Weekdiensten

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Niet het enigste nee, ook niet het enige. De kwaliteit van het beeld, in combinatie met het geluid was bar slecht. Ik kan dus goed begrijpen dat het gezin Anker bij de scanner luistert (zoals in een ander draadje opgeschreven).
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5501
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:Niet het enigste nee, ook niet het enige. De kwaliteit van het beeld, in combinatie met het geluid was bar slecht. Ik kan dus goed begrijpen dat het gezin Anker bij de scanner luistert (zoals in een ander draadje opgeschreven).
Ik begrijp dat het een gezegende dienst was, waar je de volgende 3 punten aan hebt over gehouden:

1. De dominee had een witte stropdas
2. De kwaliteit van het beeld, in combinatie met het geluid was slecht
3. Je begreep goed dat fam. Anker daarom bij de scanner luistert(toepassing)

Nou, dat was een gezegende dienst, Jantje!

:sweat
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10635
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Ad Anker »

Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Niet het enigste nee, ook niet het enige. De kwaliteit van het beeld, in combinatie met het geluid was bar slecht. Ik kan dus goed begrijpen dat het gezin Anker bij de scanner luistert (zoals in een ander draadje opgeschreven).
Ik begrijp dat het een gezegende dienst was, waar je de volgende 3 punten aan hebt over gehouden:

1. De dominee had een witte stropdas
2. De kwaliteit van het beeld, in combinatie met het geluid was slecht
3. Je begreep goed dat fam. Anker daarom bij de scanner luistert(toepassing)

Nou, dat was een gezegende dienst, Jantje!

:sweat
Verschrikkelijk ja. Wat een ontzettende armoe.
DDD
Berichten: 28939
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door DDD »

Is dit niet een beetje op de persoon?

Het gaat hier over bijzaken. Sommige dingen in een kerkdienst zijn niet zo geschikt om op een forum te delen, vooral niet als je bestraft wordt.

En daarnaast: de overige punten zijn net zo goed relevant. Ik heb verder geen mening over de vraag of er iets zinnigs gezegd is in de betreffende dienst. Maar soms is het ook zo dat er niets over te zeggen valt, omdat de preek ook nietszeggend was. Dan is het soms beter om te zwijgen dan om commentaar te leveren.

Ik bedenk trouwens dat ik de preek van ds. De Kok moet beluisteren. Met dank aan dit onderwerp.
Bruna
Berichten: 1750
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Bruna »

Bruna schreef:Om half 8 kan er geluisterd worden naar ds. J.A. Weststrate in een weekdienst in de GGiN van Bruinisse.

De kerkdienst is meestal niet terug te luisteren.

https://kerkdienstgemist.nl/stations/64 ... 2004221930
Het naluister van deze preek is nog mogelijk en is Zeer aan te bevelen

https://kerkdienstgemist.nl/stations/64 ... 7660000064
Piet Puk
Berichten: 5501
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Piet Puk »

DDD schreef:Is dit niet een beetje op de persoon?

Het gaat hier over bijzaken. Sommige dingen in een kerkdienst zijn niet zo geschikt om op een forum te delen, vooral niet als je bestraft wordt.

En daarnaast: de overige punten zijn net zo goed relevant. Ik heb verder geen mening over de vraag of er iets zinnigs gezegd is in de betreffende dienst. Maar soms is het ook zo dat er niets over te zeggen valt, omdat de preek ook nietszeggend was. Dan is het soms beter om te zwijgen dan om commentaar te leveren.

Ik bedenk trouwens dat ik de preek van ds. De Kok moet beluisteren. Met dank aan dit onderwerp.
DDD,

Is niet op de persoon gericht wat mij betreft. Maar Jantje gaf aan dat hij nog wist wie het was vanwege de witte stropdas. Wanneer ik dan vraag of er hopelijk nog meer gehoord is, komt het op de audio- en videokwaliteit en dat hij snapt dat familie Anker met de scanner luistert. Jantje heeft dus de mogelijkheid gekregen iets te zeggen. Als je dat niet wil omdat het je geraakt heeft, kun je altijd nog zeggen dat je hier op het forum er niet over uit wil wijden, lijkt mij.
DDD
Berichten: 28939
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door DDD »

Het kan ook zijn dat een preek zo erbarmelijk was, dat je er beter geen woorden vuil aan kunt maken. Maar goed. Ik snap je punt verder wel. Ik vind het alleen een beetje op de persoon, want Jantje geeft regelmatig van preken een inhoudelijke beschrijving, evaluatie en aanbeveling. Waarom moet dat in iedere bijdrage dan ook?

