Vraag (pc en internet)

Mara

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:
Mara schreef:
Tiberius schreef:Het is meer te vergelijken met SMS'en. Alleen gaat het over mobiel internet, vandaar dat het gratis lijkt.
Volgens mij is het whatsappen of afgekort whappen; appen komt mij onbekend voor.
Smsen is toch meer klooien met die cijfertoetsen,
Niet met dat toestel wat je nu hebt. :)
Nee :ouin kom je dan ook eigenlijk te laat achter. Maar bellen kan ie ook hoor. ;)
Maar ik herinner me nog de "losse pieper aan je broekriem"en de "kermit". Hoeveel zijn we er dan inmiddels niet op vooruit gegaan? :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ik kan ineens geen video's meer in mijn hele scherm krijgen. De pijltjes doen net of dat wel het geval is, maar er gebeurt niks.
Rara hoe kan dat?
:cry
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Afgewezen schreef:Ik kan ineens geen video's meer in mijn hele scherm krijgen. De pijltjes doen net of dat wel het geval is, maar er gebeurt niks.
Rara hoe kan dat?
Het was een probleempje van de nos, inmiddels opgelost.

Volgende vraag:
Ik krijg regelmatig de melding dat ik de controltoets ingedrukt houd, waardoor ik niet meer normaal kan typen, terwijl dat helemaal niet het geval is. Waarschijnlijk heb ik dan te lang ergens op gezeten met mijn hand, maar dat is toch raar? Ik moet dan opnieuw opstarten om weer normaal te kunnen werken.
Wie snapt dit? ::please
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:
Tiberius schreef:Het is meer te vergelijken met SMS'en. Alleen gaat het over mobiel internet, vandaar dat het gratis lijkt.
Volgens mij is het whatsappen of afgekort whappen; appen komt mij onbekend voor.
Smsen is toch meer klooien met die cijfertoetsen, ik heb er altijd een hekel aan gehad.
De jeugd heeft het gewoon over eppen hoor ;)
En zo af en toe leert moeders een nieuwe term erbij. De laatste is spotify. Zie je dan ergens staan en denkt: wat is dat nu weer :quoi
Handig, dat nakroost.
Bij mij is het whappen weer totaal onbekend. Bij ons hebben ze het ook over "eppen" of over een "eppie" sturen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara

Bericht door Mara »

Dat snap ik net zo min als het gegeven dat af en toe de leestekens opeens niet meer kloppen. Tik ik op haakje openen, krijg ik dubbele punt, zoiets.
Dan moet ik de 2 onderste linkertoetsen, hoofdlettertoets en Ctrl tegelijk indrukken en dan doet hij het weer goed :jongle
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:Dat snap ik net zo min als het gegeven dat af en toe de leestekens opeens niet meer kloppen. Tik ik op haakje openen, krijg ik dubbele punt, zoiets.
Dan moet ik de 2 onderste linkertoetsen, hoofdlettertoets en Ctrl tegelijk indrukken en dan doet hij het weer goed :jongle
Dat heeft wrsch. te maken met je toetsenbordinstelling. Die schiet dan vanuit VS Internationaal naar Nederlands, zo gaat dat bij mij tenminste. Maar dat is op zich makkelijk op te lossen.
WimA

Bericht door WimA »

Afgewezen schreef:
Afgewezen schreef:Ik kan ineens geen video's meer in mijn hele scherm krijgen. De pijltjes doen net of dat wel het geval is, maar er gebeurt niks.
Rara hoe kan dat?
Het was een probleempje van de nos, inmiddels opgelost.

