JvdG, wanneer ga je milieutips van Gijs eens ter harte nemen?jvdg schreef:In een daarvoor afgezonderde antieke kast is er een plank met nog te lezen boeken.
Daarnaast is er op ons "boekenkamertje" nog een aantal te lezen boeken te vinden.
De nieuwe catalogus boeit mij mateloos, maar ik heb hem geplastificeerd en al in de blauwe container gegooid, teneinde de nu al bestaande achterstand van meer dan 50 boeken niet verder te laten oplopen.
Ik wil mijn ogen afwenden van nog meer achterstand.
Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Ik schreeuw om een wijs advies, hetwelk mijn leesdwang onderdrukt.Mister schreef:JvdG, wanneer ga je milieutips van Gijs eens ter harte nemen?jvdg schreef:In een daarvoor afgezonderde antieke kast is er een plank met nog te lezen boeken.
Daarnaast is er op ons "boekenkamertje" nog een aantal te lezen boeken te vinden.
De nieuwe catalogus boeit mij mateloos, maar ik heb hem geplastificeerd en al in de blauwe container gegooid, teneinde de nu al bestaande achterstand van meer dan 50 boeken niet verder te laten oplopen.
caprice schreef:Barmhartigheid schreef:caprice schreef:Dit jaar kon me dat nog niet gebeuren. Hij is gered!henriët schreef:de catalogus van 'den hertog' viel zojuist op de mat...
( ik kijk m ff door, en dan stop ik m gauw bij t oud papier... voor Jean m in de gaten heeft)
nog niet....
Maar volgend jaar....
ehm...nog even wat afspraken maken Caprice
Wacht altijd de tweede druk van een nieuw uitgegeven boek af. De meeste boeken kunnen wachten om gelezen te worden.
Komt die tweede druk? Dan blijkt het de moeite waard te zijn en moet je je beurs trekken. Voor alle andere boeken:
wil je het ondanks alles toch hebben? Wacht dan de aanbieding af. Van 39,95 voor 4.95. Vooral J Mastenbroek scheidt dergelijke boeken af. Over overleden dominees enzo.
En voor koopverslavingen zijn hele goede therapieën.
Komt die tweede druk? Dan blijkt het de moeite waard te zijn en moet je je beurs trekken. Voor alle andere boeken:
wil je het ondanks alles toch hebben? Wacht dan de aanbieding af. Van 39,95 voor 4.95. Vooral J Mastenbroek scheidt dergelijke boeken af. Over overleden dominees enzo.
En voor koopverslavingen zijn hele goede therapieën.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Heel simpel:jvdg schreef:Ik schreeuw om een wijs advies, hetwelk mijn leesdwang onderdrukt.Mister schreef:JvdG, wanneer ga je milieutips van Gijs eens ter harte nemen?jvdg schreef:In een daarvoor afgezonderde antieke kast is er een plank met nog te lezen boeken.
tip 1: haal het plastic van eraf en doe dat bij het plastic afval
tip 2: gooi het boekje bij het oud papier.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Het is geen leesdwang, maar koopdrang.vlinder schreef:Heel simpel:jvdg schreef:Ik schreeuw om een wijs advies, hetwelk mijn leesdwang onderdrukt.Mister schreef:JvdG, wanneer ga je milieutips van Gijs eens ter harte nemen?jvdg schreef:In een daarvoor afgezonderde antieke kast is er een plank met nog te lezen boeken.
Bel Den Hertog met de vraag of ze je uit hun verzendbestand willen halen. Als we dat allemaal doen scheelt dat een bos.
--------------
Ik reageerde op de oproep van Mister om de milieutips in acht te nemen.refo schreef:Het is geen leesdwang, maar koopdrang.vlinder schreef:Heel simpel:jvdg schreef:Ik schreeuw om een wijs advies, hetwelk mijn leesdwang onderdrukt.Mister schreef: JvdG, wanneer ga je milieutips van Gijs eens ter harte nemen?
Bel Den Hertog met de vraag of ze je uit hun verzendbestand willen halen. Als we dat allemaal doen scheelt dat een bos.
Maar het is inderdaad wel goed om (net als wehkamp e.d.) op te zeggen. Scheelt veel geld, milieu e.d.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- Bert Mulder
- Contacteer:
In plaats van op RF te zitten, pak een boek...jvdg schreef:Ik schreeuw om een wijs advies, hetwelk mijn leesdwang onderdrukt.Mister schreef:JvdG, wanneer ga je milieutips van Gijs eens ter harte nemen?jvdg schreef:In een daarvoor afgezonderde antieke kast is er een plank met nog te lezen boeken.
Neem en lees!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- Johann Gottfried Walther
Zo is dat, des noods leen je een boek bij Bert. 
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ja, Bert is vaak hier te vinden en heeft zelf geen boeken meer nodig.Johann Gottfried Walther schreef:Zo is dat, des noods leen je een boek bij Bert.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Ha! En dat dachte gij....jvdg schreef:Ja, Bert is vaak hier te vinden en heeft zelf geen boeken meer nodig.Johann Gottfried Walther schreef:Zo is dat, des noods leen je een boek bij Bert.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Haar naam was Sarah.
Tatiana de Rosnay
Tatiana de Rosnay
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
staat bij ons ook in de boekenkast (van de bieb geleend)Daphne schreef:Haar naam was Sarah.
Tatiana de Rosnay
ik vind het een intrigerende titel. net zoiets als de paal waar ik elke dag langsloop in t ziekenhuis, waar op staat: 'ze noemen me donna'
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Al die 50 boeken bekijken en je afvragen welke je wíl lezen en welke je móét lezen. De 'moeters' doe je weg (levert waarschijnlijk nog een leuk centje op ook), de 'willers' hou je.jvdg schreef:Ik schreeuw om een wijs advies, hetwelk mijn leesdwang onderdrukt.Mister schreef:JvdG, wanneer ga je milieutips van Gijs eens ter harte nemen?jvdg schreef:In een daarvoor afgezonderde antieke kast is er een plank met nog te lezen boeken.
Ik vind dit een goed advies hoor.Afgewezen schreef:Al die 50 boeken bekijken en je afvragen welke je wíl lezen en welke je móét lezen. De 'moeters' doe je weg (levert waarschijnlijk nog een leuk centje op ook), de 'willers' hou je.jvdg schreef:Ik schreeuw om een wijs advies, hetwelk mijn leesdwang onderdrukt.Mister schreef:JvdG, wanneer ga je milieutips van Gijs eens ter harte nemen?jvdg schreef:In een daarvoor afgezonderde antieke kast is er een plank met nog te lezen boeken.
Maar dan heb ik weer het probleem hoe kwalificeer ik wat willers en moeters zijn.