COVID-19

Mara

Re: Wuhan virus

Bericht door Mara »

Jantje schreef:
-DIA- schreef:Mag ik mijn excuses aanbieden, want ik ben het namelijk geheel eens met Jantje. Sorry, als het moet.
Aan wie bied je je excuses aan en waarom?
Moet dit topic nu ook weer om zeep geholpen worden met dit geëmmer?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
parsifal

Bericht door parsifal »

Ouddorp schreef:In onze gemeente is gisteren niet meer gecollecteerd d.m.v. het doorgeven van de zakjes maar bij de uitgang. Volgende week is het Heilig Avondmaal, daarvan is afgekondigd dat de kerkenraad de actuele ontwikkelingen nauwlettend volgt.
Verstandig. Het is denk ik niet goed als bij de viering aan de tafel van de Heere bij sommige mensen dit virus in het achterhoofd speelt. Ik was gisteren in een kerk waar het brood in de wijn werd gedoopt. Het is de gebruikelijke manier in veel kerken in Zweden, maar ik weet dat in Anglicaanse kerken is geadviseerd om een andere manier te vinden (mogelijk zoals in veel reformatorische kerken gebruikelijk is), omdat de "indoop" manier vrij bevorderlijk is voor besmettingen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Jantje schreef:
-DIA- schreef:Mag ik mijn excuses aanbieden, want ik ben het namelijk geheel eens met Jantje. Sorry, als het moet.
Aan wie bied je je excuses aan en waarom?
Moet dit topic nu ook weer om zeep geholpen worden met dit geëmmer?
Laten we hier serieus blijven. Dit is waartoe ik oproep. Het virus maakt ook geen onderscheid en vraagt ook niet of je gergem bent of boeddhist.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:Mijn schoondochter die gisteravond de nachtdienst inging, werd tegengehouden bij de ingang van het ziekenhuis.
Ze moest aantonen dat ze niet in besmet gebied was geweest of mogelijk met een besmette patiënt in aanraking was geweest.
N.B. ze werkt niet in Gorinchem.
.
Maar hoe toon je dat, behalve met woorden, aan?
Mara

Bericht door Mara »

Ten tijde dat de mexicaanse griep heerste, gingen er stemmen op om kartonnen bekertjes te gebruiken bij het H.A.
Ik kan me niet meer herinneren of dat inderdaad gebeurd is, omdat ik toen niet naar de kerk kon.

Maar hoe zijn in de kerken de handdoekjes bij de wastafels geregeld?
Dat zijn ook meestal bronnen van besmetting.
Mara

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef:
Mara schreef:Mijn schoondochter die gisteravond de nachtdienst inging, werd tegengehouden bij de ingang van het ziekenhuis.
Ze moest aantonen dat ze niet in besmet gebied was geweest of mogelijk met een besmette patiënt in aanraking was geweest.
Ze zullen haar op haar woord moeten geloven.
Het was vrij makkelijk want ze had vrijdag een dagdienst gehad. In 1 dag kun je niet echt China of Italië v.v. ;)
Ze is zelf niet verkouden en zolang je geen verschijnselen hebt, ben je niet besmettelijk. Dus dat scheelt ook.
Ik denk dat dit protocol is.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
.
Men bevraagt mensen welke contacten er zijn geweest. Men is ineens vuurbang geworden. Hier staat de mensheid die alles wil plannen en in de hand houden in verlegenheid en angst. Maar niemand vraagt: Hoe komt dit, de bron is Wuhan, en verder wil men niet gaan.
Mara

Bericht door Mara »

In het Maasstad ziekenhuis, Rotterdam zuid, is nu ook een besmette patiënt.
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Men bevraagt mensen welke contacten er zijn geweest. Men is ineens vuurbang geworden. Hier staat de mensheid die alles wil plannen en in de hand houden in verlegenheid en angst. Maar niemand vraagt: Hoe komt dit, de bron is Wuhan, en verder wil men niet gaan.
Nee dat is het niet DIA. Een ziekenhuis heeft de plicht om de patiënten te beschermen.
Mijn schoondochter verpleegt hele kwetsbare patiënten.

In het kinderziekenhuis lag een patiëntje die opeens de waterpokken bleek te hebben.
Nou denk je dan, onschuldig voor kinderen toch?
Maar code rood ging in werking. Want die onschuldige waterpokjes zijn levensgevaarlijk voor kinderen die op de IC liggen.
Of een ernstige ziekte zoals leukemie of kanker hebben.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ik denk dat we de beste remedie tegen het virus vergeten:
Allen en een ieder (te beginnen bij mezelf) buigen, en erkennen: Wij hebben God op het hoogst misdaan. Als dit uit de grond van het hart mocht zijn geloof ik dat we veel beter af waren dan met alle angstig en paniekerig handelen.

PS Ik zie een reactie: Vanzelf, maar dat neemt niet weg dat we bij de oorzaak moeten worden bepaalt.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Gisteren merkte ds. op, ik kan het nu niet woordelijk zeggen, maar ongeveer dit: We waren zo bang voor allesvernietigende wapens, en zie, nu een zeer klein onzichtbaar iets legt grote delen van de wereld plat.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Zeeuw schreef:
Ze zullen haar op haar woord moeten geloven.
Het was vrij makkelijk want ze had vrijdag een dagdienst gehad. In 1 dag kun je niet echt China of Italië v.v. ;)
Ze is zelf niet verkouden en zolang je geen verschijnselen hebt, ben je niet besmettelijk. Dus dat scheelt ook.
Ik denk dat dit protocol is.
Precies. Zelfde vraag altijd in het Erasmus: bent u het afgelopen jaar met varkens in aanraking geweest? Pff, geen idee joh. Misschien wel eens een biggetje geaaid op een kinderboerderij.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:Ik denk dat we de beste remedie tegen het virus vergeten:
Allen en een ieder (te beginnen bij mezelf) buigen, en erkennen: Wij hebben God op het hoogst misdaan. Als dit uit de grond van het hart mocht zijn geloof ik dat we veel beter af waren dan met alle angstig en paniekerig handelen.

PS Ik zie een reactie: Vanzelf, maar dat neemt niet weg dat we bij de oorzaak moeten worden bepaalt.
Natuurlijk moeten we bij die oorzaak worden bepaald DIA. Mijn hartkwaal kent die oorzaak. Maar dat neemt toch niet weg dat ik, op gezetten tijden, geopereerd moet worden?
Dodo

Bericht door Dodo »

Vanmorgen zei in het AD een virologe dat de hele boel zwaar overdreven wordt.
https://www.ad.nl/binnenland/viroloog-c ... ~ac0c5650/
Klavart

Bericht door Klavart »

Mara schreef:en zolang je geen verschijnselen hebt, ben je niet besmettelijk.
Dat is niet 100% zeker.
Plaats reactie