er niemand was, zo ontzette Hij Zich, omdat er geen voorbidder was; daarom bracht Hem Zijn arm heil aan, en Zijn gerechtigheid ondersteunde Hem.
Jesaja 60 vers 8: Wie zijn deze, die daar komen gevlogen als een wolk, en als duiven tot haar vensters?
Jesaja 60 vers 22: De kleinste zal tot duizend worden, en de minste tot een machtig volk; Ik, de HEERE, zal zulks te zijner tijd snellijk doen komen.
Jesaja 61 vers 1 t/m 3: De Geest des Heeren HEEREN is op Mij, omdat de HEERE Mij gezalfd heeft, om een blijde boodschap te brengen den zachtmoedigen; Hij heeft Mij gezonden om te verbinden de gebrokenen van harte, om den gevangenen vrijheid uit te roepen, en den gebondenen opening der gevangenis;
Om uit te roepen het jaar van het welbehagen des HEEREN, en den dag der wraak onzes Gods; om alle treurigen te troosten;
Om den treurigen Sions te beschikken dat hun gegeven worde sieraad voor as, vreugdeolie voor treurigheid, het gewaad des lofs voor een benauwden geest; opdat zij genaamd worden eikebomen der gerechtigheid, een planting des HEEREN, opdat Hij verheerlijkt worde.
Mattheüs 5 vers 3 t/m 11: Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
Zalig zijn die treuren; want zij zullen vertroost worden.
Zalig zijn de zachtmoedigen; want zij zullen het aardrijk beërven.
Zalig zijn die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid; want zij zullen verzadigd worden.
Zalig zijn de barmhartigen; want hun zal barmhartigheid geschieden.
Zalig zijn de reinen van hart; want zij zullen God zien.
Zalig zijn de vreedzamen; want zij zullen Gods kinderen genaamd worden.
Zalig zijn die vervolgd worden om der gerechtigheid wil; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
Ik zou iemand die niets met popmuziek te maken heeft (of met jongelui/jongeren) niet aanraden te gaan.Desiree schreef:Hoop a.s. eens te gaan luisteren naar de popmuziek avond. Heel raar, maar daar ben ik nog nooit geweest, wel eens naar andere avonden.
Gaan er nog meer?
Maar iedereen die wel iets heeft met popmuziek of jongeren raad ik aan wel te gaan.helma schreef:Ik zou iemand die niets met popmuziek te maken heeft (of met jongelui/jongeren) niet aanraden te gaan.Desiree schreef:Hoop a.s. eens te gaan luisteren naar de popmuziek avond. Heel raar, maar daar ben ik nog nooit geweest, wel eens naar andere avonden.
Gaan er nog meer?
De beelden zijn inmiddels zo veel en zo heftig dat je er eigenlijk niet mee geconfronteerd wil worden.
Trek in ieder geval de Wapenrusting aan.Ditbenik schreef:Maar iedereen die wel iets heeft met popmuziek of jongeren raad ik aan wel te gaan.helma schreef:Ik zou iemand die niets met popmuziek te maken heeft (of met jongelui/jongeren) niet aanraden te gaan.Desiree schreef:Hoop a.s. eens te gaan luisteren naar de popmuziek avond. Heel raar, maar daar ben ik nog nooit geweest, wel eens naar andere avonden.
Gaan er nog meer?
De beelden zijn inmiddels zo veel en zo heftig dat je er eigenlijk niet mee geconfronteerd wil worden.
Desiree schreef:Ik ga niet, blijf met man en kind thuis
We zijn geweest zaterdag, en bidden dat het voor veel jongeren tot zegen mag zijn.Desiree schreef:Ik ga niet, blijf met man en kind thuis
Aan de andere kant: wie had God toen nog meer kunnen roepen dan Adam (en Eva)?ejvl schreef:Een zeer geacht predikant zei wel eens:SecorDabar schreef: "Adam; waar zijt gij;
Het gaat natuurlijk om de exegese dat Gods volk als een naamloze wordt geroepen.jakobmarin schreef:Aan de andere kant: wie had God toen nog meer kunnen roepen dan Adam (en Eva)?ejvl schreef:Een zeer geacht predikant zei wel eens:SecorDabar schreef: "Adam; waar zijt gij;