Kleding als bedekking

Auto

Re: Kleding als bedekking

Bericht door Auto »

Josephus schreef:
Auto schreef:Tuurlijk, beste stuurlui staan weer aan de wal. De experts hebben hun oordelen al klaar :super
Waarom zo zuur? Als dit jouw humor is, moet je dat vooral zelf weten. Maar neem dan toch maar van zo'n expert aan dat je op moet passen met seksueel getinte grapjes. Ik heb zelf meermalen meegemaakt dat zulke 'onschuldige' opmerkingen uiteindelijk leidden tot ernstig verstoorde arbeidsverhoudingen, waarbij sommige werkgevers zich genoodzaakt zagen om vrij rigoureuze maatregelen te treffen (variërend van discplinaire maatregel tot ontslag).
Zucht, .......... maakt het nog even erger dan je het al maakte. Je mag hier allemaal dingen neer zetten die waar zijn. Maar:
1. Je kent de organisatie niet
2. Je kent de personen niet
3. Je kent mijn humor niet
4. etc

Hou dan alsjeblieft je oordeel over deze anekdote voor je. Ik kan je veel meer verhalen vertellen over zaken die dit onderwerp raken en die ik meegemaakt heb bij bedrijven en die slecht afliepen voor betrokken personen. En ook hoe bedrijven, HRM managers er mee kunnen omgaan. En dan kan 'kleding' een hele andere betekenis krijgen.
Josephus

Bericht door Josephus »

Auto schreef:Zucht, .......... maakt het nog even erger dan je het al maakte. Je mag hier allemaal dingen neer zetten die waar zijn. Maar:
4. etc
Natuurlijk spelen de omstandigheden van het geval ook mee bij de beoordeling. Een bordeelhouder die een seksueel getinte grap maakt zal daar sneller mee wegkomen dan een reformatorische schooldirecteur. Maar vergis je niet: naast deze meer objectieve aspecten weegt het subjectieve aspect (d.w.z. de beleving van degene tegen wie de opmerking werd gemaakt) minstens zo zwaar mee. En dan kan het zomaar zo zijn dat een aardig persoon met beschaafde humor toch een probleem krijgt na het maken van zo'n opmerking. Daarom zou mijn advies toch altijd zijn: maak zulke opmerkingen (zeker als christen)maar gewoon niet. Als iemand dat belerend vindt, dan moet dat maar.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Auto

Bericht door Auto »

Josephus schreef:
Auto schreef:Zucht, .......... maakt het nog even erger dan je het al maakte. Je mag hier allemaal dingen neer zetten die waar zijn. Maar:
4. etc
Natuurlijk spelen de omstandigheden van het geval ook mee bij de beoordeling. Een bordeelhouder die een seksueel getinte grap maakt zal daar sneller mee wegkomen dan een reformatorische schooldirecteur. Maar vergis je niet: naast deze meer objectieve aspecten weegt het subjectieve aspect (d.w.z. de beleving van degene tegen wie de opmerking werd gemaakt) minstens zo zwaar mee. En dan kan het zomaar zo zijn dat een aardig persoon met beschaafde humor toch een probleem krijgt na het maken van zo'n opmerking. Daarom zou mijn advies toch altijd zijn: maak zulke opmerkingen (zeker als christen)maar gewoon niet. Als iemand dat belerend vindt, dan moet dat maar.
Lees dan even die anekdote weer ......... waar haal jij vandaan dat degene die het gezegd heeft een christen was?

Verder onderschrijf ik je advies en begrijp ik je best, maar een wat mindere belerende posting over een summiere voorval had wel gekund.
Josephus

Bericht door Josephus »

Auto schreef:Lees dan even die anekdote weer ......... waar haal jij vandaan dat degene die het gezegd heeft een christen was?
Voor alle duidelijkheid: ik reageerde naar aanleiding van jouw anekdote, niet zozeer op die anekdote.

Ik zeg dus ook niet dat degene die de opmerking plaatste christen was (is het lachen om zulke opmerkingen trouwens minder erg als ze zelf maken?). Maar onder christenen komt dat soort opmerkingen helaas ook genoeg voor.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Auto schreef:
Josephus schreef:
4. etc
Lees dan even die anekdote weer ......... waar haal jij vandaan dat degene die het gezegd heeft een christen was?

Verder onderschrijf ik je advies en begrijp ik je best, maar een wat mindere belerende posting over een summiere voorval had wel gekund.
Ik lees inderdaad niet dat het om een christenman gaat. Maar waarschijnlijk zul je zelf ook wel erkennen dat de manier waarop hij de vrouw aansprak onmogelijk voor een christelijke wijze aangehouden kan worden. Dan is de vraag of hoongelach dan op zijn plaats is of een collega erop aanspraken als christenman zijnde.
Auto

Bericht door Auto »

Marie-Henriëtte schreef: Ik lees inderdaad niet dat het om een christenman gaat. Maar waarschijnlijk zul je zelf ook wel erkennen dat de manier waarop hij de vrouw aansprak onmogelijk voor een christelijke wijze aangehouden kan worden. Dan is de vraag of hoongelach dan op zijn plaats is of een collega erop aanspraken als christenman zijnde.
Ga nog even door ::salut
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Hoog tijd voor een slotje.
Gesloten