Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland
Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland
Alle lezingen van de laatste Heartcry-confernetie zijn nu in video-vorm online. Inclusief vertaling. Tevens de boodschap die hij in Bodegraven gehouden heeft en in Putten.
Zie http://www.heartcry.nl op de homepage!
Goed bezig!!Grace schreef:Alle lezingen van de laatste Heartcry-confernetie zijn nu in video-vorm online. Inclusief vertaling. Tevens de boodschap die hij in Bodegraven gehouden heeft en in Putten.
Hoewel veel filmpjes de moeite waard zijn om te bekijken op die site, raad ik zeker "De liefde van Christus tot Zijn bruid" aan - die ook gelijk op de homepage staat (link van Grace).
Sorry mensen, maar Paul Washer spreekt me echt niet aan. Waarom geen predikanten uit Nederland? Doen die het verkeerd?
Gelukkig zijn er nog heldere predikers in Nederland!
Die opmerking is al heel vaak gemaakt... misschien ff snel het hele topic doorbladeren, we vallen in herhaling zo.
En niemand hier ontkent dat er in Nederland ook goede predikanten zijn.
En niemand hier ontkent dat er in Nederland ook goede predikanten zijn.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Waarom spreekt dit elkaar nou tegen? Wordt het als een aanval gezien op Nederlandse predikanten als er eens een buitenlander hier komt spreken? Is de kerk al zover verscheurd dat we dat niet meer kunnen zien als een broeder die ons in een andere taal vanuit een ander continent over hetzelfde geloof komt vertellen?Adelbach schreef:Waarom geen predikanten uit Nederland? Doen die het verkeerd?
Deze reactie is een gevoel van 'het gaat toch prima en we hebben verder niemand nodig'. Op alle zendingsdagen spreken ook buitenlanders, of vind je dat ook niet goed?
En dat hij je niet aanspreekt vind ik een beetje vreemd. Ik hoorde juist zoveel jouw argument in combinatie met het feit dat Washer vrijwel hetzelfde zegt als ook door onze predikanten wordt gezegd. Spreken onze predikanten je dan ook niet aan?
Ik heb ook een héle poos zo gedacht - en soms nog wel een klein beetje. Maar Paul Washer is wat betreft zijn preken echt een 'kei'. Als je hem hoort, moet je eigenlijk wel erkennen dat hij veel preekgaven heeft. Ook al ben je het inhoudelijk met hem oneens, dít kun je niet ontkennen. Maar dat is mijn mening.Adelbach schreef:Sorry mensen, maar Paul Washer spreekt me echt niet aan. Waarom geen predikanten uit Nederland? Doen die het verkeerd?
Er is een nieuwe lezing in videoboodschap toegevoegd op de Heartcry-website. Gehouden op de HC-conferentie in mei 2008.
Dit is deel 2 van Gezin, relaties en verkering. Deel 1 was al online. Zeker m.b.t. de huidige discussie rondom verkering en huwelijk, etc zeer actueel en tegen vele opvattingen van vandaag aan de dag in!
Zie http://www.heartcry.nl of rechtsreeks op http://www.sermonaudio.com/sermoninfo.a ... 2908123442
gr, Grace
Dit is deel 2 van Gezin, relaties en verkering. Deel 1 was al online. Zeker m.b.t. de huidige discussie rondom verkering en huwelijk, etc zeer actueel en tegen vele opvattingen van vandaag aan de dag in!
Zie http://www.heartcry.nl of rechtsreeks op http://www.sermonaudio.com/sermoninfo.a ... 2908123442
gr, Grace
Wat heb ik aan preekgaven?freek schreef:Ik heb ook een héle poos zo gedacht - en soms nog wel een klein beetje. Maar Paul Washer is wat betreft zijn preken echt een 'kei'. Als je hem hoort, moet je eigenlijk wel erkennen dat hij veel preekgaven heeft. Ook al ben je het inhoudelijk met hem oneens, dít kun je niet ontkennen. Maar dat is mijn mening.Adelbach schreef:Sorry mensen, maar Paul Washer spreekt me echt niet aan. Waarom geen predikanten uit Nederland? Doen die het verkeerd?
