eilander schreef:Ik zou het overigens jammer vinden als wat Jansen zegt, helemaal verloren gaat door dit soort opmerkingen. Het hoeft toch niet zo te zijn dat je 20% van zijn opmerkingen afschiet en dan vervolgens met 80% niets doet?
Ik heb het artikel net zitten lezen.
Hij is wel scherp, maar hetgeen wat hij zegt komt op mij niet wereldvreemd over.
Twee zinnen die er voor mij uitspringen:
- Is deze techniek tot eer van God? Brengt ze me onder de macht van de duivel of onder beslag van Gods Woord?”
- „Er is een levende God, Die kan zorgen voor de klandizie van uw bedrijf. Geloven we dat nog? De vraag is: Vertrouwt u die God en wilt u het met Hem wagen?”
En als ik naar mezelf kijk, moet ik tot mijn schaamte op beide vragen ontkennend antwoorden.
Deze week verzuchtte ik nog dat ik blij ben dat ik geen kwetsbare pubers meer heb. De ouders van een 16 jarige jongen vertelden hoe hun zoon door een ongeluk om het leven was gekomen.
Choking challenge, heet het. Ik had er nog nooit van gehoord en zelfs diverse schooldirekteuren ook niet.
De jongen wurgde zichzelf. Vermoed wordt dat hij dit onder dwang heeft moeten doen, of gepest werd.
Het was een teruggetrokken jongen, met weinig vrienden.
De ouders wilden ermee naar buiten treden om andere jongeren te waarschuwen.
Gruwelijk.
De satan verzint van alles om jonge mensen in zijn klauwen te krijgen.
En dan zeg ik wel, het gevaar van internet/smartphone is heel erg groot. Al zullen misschien de meeste jongeren dit niet opzoeken, noch tegenkomen.
Maar zo gek is het dus niet wat de heer Jansen stelt.