Zuivel maakt scherpe smaken meestal wat milder. Scheut room erdoor?merel schreef:Ik ben de pompoenlasagne van smakelijck.nl aan het maken, maar ben wat uitgeschoten net de chilipeper. Heeft iemand een idee hoe ik de smaak wat zachter kan krijgen?
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
De pot schafte stoofvlees voor luie mensen. Uitje fruiten, half bakje champignons meebakken, zak soepgroenten erbij, laten slinken, half pak passata erbij, miniflesje rode wijn erbij, tijm, laurier en kruidnagel toegevoegd. In een andere pan een pond runderstoofvlees met wat kruiden aangebraden, schep bloem erbij en meegebakken. Twee pannen in één pan gekiept. Drie uur in de oven op 150 graden. Halverwege paste er weer wat water bij.
Het was heerlijk, met gebakken aardappels uit de oven.
Het was heerlijk, met gebakken aardappels uit de oven.
Een vegetarische aardappellasagne gemaakt.
Het smaakte echt heerlijk.
Ik ga het zeker vaker doen en je kunt er ook nog mee variëren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- JolandaOudshoorn
Recept?Mara schreef:Een vegetarische aardappellasagne gemaakt.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Best simpel eigenlijk.JolandaOudshoorn schreef:Recept?Mara schreef:Een vegetarische aardappellasagne gemaakt.
Ik had voor 5 personen een kilo verse spinazie (maar diepvries kan natuurlijk ook).
Even roerbakken met een uitje, uitlekken.
Mengen met 2 bakjes ricotta (500 gram) op smaak maken met zout, peper, nootmuskaat, spinazie erdoor heen mengen.
Een ovenschaal invetten, een laagje spinaziemengsel doen, dan in plakjes gesneden aardappel (ik had vastkokende, groot formaat)
laagje spinazie, aardappelplakjes enz, tot het op is. Ik heb er wat gehalveerde cherrytomaatjes op gelegd.
Daarop een royale laag geraspte (belegen pittige) kaas.
In het midden van een voorverwarmde oven 180 graden, 50-60 minuten bakken tot de aardappels gaar zijn.
Thats all.
Ik denk dat ik het een volgende keer met geitenkaas ga doen, en misschien ook een keer met uitgebakken spekjes of zo. In dat geval is het niet vegetarisch natuurlijk.

Ik had geen room in huis, dus uiteindelijk een grote schep suiker geprobeerd. Ik vond het uiteindelijke resultaat niet echt heel lekker. Een volgende keer moet de pompoen echt nog langer stoven, minder chilipeper en meer zachtere kaas ipv geitenkaas.Zita schreef:Zuivel maakt scherpe smaken meestal wat milder. Scheut room erdoor?merel schreef:Ik ben de pompoenlasagne van smakelijck.nl aan het maken, maar ben wat uitgeschoten net de chilipeper. Heeft iemand een idee hoe ik de smaak wat zachter kan krijgen?
Gisteren in ieder geval verse bieten gegeten met kip uit de oven. De kip o.a. gekruid met tiijm, rozemarijn en ook wat citroen, echt heerlijk. Vandaag wordt het bloemkool met sudderlapjes. Morgen waarschijnlijk hutspot met sudderlapjes, woensdag nasi met gebakken ei en satesaus en donderdag kliekjes hutspot en nasi. De week weer rond met de boodschappen die in huis zijn.
Ik had geen room in huis, dus uiteindelijk een grote schep suiker geprobeerd. Ik vond het uiteindelijke resultaat niet echt heel lekker. Een volgende keer moet de pompoen echt nog langer stoven, minder chilipeper en meer zachtere kaas ipv geitenkaas.Zita schreef:Zuivel maakt scherpe smaken meestal wat milder. Scheut room erdoor?merel schreef:Ik ben de pompoenlasagne van smakelijck.nl aan het maken, maar ben wat uitgeschoten net de chilipeper. Heeft iemand een idee hoe ik de smaak wat zachter kan krijgen?
Gisteren in ieder geval verse bieten gegeten met kip uit de oven. De kip o.a. gekruid met tiijm, rozemarijn en ook wat citroen, echt heerlijk. Vandaag wordt het bloemkool met sudderlapjes. Morgen waarschijnlijk hutspot met sudderlapjes, woensdag nasi met gebakken ei en satesaus en donderdag kliekjes hutspot en nasi. De week weer rond met de boodschappen die in huis zijn.
Gisteren zalm met waterkers-erwtenpuree en vanavond Franse kipstoof met kipdijfilet. Dat heb ik echt ontdekt, heerlijk mals, houdt zich beter in een oven- en stoofgerecht dan gewone kipfilet dat de neiging heeft droog en taai te worden.
De kippenstoof klinkt heerlijk Mara! Heb jij een recept? Ben dol op stoof- en overnschotels.
Ja hoor. Het is eigenlijk een zondagsgerecht.merel schreef:De kippenstoof klinkt heerlijk Mara! Heb jij een recept? Ben dol op stoof- en overnschotels.

http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R9 ... e-kipstoof
Je kunt er ook mee variëren, er hoeven niet persé spekjes in bijvoorbeeld. Ik heb toevallig nog een ons liggen, dus die maak ik dan meteen op.
Ook doe ik er gewone worteltjes in, die zijn wat zoeter en zachter.
Lijkt mij heerlijk! Al zou ik zelf de spekjes weglaten en meer groente toevoegen denk ik. Wat eet jij erbij?
Ik heb nog vastkokende aardappelen, misschien dat ik die in de oven doe met een takje rozemarijn.merel schreef:Lijkt mij heerlijk! Al zou ik zelf de spekjes weglaten en meer groente toevoegen denk ik. Wat eet jij erbij?
Ha ha, ik voeg juist minder peen toe, ze zijn er hier niet zo dol op, maar ze zijn in deze schotel wel nodig voor de smaak. Ik heb een zakje waspeentjes van een pond.
Ik knip er een flinke bos peterselie over en ipv de sjalotjes neem ik 2 rode uien.
Gisteren friet met hachee. Met oud bruin bier en een chilipepertje, speculaaskruiden en vlees van de slager.
Vanavond de rest hachee met basmatirijst.
Vanavond de rest hachee met basmatirijst.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Heb een bak shoarmavlees, sla en broodjes van iemand gekregen. Dus dat eten we vanavond. Ik maak er nog een waldorfsalade bij. En wat rundergehakt voor de varkenmijders en de knoflookmijder.
Soep met brood.