Volgens Meade kan men bidden als een engel, preken als een apostel en toch een hart van de duivel bezitten. Achitofel zag ook veel verder dan David, niettemin heeft hij zichzelf verhangen.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- J.C. Philpot
Er is geen reden (leer of leven) om aan te nemen dat Paul Washer het hart van de duivel bezit, daarom zou je graag willen verzoeken God's knechten met respect te behandelen. Deze evangelist mag het evangelie met veel vrijmoedigheid verkondigen, en de Heere wil de preekgaven die Hij aan Paul Washer geschonken heeft gebruiken tot zegen van Zijn gemeente (en hen die daar nog aan toe gevoegd moeten worden) en tot eer van Zijn onvolprezen Naam.albion schreef:Wat heb ik aan preekgaven?
Volgens Meade kan men bidden als een engel, preken als een apostel en toch een hart van de duivel bezitten. Achitofel zag ook veel verder dan David, niettemin heeft hij zichzelf verhangen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Daarnaast: Ik heb geen ongereformeerd woord uit zn mond horen komen. Ook niet iets wat zelfs maar een btje verdacht klonk.J.C. Philpot schreef:Er is geen reden (leer of leven) om aan te nemen dat Paul Washer het hart van de duivel bezit, daarom zou je graag willen verzoeken God's knechten met respect te behandelen. Deze evangelist mag het evangelie met veel vrijmoedigheid verkondigen, en de Heere wil de preekgaven die Hij aan Paul Washer geschonken heeft gebruiken tot zegen van Zijn gemeente (en hen die daar nog aan toe gevoegd moeten worden) en tot eer van Zijn onvolprezen Naam.albion schreef:Wat heb ik aan preekgaven?
Kritiek op de stichting die sprekers vanuit het buitenland laten komen: prima! Maar dat is nog geen reden om die sprekers af te kraken (ik zou zeggen: luister eens zijn bekende "preek" op youtube)
Bovendien klopt het "antwoord" op de door jou gestelde vraag niet. Wat heb ik aan preekgaven? Vervolgens noem je een misbruik wat ervan gemaakt kan worden.
Dat is zeker waar. Maar buiten dat misbruik heb je zeker nog iets aan preekgaven boven mensen die het wellicht niet hebben.
Dat is zeker waar. Maar buiten dat misbruik heb je zeker nog iets aan preekgaven boven mensen die het wellicht niet hebben.
Sorry, maar jij komt altijd met Meade. Dat kan ook een belemmering voor je geestelijke leven betekenen, zeker als je zijn boekje niet met distantie leest. Verder sluit ik me bij Philpot aan.albion schreef:Wat heb ik aan preekgaven?freek schreef:Ik heb ook een héle poos zo gedacht - en soms nog wel een klein beetje. Maar Paul Washer is wat betreft zijn preken echt een 'kei'. Als je hem hoort, moet je eigenlijk wel erkennen dat hij veel preekgaven heeft. Ook al ben je het inhoudelijk met hem oneens, dít kun je niet ontkennen. Maar dat is mijn mening.Adelbach schreef:Sorry mensen, maar Paul Washer spreekt me echt niet aan. Waarom geen predikanten uit Nederland? Doen die het verkeerd?
Ik heb geen onbijbels woord uit z'n mond gehoord. Toch een heel tikkeltje belangrijker...!memento schreef:Daarnaast: Ik heb geen ongereformeerd woord uit zn mond horen komen. Ook niet iets wat zelfs maar een btje verdacht klonk.J.C. Philpot schreef:Er is geen reden (leer of leven) om aan te nemen dat Paul Washer het hart van de duivel bezit, daarom zou je graag willen verzoeken God's knechten met respect te behandelen. Deze evangelist mag het evangelie met veel vrijmoedigheid verkondigen, en de Heere wil de preekgaven die Hij aan Paul Washer geschonken heeft gebruiken tot zegen van Zijn gemeente (en hen die daar nog aan toe gevoegd moeten worden) en tot eer van Zijn onvolprezen Naam.albion schreef:Wat heb ik aan preekgaven?
Ik heb het niet persoonlijk bedoeld, want ik heb hem nooit gehoord, maar men kan gaven hebben maar geen inhoud, vandaar dat ik Meade aanhaalt. Wie ben ik dat ik kan oordelen????J.C. Philpot schreef: Er is geen reden (leer of leven) om aan te nemen dat Paul Washer het hart van de duivel bezit, daarom zou je graag willen verzoeken God's knechten met respect te behandelen. Deze evangelist mag het evangelie met veel vrijmoedigheid verkondigen, en de Heere wil de preekgaven die Hij aan Paul Washer geschonken heeft gebruiken tot zegen van Zijn gemeente (en hen die daar nog aan toe gevoegd moeten worden) en tot eer van Zijn onvolprezen Naam.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)