COVID-19
Re: COVID-19
Sommige forummers hier zouden eens naar de frontberichten moeten kijken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Helemaal eens dat er een atypisch ziektebeeld kan zijn.huisman schreef:Het eerlijke beeld is dat jij ook de laatste deel van de zin had vetgedrukt. Ik zal het dan maar doen. En een vaak atypisch ziektebeeld. Best wel een belangrijke toevoeging. Zeer mild verloop van de ziekte maar toch besmettelijk. Mijn zoon is positief getest (antilichamen in zijn bloed) maar is niet ziek geweest en heeft dus gewoon gewerkt (Is brigadier bij de politie) Ze hebben bij zijn organisatie steekproeven gedaan en er waren meer die antilichamen in hun bloed hadden zonder ooit een ziektebeeld te hebben vertoond.Valcke schreef:Dit is het eerlijke beeld. Ik heb geen klompen meer nodig om dit aan te voelen, het staat hier zwart op wit en het is nog onderzocht ook. Met alle respect: dit zegt vele malen meer dan de RIVM-toelichting in de briefing van vanmorgen.
Inmiddels hebben deze agenten bloedplasma gedoneerd.
Dat onderstreept alleen maar dat er WEL beschermingsmiddelen gedragen moeten worden in de tehuizen!
Waarom zegt het OMT / RIVM dan nog steeds dat dit niet nodig (!) is wanneer er geen covid-verdenking is?
Nederland is bij mijn weten het enige land in de wereld waarin beleidsmakers zoiets zeggen. Vind je het vreemd dat ik mij daar best boos om maak?
(Nogmaals: ik begrijp ook dat bij schaarste dit niet altijd mogelijk is; maar dat is iets heel anders dan te beweren dat het niet nodig (!) is.)
De heer Van Dissel ging ook in op besmettingen in verpleeghuizen e.d. Dan geeft het geen pas om alleen iets te zeggen over besmettingen door bezoekers. Het onderzoek lag er en hij kende dat. Sorry, ik kan hier fel over worden. Er is echt geen transparantie en eerlijke reflectie op het eerder gevoerde beleid.Verder hoort dit niet thuis in het RIVM deel van de briefing maar meer bij het tweede deel. Die 2 vrouwen waar ik de naam van kwijt ben.
Als je schaarste moet verdelen waren de ziekenhuizen het eerst aan de beurt voor PBM. Ik verdedig niet alles maar in “oorlogstijd” moet je keuzes maken die niet altijd begrepen worden.
Laatst gewijzigd door Valcke op 16 apr 2020, 16:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je mij bedoeld vergis jij je. Onze dochter is HBO verpleegkundige in de thuiszorg en schoonzus niveau 4 verpleegkundige in een verpleegtehuis. Verder is onze moeder (91) bewoner van een verpleeghuis .Mara schreef:Sommige forummers hier zouden eens naar de frontberichten moeten kijken.
Ik hoor en zie genoeg maar paniek en angst zijn slechte raadgevers. Rust en overzicht en deskundigheid is belangrijk en die zit voldoende bij het OMT.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dat jij die brief van internet kan halen is het bewijs van transparantie. Verder hoorde dit echt niet in de presentatie van dhr. van Dissel.Valcke schreef:Helemaal eens dat er een atypisch ziektebeeld kan zijn.huisman schreef:Het eerlijke beeld is dat jij ook de laatste deel van de zin had vetgedrukt. Ik zal het dan maar doen. En een vaak atypisch ziektebeeld. Best wel een belangrijke toevoeging. Zeer mild verloop van de ziekte maar toch besmettelijk. Mijn zoon is positief getest (antilichamen in zijn bloed) maar is niet ziek geweest en heeft dus gewoon gewerkt (Is brigadier bij de politie) Ze hebben bij zijn organisatie steekproeven gedaan en er waren meer die antilichamen in hun bloed hadden zonder ooit een ziektebeeld te hebben vertoond.Valcke schreef:Dit is het eerlijke beeld. Ik heb geen klompen meer nodig om dit aan te voelen, het staat hier zwart op wit en het is nog onderzocht ook. Met alle respect: dit zegt vele malen meer dan de RIVM-toelichting in de briefing van vanmorgen.
Inmiddels hebben deze agenten bloedplasma gedoneerd.
Dat onderstreept alleen maar dat er WEL beschermingsmiddelen gedragen moeten worden in de tehuizen!
Waarom zegt het OMT / RIVM dan nog steeds dat dit niet nodig (!) is wanneer er geen covid-verdenking is?
Nederland is bij mijn weten het enige land in de wereld waarin beleidsmakers zoiets zeggen. Vind je het vreemd dat ik mij daar best boos om maak?
(Nogmaals: ik begrijp ook dat bij schaarste dit niet altijd mogelijk is; maar dat is iets heel anders dan te beweren dat het niet nodig (!) is.)
De heer Van Dissel ging ook in op besmettingen in verpleeghuizen e.d. Dan geeft het geen pas om alleen iets te zeggen over besmettingen door bezoekers. Het onderzoek lag er en hij kende dat. Sorry, ik kan hier fel over worden. Er is echt geen transparantie en eerlijke reflectie op het eerder gevoerde beleid.Verder hoort dit niet thuis in het RIVM deel van de briefing maar meer bij het tweede deel. Die 2 vrouwen waar ik de naam van kwijt ben.
Als je schaarste moet verdelen waren de ziekenhuizen het eerst aan de beurt voor PBM. Ik verdedig niet alles maar in “oorlogstijd” moet je keuzes maken die niet altijd begrepen worden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
De OMT-rapportage staat inderdaad op internet zodat de Tweede Kamer daar kennis van kan nemen. Gelukkig wel!huisman schreef:Dat jij die brief van internet kan halen is het bewijs van transparantie.
Maar er is meer nodig om transparant te zijn; dat hoort ook in de mondelinge sfeer te gebeuren.
Overigens kent de Tweede Kamer niet het onderliggende onderzoeksrapport. Alleen de beknopte conclusie staat in de brief.
Daarover verschillen we echt van mening. Wanneer de heer Van Dissel wel meent iets te moeten zeggen over besmettingen in zorginstellingen, dan past daarbij dat hij reflecteert op het door hem geformuleerde beleid, en niet op slechts één (positief) onderdeel daarvan.Verder hoorde dit echt niet in de presentatie van dhr. van Dissel.
Laatst gewijzigd door Valcke op 16 apr 2020, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij heeft een paar keer gezegd dat de volgende spreker meer over de verpleeghuisproblematiek zou zeggen. Die vrouw die naast de mevrouw van de inspectie zat. Ik had vanmorgen weinig tijd en heb alleen dhr. van Dissel geluisterd met vragenbeantwoording. Weet dus niet wat deze mevrouw gezegd heeft.Valcke schreef:De OMT-rapportage staat inderdaad op internet zodat de Tweede Kamer daar kennis van kan nemen. Gelukkig wel!huisman schreef:Dat jij die brief van internet kan halen is het bewijs van transparantie.
Maar er is meer nodig om transparant te zijn; dat hoort ook in de mondelinge sfeer te gebeuren.
Overigens kent de Tweede Kamer niet het onderliggende onderzoeksrapport. Alleen de beknopte conclusie staat in de brief.
Daarover verschillen we echt van mening. Wanneer de heer Van Dissel wel iets meent te moeten zeggen over besmettingen in zorginstellingen, dan past daarbij dat hij reflecteert op het door hem geformuleerde beleid, en niet op slechts één onderdeel daarvan.Verder hoorde dit echt niet in de presentatie van dhr. van Dissel.
Sorry, Huisman, de heer Van Dissel selecteert de zaken die hij wil presenteren. Wanneer hij reflecteert op gevoerd beleid, dan past het niet om daar een niet omstreden positieve maatregel uit te lichten en over wél omstreden maatregelen niets te zeggen. De Tweede Kamer heeft in een hoorzitting behoefte aan een eerlijke en objectieve evaluatie van het beleid, en dat brengt hij beslist niet. Vind je het vreemd dat de Tweede Kamer - met name in het debat met de Regering - zo kritisch is? Dat is volstrekt te begrijpen!

Laatst gewijzigd door Valcke op 16 apr 2020, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kan je goedgelovigheid werkelijk niet volgen. Was je in alle dingen maar zo gezagsgetrouw.huisman schreef:Als je mij bedoeld vergis jij je. Onze dochter is HBO verpleegkundige in de thuiszorg en schoonzus niveau 4 verpleegkundige in een verpleegtehuis. Verder is onze moeder (91) bewoner van een verpleeghuis .Mara schreef:Sommige forummers hier zouden eens naar de frontberichten moeten kijken.
Ik hoor en zie genoeg maar paniek en angst zijn slechte raadgevers. Rust en overzicht en deskundigheid is belangrijk en die zit voldoende bij het OMT.
Ik kijk naar de feiten. De maatregelen die het OMT heeft voorgesteld werken. De daling op de IC en in de ziekenhuizen zijn eerder ingetreden dan zelfs bij het meest positieve scenario.DDD schreef:Ik kan je goedgelovigheid werkelijk niet volgen. Was je in alle dingen maar zo gezagsgetrouw.huisman schreef:Als je mij bedoeld vergis jij je. Onze dochter is HBO verpleegkundige in de thuiszorg en schoonzus niveau 4 verpleegkundige in een verpleegtehuis. Verder is onze moeder (91) bewoner van een verpleeghuis .Mara schreef:Sommige forummers hier zouden eens naar de frontberichten moeten kijken.
Volgens mij ben ik idd vrij gezagstrouw. Heb ik zelfs de eed voor moeten afleggen.

Daar gaat het helemaal niet om.huisman schreef:Als je mij bedoeld vergis jij je. Onze dochter is HBO verpleegkundige in de thuiszorg en schoonzus niveau 4 verpleegkundige in een verpleegtehuis. Verder is onze moeder (91) bewoner van een verpleeghuis .Mara schreef:Sommige forummers hier zouden eens naar de frontberichten moeten kijken.
Frontberichten zijn vlogs gemaakt op o.m. de cohortafdeling door artsen, verpleegkundigen, ambuverpleegkundigen.
Geheel zonder opsmuk. Het is heel indrukwekkend.
Het gaat over de mens, in het pak van de verpleegkundige of de arts.
Ik kijk elke week ook naar Topdokters. Daar leer ik meer van dan dat eindeloze herhalen van cijfers en aantallen en veronderstellingen.
Het goede nieuws is dat die vreselijke Gay Pride is afgelast.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik pleit ook wel voor nuchterheid. En voel wel met huisman mee. Ik heb een echtgenote die IC verpleegkundige is, ik werk zelf nu regelmatig in een flink getroffen verpleeghuis. Voor een leek zijn al die programma's erg indrukwekkend die Mara altijd kijkt, maar zulle verhalen waren voor corona ook indrukwekkend.huisman schreef:Ik kijk naar de feiten. De maatregelen die het OMT heeft voorgesteld werken. De daling op de IC en in de ziekenhuizen zijn eerder ingetreden dan zelfs bij het meest positieve scenario.DDD schreef:Ik kan je goedgelovigheid werkelijk niet volgen. Was je in alle dingen maar zo gezagsgetrouw.huisman schreef:Als je mij bedoeld vergis jij je. Onze dochter is HBO verpleegkundige in de thuiszorg en schoonzus niveau 4 verpleegkundige in een verpleegtehuis. Verder is onze moeder (91) bewoner van een verpleeghuis .Mara schreef:Sommige forummers hier zouden eens naar de frontberichten moeten kijken.
Volgens mij ben ik idd vrij gezagstrouw. Heb ik zelfs de eed voor moeten afleggen.
De cijfers vallen nu echt wel mee, al zullen de maatregelen langer nodig zijn.
Ik haast me om te zeggen dat ik snel ernstig ziek kan zijn en dat ik, net als ieder ander, niet in de toekomst kan kijken. Maar als alles in krant en in andere media draait om corona krijg je vanzelf een wat scheef werkelijkheidsbeeld.
Voor mij is spannend wat het herstarten van het onderwijs gaat brengen. Daar liggen interessante vraagstukken.
-
- Verbannen
VS onderzoekt eventuele rol van instituut in Wuhan bij corona-uitbraak - https://nos.nl/l/2330667
Ik vind dit wel een zorgelijke ontwikkeling.
Ik vind dit wel een zorgelijke ontwikkeling.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik ben eveneens blij met positieve cijfers.Ad Anker schreef:Ik pleit ook wel voor nuchterheid. En voel wel met huisman mee. Ik heb een echtgenote die IC verpleegkundige is, ik werk zelf nu regelmatig in een flink getroffen verpleeghuis. Voor een leek zijn al die programma's erg indrukwekkend die Mara altijd kijkt, maar zulle verhalen waren voor corona ook indrukwekkend.huisman schreef:Ik kijk naar de feiten. De maatregelen die het OMT heeft voorgesteld werken. De daling op de IC en in de ziekenhuizen zijn eerder ingetreden dan zelfs bij het meest positieve scenario.
De cijfers vallen nu echt wel mee, al zullen de maatregelen langer nodig zijn.
Ik haast me om te zeggen dat ik snel ernstig ziek kan zijn en dat ik, net als ieder ander, niet in de toekomst kan kijken. Maar als alles in krant en in andere media draait om corona krijg je vanzelf een wat scheef werkelijkheidsbeeld.
Voor mij is spannend wat het herstarten van het onderwijs gaat brengen. Daar liggen interessante vraagstukken.
Dat neemt niet weg dat er ook eerlijk geflecteerd mag worden op het beleid; dat was de discussie die ik met Huisman had.
Verder vind ik ook dat er heel bijzondere prestaties verricht worden, zeker ook in de frontlinie waar Mara terecht op wijst!
Was dat vóór- of nadat je de toenmalige minister Hennis ongelofelijk afkraakte hierhuisman schreef:Volgens mij ben ik idd vrij gezagstrouw. Heb ik zelfs de eed voor moeten afleggen.

Ver daar voor (1986) Gezagsgetrouw maakt niet blind voor slechte gezagsdragers.eilander schreef:Was dat vóór- of nadat je de toenmalige minister Hennis ongelofelijk afkraakte hierhuisman schreef:Volgens mij ben ik idd vrij gezagstrouw. Heb ik zelfs de eed voor moeten afleggen.