Gereformeerde Gemeenten

refomart
Inactief

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door refomart »

Ad Anker schreef: 28 sep 2023, 11:33
refomart schreef: 28 sep 2023, 11:13 Dit heeft toch alle schijn van partijdigheid. In ieder geval is het een vragen naar de bekende weg. Omdat over het beleid van de mods niet gesproken mag worden zou het goed zijn als @Ad de meer recente geschiedenis vaan het modereren zou nagaan. Het antwoord is daar wat betreft de praktijk op het forum te vinden.
Ik begrijp niet zo wat je precies bedoelt. Je bedoelt de regel dat we met respect spreken over predikanten, denk ik?
Een regel is in zichzelf een dood ding, het doet niets. Het gaat om degene die de regels hanteert en hoe die worden gehanteerd. Dan verwijs ik naar een voorbeeld niet heel lang geleden.
Het kan zijn dat je daar geen actieve herinnering aan hebt. Dat komt wel meer voor.

@Terri,
Daar denk ik dus anders over. Ik neig naar het tegengestelde.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

refomart schreef: 28 sep 2023, 11:55
refomart schreef: 28 sep 2023, 11:13 Dit heeft toch alle schijn van partijdigheid. In ieder geval is het een vragen naar de bekende weg. Omdat over het beleid van de mods niet gesproken mag worden zou het goed zijn als @Ad de meer recente geschiedenis vaan het modereren zou nagaan. Het antwoord is daar wat betreft de praktijk op het forum te vinden.
Ik begrijp niet zo wat je precies bedoelt. Je bedoelt de regel dat we met respect spreken over predikanten, denk ik?
Een regel is in zichzelf een dood ding, het doet niets. Het gaat om degene die de regels hanteert en hoe die worden gehanteerd. Dan verwijs ik naar een voorbeeld niet heel lang geleden.
Het kan zijn dat je daar geen actieve herinnering aan hebt. Dat komt wel meer voor.

@Terri,
Ik vind je op een laatdunkende manier reageren. Noem man en paard. Wat heb ik toen mis gedaan? Oftewel, waarin ben ik tegenstrijdig? Ik ben benieuwd.
JanRap

Bericht door JanRap »

GerefGemeente-lid schreef: 28 sep 2023, 10:45
Ad Anker schreef: 28 sep 2023, 10:32
GerefGemeente-lid schreef: 28 sep 2023, 10:16
Ad Anker schreef: 28 sep 2023, 10:07
jaja, ik snap dat jij dit vindt. Maar er zijn mensen die er anders over denken. Je praat er nu wat omheen. Ik probeer even duidelijk te zijn.
Als ik van mening ben dat er predikanten zijn die mensen van het heil afhouden door hun prediking, mag ik hen dan als een dwaalleraar beschouwen? Dus even los van het feit of je het daar mee eens bent of niet.
Van mij mag jij dat vinden. Met een prediking van een veronderstelde wedergeboorte kun je mensen immers ook af van het heil afhouden, omdat de prediking een grond kan geven in de mens.
Ik vind dat niet zo zeer, maar ik krijg telkens geen antwoord op mijn vraag. Op mijn vraag: Als ik van mening ben dat er predikanten zijn die mensen van het heil afhouden door hun prediking, mag ik hen dan als een dwaalleraar beschouwen? Dus even los van het feit of je het daar mee eens bent of niet. kun je gewoon -ja- of -nee- antwoorden, evt. met een toelichting. De rest van je zin doet er dus even niet toe.
Het antwoord hangt af wat jij verstaat onder een prediking die mensen van het heil zou afhouden. Als dat een algemene verzoeningsleer is, zeg ik volmondig ja. Als dat een prediking is die sterk de nadruk legt op de noodzakelijkheid van wedergeboorte, zeg ik nee.
Overschatten van de doop: Waarschijnlijk heeft u nooit gelezen wat Calvijn en W. a Brakel schrijven over de voorrechten van de gedoopten? Of zit u op de lijn van een docent van een theologische school die onomwonden stelt dat hij de leer van Brakel over de kinderdoop niet voor zijn rekening neemt?
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

refomart schreef: 28 sep 2023, 11:55 Het kan zijn dat je daar geen actieve herinnering aan hebt. Dat komt wel meer voor.
Wat een vervelende toonzetting!
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef: 28 sep 2023, 11:58
refomart schreef: 28 sep 2023, 11:55

@Terri,
Ik vind je op een laatdunkende manier reageren. Noem man en paard. Wat heb ik toen mis gedaan? Oftewel, waarin ben ik tegenstrijdig? Ik ben benieuwd.
Ik kan het me ook niet direct herinneren, @refomart.
MGG

Bericht door MGG »

Is Refomart hierom op inactief gezet?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Refomart is niet meer actief.
Job

Bericht door Job »

GerefGemeente-lid schreef: 28 sep 2023, 11:07 Dat laatste gedeelte vind ik te ver gaan. Ik zou zelfs dr. Van den Brink niet als een gezant van de duivel willen classificeren.
Terzijde: met dat "zelfs" classificeer je ook. Maar verder eens. Dat de Heere Jezus mensen zo typeerde komt wat mij betreft alleen Hem als alwetend God toe, zij het dat er ook van wat dienaren van God scherpe veroordelingen in de Bijbel staan. Maar ik denk dat we hier zeer, zeer terughoudend mee moeten zijn. Denk o.a. aan de onvergeeflijke zonde.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef: 28 sep 2023, 12:27 Refomart is niet meer onder ons.
Vanwege bovenstaande discussie?
Inwoner

Bericht door Inwoner »

Tiberius schreef: 28 sep 2023, 12:27 ...
Vindt u dit niet een wat ongepaste uitdrukking?
En hoe komt dat refomart ineens niet meer mee doet?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Daar doen we nooit mededeling over tegen derden.

Excuses trouwens voor de verkeerde uitdrukking; ik lees dat het een eufemisme ergens voor is (terwijl het hier in Brabant een tamelijk gebruikelijke uitdrukking is), daarom heb ik het aangepast.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Jammer. Ik kon Refomart niet in alles 100% volgen, maar hij was in ieder geval wel een inhoudelijke poster. En uit een ander topic bleek dat we juist die inhoud vaak missen in vergelijking met vroeger.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Psalm

Bericht door Psalm »

De reden van zijn ban is mij onduidelijk. Zijn posts geven mijn inziens geen aanleiding tot een ban. Als het op basis van bovenstaande discussie is is het wel heel snel. Maar er kunnen natuurlijk ook andere redenen zijn. Ik vond hem best een respectvolle gesprekspartner. Al ben ik het niet in alle dingen met hem eens.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Niet meer dan logisch. Uit zijn manier van posten was duidelijk dat hij een opvolger was van een eerdere verbannen forummer. Lijkt me terecht.
Psalm

Bericht door Psalm »

Ja, ik denk ook wel dat we terecht gemodereerd wordt. Als de reden van de ban is dat hij met een nieuw account terug komt is dat natuurlijk terrecht. Vooral als je dan weer in discussie aangaat over het moderatiebeleid. Maar het is voor mij als relatief nieuw lid best onduidelijk wanneer je wordt geband.
Plaats reactie