Zei ik dus om 1 uur alMarnix schreef:precies. Dat doet me deugd.
@ Lassie, af en toe een handdoekwasje op 95 graden draaien schijnt wel weer goed te zijn voor je wasmachine.

Zei ik dus om 1 uur alMarnix schreef:precies. Dat doet me deugd.
@ Lassie, af en toe een handdoekwasje op 95 graden draaien schijnt wel weer goed te zijn voor je wasmachine.
O, heb jij zo weinig was dan, of doe je de hele zooi tegelijk ?Lassie schreef:hmmm ik was maar 1 keer in de 2-4 weken. Ik draai de wasmachine 1 a 2 keer per jaar op 95 graden (vaatdoeken enzo). Maar ik gooi er zo nu en dan soda bij de wasmachine en dat is ook goed voor de machine.
En vergeet het ondergoed niet.refo schreef:Je moet alleen wel een enorme garderobe hebben, als je per 2-4 weken wast. Dan zou ik persoonlijk 28 overhemden of shirts moeten hebben. Die heb ik niet. En volgens mij weinigen. En 28 overhemden strijken lijkt me ook minder.
Ik heb wel een redelijk, strakke planning, maar daar kan vanaf geweken worden. Op maandag de bovenboel, bedden ( ene week ons bed, de andere week de bedden van de kids), stoffen en zuigen, douche en wc. Dinsdag is bij mij een dag voor 'visite', vrijwilligerswerk en naaien. Woensdag is de dag van de 'grote' boodschappen en de markt. Donderdag, zie dinsdag. Vrijdag is de woonkamer aan de beurt, met een kleine beurt voor de wc en douche. Grotere klussen, zoals ramen zemen en de keuken, doe ik dan vaak op de dinsdag en de donderdag. Tussendoor de was en de strijk. Elke nacht een was en als het lukt 's avonds of de dag erop in de kast.Orchidee schreef:Het huishouden komt iedere dag terug, hoeveel tijd besteden julie daaraan, hebben jullie een bepaald ritme/schema waar jullie je aan houden, of zie je wel wat de dag brengt?
Hoe hebben jullie geleerd hoeveel of wanneer iets schoongemaakt moet worden?
Bij mij thuis vroeger, had mijn moeder echt ritme in haar dagen zeg maar...bijv: maandag alles glad maken en veel wassen, dinsdag naaien en verstellen, of winkelen, of op bezoek gaan bij iemand, woensdags hetzelfde, en altijd een paar bedden verschonen, donderdags werd er "goed" gewerkt in het hele huis, vrijdags boodschapen, buitenboel,enz., en zaterdags weer veel wassen, nog wat boodschappen,veel koken en bakken, schoenenpoetsen enz.
Ikzelf heb dat niet zo strak, al blijft er altijd iets hangen van "thuis"