Ik genoeg, al zijn er vast die onder hun toga nog een compleet pak dragenJantje schreef:Ik heb nou nog nooit een dominee in de kerk gezien die geen pak aan had.

Ik genoeg, al zijn er vast die onder hun toga nog een compleet pak dragenJantje schreef:Ik heb nou nog nooit een dominee in de kerk gezien die geen pak aan had.
Gelukkig houden de meeste GG die standaard nog in ere. Een vrouw gaat met een hoed en een nette rok en de man liefst in pak. Niks geen korte broeken of rare felle kleuren.Mara schreef:Jantje schreef: Ben je wel eens op de Veluwe naar kerk geweest? Dan weet je wat ik bedoel.
unquote
Ja. En in Zeeland, Drenthe, Gelderland, Zeeland, Zuid Holland, inklusief de eilanden, Brabant, op Urk.
En op sommige plaatsen was het meer een (hoeden)show, dan een zondagse kerkgang.
Ik ben weleens in zo'n hoedenzaak geweest. Ik ben heus gewend om geld uit te geven, zeker als het voor een speciale gelegenheid is, maar dit overtrof mijn verwachting. Je zou bijna gaan denken dat in de bible belt vrijwel alleen maar miljonairs wonen.
Op bepaalde plaatsen zijn de kledingregels ongeschreven en voor een outsider onbegrijpelijk.
Want je wordt afgekeurd op een kleur, op een model hoed, op schoenen...
In onze kerk mag iedereen naar binnen, ongeacht hoe ze eruit zien.
Want asielzoekers, vluchtelingen, backpackers en daklozen voldoen niet aan de bevindelijk gereformeerde standaard.
Wat mij betreft hoeft het ook niet direct feestelijke kleding te zijn die je vraagt. Wat ik me altijd wel afvraag is of mensen in de kleding die ze naar de kerk aandoen ook bij de koning op bezoek zouden gaan. Ik weet dat sommige mensen dat een stom argument vinden, maar ik denk dat het een volkomen legitieme vraag is, o.a. in verband met Maleachi 1:8DDD schreef: Maar los daarvan: een pak is voor veel mensen inderdaad werkkleding. En ik vind het in veel gevallen ook niet heel feestelijk.
Tsja, wat zal ik daarvan zeggen. De (vrouwelijke) jeugd had kleding aan die een middelbare van leeftijd niet zou misstaan hebben. Laat ik het daar maar op houden.DDD schreef: @Jantje: Wat bedoel je met terug in de tijd?
Zijn dat fietsen waar de standaard rechts zit i.p.v. links?Mannes schreef:Gelukkig is hij er nog, de bevindelijke standaard.
Het zijn zwarte fietsen met dubbele standaard, die kunnen een windvlaag hebben zonder gelijk om te vallenWandelende schreef:Zijn dat fietsen waar de standaard rechts zit i.p.v. links?Mannes schreef:Gelukkig is hij er nog, de bevindelijke standaard.
[img]https://www.koninklijkhuis.nl/actueel/n ... s%E2%80%99[/img]Nathanaël schreef:Wat mij betreft hoeft het ook niet direct feestelijke kleding te zijn die je vraagt. Wat ik me altijd wel afvraag is of mensen in de kleding die ze naar de kerk aandoen ook bij de koning op bezoek zouden gaan. Ik weet dat sommige mensen dat een stom argument vinden, maar ik denk dat het een volkomen legitieme vraag is, o.a. in verband met Maleachi 1:8DDD schreef: Maar los daarvan: een pak is voor veel mensen inderdaad werkkleding. En ik vind het in veel gevallen ook niet heel feestelijk.