Volgende vraag:
Ik krijg regelmatig de melding dat ik de controltoets ingedrukt houd, waardoor ik niet meer normaal kan typen, terwijl dat helemaal niet het geval is. Waarschijnlijk heb ik dan te lang ergens op gezeten met mijn hand, maar dat is toch raar? Ik moet dan opnieuw opstarten om weer normaal te kunnen werken.
Wie snapt dit? ::please
Control + Alt + Pijltje naar beneden lost dit soort issues direct op.
Mara

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
Mara schreef:Dat snap ik net zo min als het gegeven dat af en toe de leestekens opeens niet meer kloppen. Tik ik op haakje openen, krijg ik dubbele punt, zoiets.
Dat heeft wrsch. te maken met je toetsenbordinstelling. Die schiet dan vanuit VS Internationaal naar Nederlands, zo gaat dat bij mij tenminste. Maar dat is op zich makkelijk op te lossen.
Zoiets begreep ik al, maar als dit gebeurt tijdens het typen van een brief, is dat behoorlijk storend.
Jij hebt inmiddels ook een antwoord op je vraag, begrijp ik :)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:
Afgewezen schreef:
Zoiets begreep ik al, maar als dit gebeurt tijdens het typen van een brief, is dat behoorlijk storend.
Moet het eerst nog uitproberen. :huhu
refo

Bericht door refo »

Mara schreef:
Afgewezen schreef:
Windows xp
Configuratiescherm -> Landinstellingen -> tabblad Talen -> Details -> Toetsinstellingen en dan in die lijst kun je alle toetsencombinaties wijzigen en evt. uitzetten.
Je moet de standaard instellingen op Nederland - VS (internationaal) zetten
Toepassen klikken

Windows 7: Configuratiescherm -> Klok taal regio -> land en taal --> tabblad toetsenborden en talen --> toetsenborden wijzigen
Je moet de standaard instellingen op Nederland - VS (internationaal) zetten
Toepassen klikken

(En anders niet meer per ongeluk ctrl en shift tegelijk indrukken)
refo

Bericht door refo »

Afgewezen schreef:
Mara schreef:
Afgewezen schreef:
Moet het eerst nog uitproberen. :huhu
Als je het hent uitgeprobeerd en het resultaat bevalt niet, dan ctrl alt pijltje naar boven.
Mara

Bericht door Mara »

Als je iets, bijv. een recept of patroon, van een website kopieert en je verkoopt dit door aan derden, ben je dan strafbaar?
Mijn vriendin bestelde een breipatroon op een website, kreeg het patroon maar zag dat het van een andere website was afgehaald, de naam stond er nl. in kleine lettertjes onder, en moest daarvoor 4 euro betalen.
Ik heb haar aangeraden die andere website te raadplegen, mogelijk zou ze het patroon voor de helft (of nog minder) gekregen hebben.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Mara schreef:Als je iets, bijv. een recept of patroon, van een website kopieert en je verkoopt dit door aan derden, ben je dan strafbaar?
Mijn vriendin bestelde een breipatroon op een website, kreeg het patroon maar zag dat het van een andere website was afgehaald, de naam stond er nl. in kleine lettertjes onder, en moest daarvoor 4 euro betalen.
Ik heb haar aangeraden die andere website te raadplegen, mogelijk zou ze het patroon voor de helft (of nog minder) gekregen hebben.
Als het auteursrechtelijk beschermd is, is het illegaal. Er wordt behoorlijk wat afgerommeld op dat gebied.
In het geval van breipatronen lijkt mij dat daar copyright op rust. Of dat bij recepten ook zo is, durf ik niet te zeggen.

In de ANWB Kampioen stond afgelopen week de uitslag van een fotowedstrijd van gekke verkeersborden. De winnende foto was gewoon van internet geplukt, dat was de jury blijkbaar ontgaan....

Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Zijn jullie bekend met zogenaamde beyblade tollen?
Deze Beyblades bevatten soms zogenaamde Bit-Beasts, geesten met een onbekende oorsprong die zich in een beyblade vestigen en deze zo sterker maken.
Kan je dit kopen of laten kopen door je kinderen, of zit er een groter gevaar achter?
Graag wel goede argumentatie.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

JolandaOudshoorn schreef:Zijn jullie bekend met zogenaamde beyblade tollen?
Deze Beyblades bevatten soms zogenaamde Bit-Beasts, geesten met een onbekende oorsprong die zich in een beyblade vestigen en deze zo sterker maken.
Kan je dit kopen of laten kopen door je kinderen, of zit er een groter gevaar achter?
Graag wel goede argumentatie.
Jolanda, misschien dat dit helpt:

http://www.focusonlinecommunities.com/thread/10866

(ik weet er zelf niks van)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie