Een dominee heeft ook eigen (in te delen) tijd toch? De een leest graag een boek, de ander gaat wandelen met zijn vrouw en sommigen verdiepen zich graag in de geschiedenis en wijden er een promotie aan.Evangelist schreef: ↑29 nov 2023, 14:19Hier ben ik het mee eens. Ik kan me niet voorstellen dat je een dergelijke monsterstudie kan doen (en wat is de meerwaarde) zonder de gemeente daarmee tekort te doen.Piet Puk schreef: ↑29 nov 2023, 13:35 Ik vraag me sowieso af of predikanten daar hun tijd aan moeten besteden. Zelf ben ik er van overtuigd dat wanneer je gevoelt met zielen om te gaan voor een eeuwigheid dat je niet zal af laten om als een herder achter de schapen aan te gaan. Doe bijvoorbeeld een extra weekdienst zou ik zeggen. Lijkt me nuttiger dan een studie te doen om jezelf doctor te mogen noemen.
Ds. Mulder is al meer dan 11+ jaar geleden begonnen aan deze 'monsterstudie'. Er is dus niet bepaald sprake van een nominale studietijd; dan zou het wellicht terecht zijn te suggereren dat zijn gemeente(n) tekort gedaan zijn.