Ik denk dat je best begrijpt wat ik bedoel, maar ik zal het nog wat nader toelichten. Ik heb gezegd dat de vraag gesteld mag worden (aan alle kerkgangers wat mij betreft) of zij ook zo op bezoek zouden gaan bij de koning. We hoeven niet net te doen alsof bij de koning op bezoek gaan met gaten in je broek de norm is. Er zijn voor officiële bezoeken bovendien gewoon protocollen.liz boer schreef:[img]https://www.koninklijkhuis.nl/actueel/n ... s%E2%80%99[/img]Nathanaël schreef:Wat mij betreft hoeft het ook niet direct feestelijke kleding te zijn die je vraagt. Wat ik me altijd wel afvraag is of mensen in de kleding die ze naar de kerk aandoen ook bij de koning op bezoek zouden gaan. Ik weet dat sommige mensen dat een stom argument vinden, maar ik denk dat het een volkomen legitieme vraag is, o.a. in verband met Maleachi 1:8DDD schreef: Maar los daarvan: een pak is voor veel mensen inderdaad werkkleding. En ik vind het in veel gevallen ook niet heel feestelijk.
http://www.bettewestera.nl/prijzen-en-o ... -koningin/
Zoiets> blote knietjes vrouw met broek?
Natuurlijk begrijp ik dat, toch vind ik het een zwak argument.Nathanaël schreef:Ik denk dat je best begrijpt wat ik bedoel, maar ik zal het nog wat nader toelichten. Ik heb gezegd dat de vraag gesteld mag worden (aan alle kerkgangers wat mij betreft) of zij ook zo op bezoek zouden gaan bij de koning. We hoeven niet net te doen alsof bij de koning op bezoek gaan met gaten in je broek de norm is. Er zijn voor officiële bezoeken bovendien gewoon protocollen.liz boer schreef:[img]https://www.koninklijkhuis.nl/actueel/n ... s%E2%80%99[/img]Nathanaël schreef:Wat mij betreft hoeft het ook niet direct feestelijke kleding te zijn die je vraagt. Wat ik me altijd wel afvraag is of mensen in de kleding die ze naar de kerk aandoen ook bij de koning op bezoek zouden gaan. Ik weet dat sommige mensen dat een stom argument vinden, maar ik denk dat het een volkomen legitieme vraag is, o.a. in verband met Maleachi 1:8DDD schreef: Maar los daarvan: een pak is voor veel mensen inderdaad werkkleding. En ik vind het in veel gevallen ook niet heel feestelijk.
http://www.bettewestera.nl/prijzen-en-o ... -koningin/
Zoiets> blote knietjes vrouw met broek?
Ik was ook niet van plan er een wet van Mensen en Perzen van te maken ;-)liz boer schreef:
Natuurlijk begrijp ik dat, toch vind ik het een zwak argument.
1 Voor God hoef je je niet op te doffen en zijn er geen protocollen ( oke sober en eerbaar, dus geen blote knietjes)
2 Als je bidt zoek je ook het aangezicht van God, dat kan ook in je pyama zijn.
3 Moeten we God steeds vergelijken met een aardse koning? (Je hoort dat ook vaak dat God met Ester bij Ahasveros begeleken wordt, kom ik om dan kom ik om, net of God ook zo ongerekenbaar is.) Hij is de gans Andere!!!
Laten we de schrift volgen mensen...
Nee, want dat is in de meeste gevallen niet volgens het protocol.DDD schreef:Sorry hoor, maar met een nette spijkerbroek en hip jasje kun je prima bij de koning op bezoek.
Ik zou dat zelf niet zo snel doen, maar dat wil nog niet zeggen dat jij (of iemand anders) dat niet zo mogen van mij. Nogmaals, de vraag hoeft wat mij betreft niet door iedereen op dezelfde manier beantwoord te worden. Alleen als mensen in hun korte broek en een shirtje naar de kerk komen, dan vraag ik me wel eens af of ze zo ook op een officieel bezoek bij de koning zouden gaan. Bij een (nette) spijkerbroek en een hip jasje zou ik me dat inderdaad al een stuk beter voor kunnen stellen. (Als je daarin volledig vrij gelaten zou worden)DDD schreef:Sorry hoor, maar met een nette spijkerbroek en hip jasje kun je prima bij de koning op bezoek.