Tja, slecht gefundeerd. Niet alle gezangen zijn goed dus laten we maar helemaal geen gezangen zingen. De Bijbel zegt duidelijk wat anders!Gijs83 schreef:Niet alle gezangen zijn verantwoord en het is denk ik goed om voor de eredienst alleen de Psalmen te reserveren.Hendrikus schreef:Is ook niet erg bijbels, bedoel je?Erasmiaan schreef:Zingen van gezangen lijkt me niet echt een vooruitgang.
"Sprekende onder elkander met psalmen, en lofzangen, en geestelijke liederen, zingende en psalmende den Heere in uw hart;"
"Het woord van Christus wone rijkelijk in u, in alle wijsheid; leert en vermaant elkander, met psalmen en lofzangen, en geestelijke liederen, zingende den Heere met aangenaamheid in uw hart."
"Zingt Hem een nieuw lied; speelt wel met vrolijk geschal."
"Hallelujah! Zingt den HEERE een nieuw lied; Zijn lof zij in de Gemeente Zijner gunstgenoten."
"Daarom zegt Hij: Ontwaakt, gij, die slaapt, en staat op uit de doden; en Christus zal over u lichten." [citaat uit een gezang]
Want die loskoppeling maakt de Bijbel nergens. Er staat niet: Sprelende onder elkaar met Psalmen en thuis met lofzangen en geestelijke liederen, zing Hem een nieuw lied als u niet samenkomt, Halleluja, zing de Heere een nieuw lied en Psalmen in de gemeente.Tiberius schreef:Want?Marnix schreef:Precies. En nergens een loskoppeling tussen "eredienst" en "overige activiteiten".Hendrikus schreef:Is ook niet erg bijbels, bedoel je?Erasmiaan schreef:Zingen van gezangen lijkt me niet echt een vooruitgang.
"Sprekende onder elkander met psalmen, en lofzangen, en geestelijke liederen, zingende en psalmende den Heere in uw hart;"
"Het woord van Christus wone rijkelijk in u, in alle wijsheid; leert en vermaant elkander, met psalmen en lofzangen, en geestelijke liederen, zingende den Heere met aangenaamheid in uw hart."
"Zingt Hem een nieuw lied; speelt wel met vrolijk geschal."
"Hallelujah! Zingt den HEERE een nieuw lied; Zijn lof zij in de Gemeente Zijner gunstgenoten."
"Daarom zegt Hij: Ontwaakt, gij, die slaapt, en staat op uit de doden; en Christus zal over u lichten." [citaat uit een gezang]