Waar baal je van? [3]

Posthoorn

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Posthoorn »

refo schreef:Je moet toch wel erg desperaat zijn over een dreigende verkoudheid als je een smeerseltje voor je huisdier gaat innemen.
In ieder geval is het een gevaarlijk spulletje.
http://www.kwakzalverij.nl/1100/Bedrog_ ... aal_zilver
De Vereniging tegen de Kwakzalverij voor uw broodnodige objectieve informatie. :huhu
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Posthoorn schreef:
refo schreef:Je moet toch wel erg desperaat zijn over een dreigende verkoudheid als je een smeerseltje voor je huisdier gaat innemen.
De Vereniging tegen de Kwakzalverij voor uw broodnodige objectieve informatie. :huhu
:)
Dodo

Bericht door Dodo »

Een dier moeten laten afmaken. Ook al is het maar een cavia, ik heb er een hekel aan.
Ook altijd het besef dat dieren mee-lijden door onze zondeval.
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Een dier moeten laten afmaken. Ook al is het maar een cavia, ik heb er een hekel aan.
Ook altijd het besef dat dieren mee-lijden door onze zondeval.
Ow wat naar Dodo.
Het wat mij betreft niet het is maar een cavia, je hecht altijd aan zo'n beestje als je het verzorgd hebt.
Was hij ziek en wilde het niet meer?
Ik zat van de week met poes in de wachtkamer, en vóór mij was een mevrouw met haar dochtertje met ook een zieke kat.
Het duurde vrij lang en toen zag ik hen met de dokter naar het speciale kamertje lopen.
Het dochtertje huilde hartverscheurend. :ouin Dan zou ik zo mee gaan doen als ik niet oppas.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Dat is idd erg naar @Dodo :ouin
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dodo

Bericht door Dodo »

Hij had een infectie aan de luchtwegen. Gisteren had ik het kleinkind, en toen heb ik niet erg naar de cavia's gekeken. Vanmorgen zag ik dat hij ziek was, en toen was het eigenlijk al te laat. Er zit dus ook nog een scheutje schuldgevoel bij.
Cavia's zijn prooidieren, dus als ze laten merken dat ze iets mankeren, zijn ze meestal al flink ziek. Ze zijn erg leuk maar wel kwetsbaar.

Overigens is onze dierenarts vrij nuchter in deze dingen. Bij mijn zus krijg je een condoleancebrief van de DA als je je kat hebt laten inslapen. Dat doen ze gelukkig hier niet.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Wij kregen van het voorjaar ook een condoleancekaartje van de da, nadat we een oude kater hadden laten inslapen, hoeft voor ons ook niet maar we kregen het thuisgestuurd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

Posthoorn schreef:
Mara schreef:http://www.denieuwedokters.nl/colloidaalzilver.html

Ik heb een flesje gekocht voor poes, die last had van een hardnekkige hotspot op haar ruggetje.
Ik depte dagelijks tweemaal met een watje doordrenkt met dat spulletje, en het werkte fantastisch.
Als ik verkouden dreig te worden, neem ik zelf die druppeltjes in.
Met dat innemen zou ik maar oppassen. Het doodt bacteriën, dus voor de huid (soms even) prima, voor je darmflora niet! Althans, dat lees ik ergens op internet. Hoe het precies zit met dat colloïdaal zilver, weet ik ook niet. Het schijnt in Nederland voor inwendig gebruik verboden te zijn.
Wel opmerkelijk om te lezen dat in de reguliere geneeskunde ook het bacteriedodend effect van zilver bekend is EN gebruik van wordt gemaakt.
Aquacell wondverband.
Steriel, zacht, non-woven hydrofiber wondverband (100% natrium carboxymethylcellulose) met 1.2% zilver g/g.
Dus ik weet niet of de vereniging van kwakzalverij hier ook een antwoord op heeft?
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Mara schreef:
Posthoorn schreef:
Mara schreef:http://www.denieuwedokters.nl/colloidaalzilver.html

Ik heb een flesje gekocht voor poes, die last had van een hardnekkige hotspot op haar ruggetje.
Ik depte dagelijks tweemaal met een watje doordrenkt met dat spulletje, en het werkte fantastisch.
Als ik verkouden dreig te worden, neem ik zelf die druppeltjes in.
Met dat innemen zou ik maar oppassen. Het doodt bacteriën, dus voor de huid (soms even) prima, voor je darmflora niet! Althans, dat lees ik ergens op internet. Hoe het precies zit met dat colloïdaal zilver, weet ik ook niet. Het schijnt in Nederland voor inwendig gebruik verboden te zijn.
Wel opmerkelijk om te lezen dat in de reguliere geneeskunde ook het bacteriedodend effect van zilver bekend is EN gebruik van wordt gemaakt.
Aquacell wondverband.
Steriel, zacht, non-woven hydrofiber wondverband (100% natrium carboxymethylcellulose) met 1.2% zilver g/g.
Dus ik weet niet of de vereniging van kwakzalverij hier ook een antwoord op heeft?
Volgens mij is dit nu juist wat gezegd wordt: het gaat om uitwendig gebruik, niet om inwendig gebruik.
- Niet meer zo actief -
Mara