Ik geef ook wel eens een inhoudelijke evaluatie, en dan zijn er twee mensen, waaronder Ad Anker, die vinden dat ik dat beter achterwege kan laten. Het is dus niet goed of het deugt niet, wil ik maar zeggen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Eens met @DDD.

Ik ga ook nog de preek opnieuw beluisteren van ds. De Kok.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Nathanaël »

Jantje schreef:Eens met @DDD.

Ik ga ook nog de preek opnieuw beluisteren van ds. De Kok.
Alweer?
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Roos2018 »

Bruna schreef:
Bruna schreef:Om half 8 kan er geluisterd worden naar ds. J.A. Weststrate in een weekdienst in de GGiN van Bruinisse.

De kerkdienst is meestal niet terug te luisteren.

https://kerkdienstgemist.nl/stations/64 ... 2004221930
Het naluister van deze preek is nog mogelijk en is Zeer aan te bevelen

https://kerkdienstgemist.nl/stations/64 ... 7660000064
Dank voor de link en fijn dat de preek na te luisteren is.
Dat is vooral handig voor degenen die met tijdverschil rekening te houden hebben.
We hopen deze preek a.s. zondag te beluisteren.
Wij zijn niet van de GGiN maar hebben ooit deze dominee eens ontmoet.
Goede herinneringen aan deze aimabele man.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Roos2018 schreef:
Bruna schreef:
Bruna schreef:Om half 8 kan er geluisterd worden naar ds. J.A. Weststrate in een weekdienst in de GGiN van Bruinisse.

De kerkdienst is meestal niet terug te luisteren.

https://kerkdienstgemist.nl/stations/64 ... 2004221930
Het naluister van deze preek is nog mogelijk en is Zeer aan te bevelen

https://kerkdienstgemist.nl/stations/64 ... 7660000064
Dank voor de link en fijn dat de preek na te luisteren is.
Dat is vooral handig voor degenen die met tijdverschil rekening te houden hebben.
We hopen deze preek a.s. zondag te beluisteren.
Wij zijn niet van de GGiN maar hebben ooit deze dominee eens ontmoet.
Goede herinneringen aan deze aimabele man.
Ik zou de preek wel downloaden voor de zekerheid.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Nathanaël schreef:
Jantje schreef:Eens met @DDD.

Ik ga ook nog de preek opnieuw beluisteren van ds. De Kok.
Alweer?
Zeker. De preek had zoveel inhoud dat dit soms nodig is. Heb je hem ook al beluisterd?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10635
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:Het kan ook zijn dat een preek zo erbarmelijk was, dat je er beter geen woorden vuil aan kunt maken. Maar goed. Ik snap je punt verder wel. Ik vind het alleen een beetje op de persoon, want Jantje geeft regelmatig van preken een inhoudelijke beschrijving, evaluatie en aanbeveling. Waarom moet dat in iedere bijdrage dan ook?

Ik geef ook wel eens een inhoudelijke evaluatie, en dan zijn er twee mensen, waaronder Ad Anker, die vinden dat ik dat beter achterwege kan laten. Het is dus niet goed of het deugt niet, wil ik maar zeggen.
Ik vind de bijdrage van Jantje over de stropdas niet van dien aard dat ik er aan zou denken het te knippen. Ik geef er wel mijn mening over. Triest dat mensen op deze manier over onderwerpen als deze hier spreken. Dat is mijn mening en ik dacht dat ik die mag geven binnen de hier geldende regels.
DDD
Berichten: 28939
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door DDD »

Ik wilde ook zeker niet suggereren dat je overwoog om het te knippen. Je kunt toch ook vinden dat iets beter achterwege kan blijven zonder dat het tegen de forumregels is? Dat was helemaal het punt niet. En ook niet of jouw mening ook niet aan de orde mag komen. Ik denk sowieso niet zo in wel of niet knippen. Daar houd ik mij niet mee bezig.

Maar een preek kan van matige of slechte kwaliteit zijn, en Jantje kiest er dan overwegend voor om daar weinig of niets over te zeggen. Vervolgens komt in een draadje de kerkdienst terzijde aan de orde, en meldt hij iets wat hem opviel. Ik vind het onterecht om hem dan te verwijten dat hij niets inhoudelijks zei, terwijl als hij wel iets inhoudelijks zou zeggen, dat ook niet in de smaak zou vallen.

Dat bedoel ik met 'Het is niet goed, of het deugt niet'.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33383
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Tiberius »

Dus als mensen komen met opmerkingen als 'dominee droeg een witte das', 'de geluidskwaliteit was slecht', 'Anker is wijzer', enz, kan ik concluderen dat de preek van matige of slechte kwaliteit is? Eigenlijk dus een aanbeveling om niet te luisteren?
Plaats reactie