cJolandaOudshoorn schreef:OK hier dan een paar vragen uit een bijbelquiz die we pnlangs hebben gehouden met leidinggevenden van de kinderclub:
Hoeveel kamelen had Eliezer bij zich: a. vijf b. tien c. twintig d. veertig
Wat is er in het huis van een rechtvaardige te vinden: a. liefde en trouw b. kennis c. een grote schat d. verstand
Wie was de kleinzoon van Boaz en Ruth? a. Obed b. Isai c. David d. Salomo
je hebt er 1 goedMarthaMartha schreef:cJolandaOudshoorn schreef:OK hier dan een paar vragen uit een bijbelquiz die we pnlangs hebben gehouden met leidinggevenden van de kinderclub:
Wat is er in het huis van een rechtvaardige te vinden: a. liefde en trouw b. kennis c. een grote schat d. verstand
d
b
?
de laatste waarschijnlijk?JolandaOudshoorn schreef:je hebt er 1 goedMarthaMartha schreef:cJolandaOudshoorn schreef:OK hier dan een paar vragen uit een bijbelquiz die we pnlangs hebben gehouden met leidinggevenden van de kinderclub:
d
b
?
Tiberius schreef:Ik ga voor
1 - b (Genesis 24 : 10; En die knecht nam tien kemelen van zijns heren kemelen)
2 - c (Spreuken 15 : 6; In het huis des rechtvaardigen is een grote schat)
3 - b (Ruth 4 : 21/ 22; Boaz gewon Obed; 22 En Obed gewon Isai)
Alhoewel we niet zeker weten of het werkelijk Eliezer was die Rebekka ging halen gaan de meeste verklaarders daar wel van uit (gebaseerd op Genesis 15 : 2).
Oh ik dacht dat het de bedoeling was dat je het uit je hoofd moest weten en niet opzoekenTiberius schreef:Ik ga voor
Alhoewel we niet zeker weten of het werkelijk Eliezer was die Rebekka ging halen gaan de meeste verklaarders daar wel van uit (gebaseerd op Genesis 15 : 2).
je hebt wel gelijk, Marnix. Dat moesten ze ook doen tijdens het spel. Binnen 3 tellen het antwoord, anders lig je eruit. (een beetje 1 tegen 100 formule)Marnix schreef:Oh ik dacht dat het de bedoeling was dat je het uit je hoofd moest weten en niet opzoekenTiberius schreef:Ik ga voor
drie keer cJolandaOudshoorn schreef:je hebt wel gelijk, Marnix. Dat moesten ze ook doen tijdens het spel. Binnen 3 tellen het antwoord, anders lig je eruit. (een beetje 1 tegen 100 formule)Marnix schreef:Oh ik dacht dat het de bedoeling was dat je het uit je hoofd moest weten en niet opzoekenTiberius schreef:Ik ga voor
Nog een paar voor de liefhebbers:
Wat ben je (volgens Paulus) als je door de Geest geleid wordt? a een dienstknecht van God b. een apostel c. een kind van God d. een wijs persoon
Waarmee is de Naam des Heeren te vergelijken? a. diepe wateren b. een bruisende beek c. een sterke toren d. een bron van wijsheid
In Rafidim krijgt het volk Israel water a. uit een grot b. uit een bittere waterbron c. uit een rots d. bij een oase bron
Ik heb vroeger gehoord dat Psalm 117 het kortste EN het middelste hoofdstuk is.Tiberius schreef:Ok, ik neem aan, dat je bedoelt het aantal hoofdstukken bij vraag 3 het aantal verzen bij vraag 4.
Dan is Psalm 118 het middelste hoofdstuk en Psalm 118:8 het middelste vers.