Bericht door Mara »

Mannetje schreef: Volgens mij is dit nu juist wat gezegd wordt: het gaat om uitwendig gebruik, niet om inwendig gebruik.
Ja en daar kwam ook commentaar op.
Maar de fabrikant adviseert zelf al:
Daarnaast is het nuttig de darmflora door Biogarde yoghurt e.d. te herstellen. Dat geldt bij langer gebruik van a.b. dus ook!
En
Een chronisch zieke doet er verstandig aan niet heel lang (vele maanden achtereen) op eigen houtje grote hoeveelheden geel zilverwater inwendig te gebruiken. Colloidaal zilver wordt normaal geleidelijk weer uit het lichaam afgevoerd. Bij chronische ziekte kan in sommige gevallen het uitscheidingsmechanisme zodanig verstoord zijn dat het zilver moeilijk wordt uitgescheiden. Het zilver wordt dan in het bindweefsel afgezet. Er ontstaat een vuilgrijze verkleuring van de huidgedeelten die aan het zonlicht zijn bloot gesteld. Ook bij de inwendige organen neemt men een grauw grijze verkleuring waar. Deze aandoening noemt men argyria of argyriasis.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:
Er zijn hier verschillende mensen die VitaKoe innemen voor de gezondheid.
Het is een diergeneesmiddel, maar het schijnt verschillende mensen wel te bevallen.

Als reactie op het gebruik van VitaKoe is er door de fabrikant een ´mensenvariant´ ontwikkeld
die wel een stuk duurder is. Daarom blijven sommige mensen toch VitaKoe gebruiken...
Of ik het ooit zou doen in punt twee...

http://www.vitakoe.nl/
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Lassie

Bericht door Lassie »

Mara schreef:
Mannetje schreef: Volgens mij is dit nu juist wat gezegd wordt: het gaat om uitwendig gebruik, niet om inwendig gebruik.
Ja en daar kwam ook commentaar op.
Maar de fabrikant adviseert zelf al:
Daarnaast is het nuttig de darmflora door Biogarde yoghurt e.d. te herstellen. Dat geldt bij langer gebruik van a.b. dus ook!
Klopt wel idd. Er zijn meer (gefermenteerde) voeding die je darmflora kan ondersteunen tijdens een ab kuur (of liever na een ab kuur).

Je kan allemaal van die superfoods etc gaan nemen maar dat is dan ook weer zo'n hype. Boerenkool is een hele goeie superfood. :)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Schutting omgewaaid.

Zooi in de tuin. Uitzicht op zooi achter de tuin. Klusmannetjes appen. Mannetjes hebben geen tijd. Verzekering mailen. Andere mannetjes bedenken. Zeker weten dat je schandalig veel betaalt. Ik heb hier zó'n geweldige hekel aan.
Waarom staat niet gewoon in de verzekeringsvoorwaarden dat die verzekeringsmevrouw er meteen aankomt, een kopje thee voor me gaat zetten en meteen mannetjes aan het werk zet, zodat ik er zelf niet eens over hoef na te denken?
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:Schutting omgewaaid.

Zooi in de tuin. Uitzicht op zooi achter de tuin. Klusmannetjes appen. Mannetjes hebben geen tijd. Verzekering mailen. Andere mannetjes bedenken. Zeker weten dat je schandalig veel betaalt. Ik heb hier zó'n geweldige hekel aan.
Waarom staat niet gewoon in de verzekeringsvoorwaarden dat die verzekeringsmevrouw er meteen aankomt, een kopje thee voor me gaat zetten en meteen mannetjes aan het werk zet, zodat ik er zelf niet eens over hoef na te denken?
Vervelend Zita. Informeer eens bij Hornbach, daar hadden ze verleden jaar een aanbieding van schuttingdelen met all in prijs, dus ze worden ook nog eens geplaatst. Als ik me goed herinner 98 euro per mtr.
En er zit er toch eentje bij jou in de buurt?
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

Snorfiets die lastig start en in het begin bij iedere stop afslaat.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Plaats reactie