ex-GerGem topic
Re: ex-GerGem topic
Dat denk ik bij nader inzien ook; ik neem hem terug. Mijn excuses.
O die associatie heb ik nou nooit gehad bij de naam Hellenbroek. Maar ik kom dan ook uit Hellevoetsluis.Job schreef:Hoe komt nou juist ook een veel geciteerde dominee aan precies zó'n naam, zul je dan misschien wel gedacht hebben. Weet ik ook niet. Dat vroeg/vraag ik me ook af bij de dominees Van der Heiden en (De) Pater. Dan kun je toch beter Van Boven heten.
- Delftenaar
Wellicht is een bepaalde betekenis verloren gegaan in de loop van de tijd.
Zo heb je bij Willemstad een fort De Hel en in Maastricht de Helpoort. De etymologie zal vast anders zijn.
Zo heb je bij Willemstad een fort De Hel en in Maastricht de Helpoort. De etymologie zal vast anders zijn.
In Brandwijk heb je een straat 'De Hel'. Met postcode 6668.
of De Heer
~~Soli Deo Gloria~~
Leuke aptoniemenlijst: https://ericvandenberg.eu/whats-in-a-na ... ptoniemen/
Ik heb jarenlang samengewerkt met koster KosterJob schreef: ↑31 jan 2025, 18:24 Leuke aptoniemenlijst: https://ericvandenberg.eu/whats-in-a-na ... ptoniemen/

~~Soli Deo Gloria~~
Toch aardig dat een bijzonder topic leuke associaties heeft.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik had in het verleden een klant met de naam Slagerij Snoek. Met als slogan: Geen vis maar vlees.Hendrikus schreef: ↑31 jan 2025, 18:53Ik heb jarenlang samengewerkt met koster KosterJob schreef: ↑31 jan 2025, 18:24 Leuke aptoniemenlijst: https://ericvandenberg.eu/whats-in-a-na ... ptoniemen/![]()
Ik kende een huisarts die Griep heet. Maar volgens mij was hij geen ex-GerGem, om toch een beetje on topic te gaan 

De Knegt dan maar....Hendrikus schreef: ↑31 jan 2025, 18:16of De Heer
‘Cat’ is voor mij toch wel 15 jaar geleden. Uit die tijd herinner ik mij een catecheet: Een man die echt de tijd nam voor vragen en in hedendaags Nederlands kon uitleggen. Deze man had ook een beroep waardoor hij goed om de hoogte was van de mindere kant van de samenleving en daarom blijkbaar beter wist aan te sluiten bij de jeugd, zonder te vervallen in kerktaal en ge-eikte uitdrukkingen.refo schreef:In Gouda heb je een catecheet die 'antwoorden' heeft van 10 minuten, maar dan niet het antwoord geeft op de vraag. Dan laat je het tenslotte wel om vragen te stellen.Job schreef: ↑29 jan 2025, 18:46 Als er op cat geen vragen worden gesteld, is er een probleem:
- Ongeinteresseerde catechisanten (quasi of echt)
- Een catecheet die bewust of onbewust geen ruimte biedt voor vragen óf niet capabel is ze te beantwoorden.
Meestal een combinatie van beide. Jongeren die geen vragen hebben, dat bestaat niet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Voor mij bijna 40 jaar geleden ook. Kijk en met goede herinneringen op terug. Ook op de groep trouwens. (7pers)