Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Begin je met het fruiten van een ui? Dan zou je daar tomatenpuree mee kunnen bakken, (om te ontzuren). In een Turks recept wordt salca erin verwerkt, dat is volgens mij een ingedikt tomatenconcentraat.
En anders een kopje bietensap erdoor?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wil vanavond spaghetti maken met tonijn.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Dat weet ik er wordt ook pompoen gebruikt, maar dan heb je toch niet de rode linzenmoes van Jacob, dan is het meer lizen/tomaten enof pompoenenmoes.Mara schreef:Begin je met het fruiten van een ui? Dan zou je daar tomatenpuree mee kunnen bakken, (om te ontzuren). In een Turks recept wordt salca erin verwerkt, dat is volgens mij een ingedikt tomatenconcentraat.
Dus zou Jacob dat er ook door gedaan hebben?
Dus ja...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Vanavond gaat het denk ik iets van Italiaans eten worden.
Straks: Bruin brood met beleg en een kopje rooibosthee gezoet met Stevia.
Vanavond: Aardappelen, vlees, jus, groente en een toetje.
Vanavond: Aardappelen, vlees, jus, groente en een toetje.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik hoop dat andere gezinsleden iets in elkaar "brouwen" 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Hier hebben we nog wat kliekjes (risotto en aard./rode kool). Dan maak ik er nog een quiche bij van zalm en spinazie. Moet lukken.
Deze week staat het merendeel al gepland voor het eten.
Vandaag weer eens lekkere hollandse pot. Sudderlapjes, gekookte aardappelen en bloemkool. Als toetje vanille vla met zelfgemaakte aardbeiensaus/sap. Morgen ovenschotel met zuurkool, gehakt, tomaten en zoete aardappel. Voor woensdag had ik rode kool in de planning, maar manlief is er niet en de kinderen zijn er niet zo dol op. Ik denk dat ik hen dan verras met patat ofzo. Donderdag de geplande rode kool. En voor vrijdag moet ik nog wat bedenken met de 3 broccoli's die ik nog heb liggen. Wie heeft er een idee?
Vandaag weer eens lekkere hollandse pot. Sudderlapjes, gekookte aardappelen en bloemkool. Als toetje vanille vla met zelfgemaakte aardbeiensaus/sap. Morgen ovenschotel met zuurkool, gehakt, tomaten en zoete aardappel. Voor woensdag had ik rode kool in de planning, maar manlief is er niet en de kinderen zijn er niet zo dol op. Ik denk dat ik hen dan verras met patat ofzo. Donderdag de geplande rode kool. En voor vrijdag moet ik nog wat bedenken met de 3 broccoli's die ik nog heb liggen. Wie heeft er een idee?
Dat zou ik dan toch maar omdraaien, op donderdag de frietjes. In het kader van: na het zure komt het zoet.merel schreef:Voor woensdag had ik rode kool in de planning, maar manlief is er niet en de kinderen zijn er niet zo dol op. Ik denk dat ik hen dan verras met patat ofzo. Donderdag de geplande rode kool.

Met dit recept lukt het misschien ook beter:
http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R8 ... elstamppot
Het viel hier erg in de smaak, ik had het alleen niet met vega- maar met echte gehaktballetjes gemaakt.
En met wortel-juliennereepjes.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Rcept lijkt mij erg lekker, maar de rode kool heb ik al klaargemaakt en in de diepvries en ik eet toch liever de rode kool als manlief er is. Verwacht dan toch dat ik te veel overhoudt, helemaal als ik er ook nog eens wortel etc bij moet doen. Zal zelf wel wat appelmoes erbij maken of stoofperen ofzo.
Vanavond Pizza.
Voor de rest van de week moet ik nog bedenken. Maar boerenkool staat zeker op het menu en draadjesvlees met rode kool.
Voor de rest van de week moet ik nog bedenken. Maar boerenkool staat zeker op het menu en draadjesvlees met rode kool.
Stoofschotel met rijst.
Van rundvlees, met gember, ui, knoflook, oud bruin bier, Afrikaanse kruiden.
Van rundvlees, met gember, ui, knoflook, oud bruin bier, Afrikaanse kruiden.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
- JolandaOudshoorn
Vandaag boerenkool met indo-twist, morgen stoofschotel.
Ik kreeg vandaag ook nog 8 bollen knoflook. Eens bedenken hoe ik dat ga verwerken. En omdat ik me niet helemaal fit voel, dus vanavond niet naar het koor gaat, durf ik wel een knoflooksoepje te maken. Ben benieuwd...
Ik kreeg vandaag ook nog 8 bollen knoflook. Eens bedenken hoe ik dat ga verwerken. En omdat ik me niet helemaal fit voel, dus vanavond niet naar het koor gaat, durf ik wel een knoflooksoepje te maken. Ben benieuwd...
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gekookte wortels, gebakken aardappels en gebakken kabeljauwhaas.
Wij aten uit de slowcooker. Draadjes vlees met champignons/ roomsaus/sperziebonen/mie. We zaten met z'n twaalven aan tafel en de pan was helemaal leeg. Als Dessert hadden cherrycheesecake; met dank aan Mevr. Auto die zorgde voor de ingrediënten. We hadden een gezellige maaltijd met elkaar en ik ben een gelukkig, gezegend mens [SMILING FACE WITH SMILING EYES]