Ja, nogal.
Hij preekte over Saul, de Filistijnen en Goliath. Was uit een serie van 12 preken, aldus ds.
Ja, nogal.
De middagdienst heb ik geluisterd. Het was een bijzonder goed woord.huisman schreef: ↑24 feb 2025, 09:34 Tekst voor de prediking morgendienst: Exodus 4: 24-26
Thema en punten van de morgendienst:
Een incident onderweg:
1.Tot vermaning
2.Tot vertroosting
Tekst voor de prediking middagdienst: Hooglied 1: 4
Thema en punten van de middagdienst:
“Trek mij, wij zullen U nalopen…”
1.Het gebed om te worden getrokken
2.Het doel om te worden getrokken
3.De vrucht van te zijn getrokken
Een goede zondag met onze oud-predikant ds. J.M.J. Kieviet
En ook intrede toch? Mooi dat jullie weer als gemeente een predikant hebben mogen ontvangen.
Ook ja. Hoort bij elkaar wat mij betreft. Volgens mij hebben we weer een predikant die diep wil graven in een tekst. Dat is mooi en in de lijn van vorige predikant.Johann Gottfried Walther schreef: ↑10 mar 2025, 11:33En ook intrede toch? Mooi dat jullie weer als gemeente een predikant hebben mogen ontvangen.
Van hem is bekend dat hij nog niet beroepbaar is, normaal is een proponent niet beroepbaar.
haha, verbaas ik jou omdat ik positief ben over een behoudende proponent? Met een behoudend iemand heb ik totaal geen moeite. Ik heb wel moeite mee als mijns inziens niet over een tekst is nagedacht. Dat kan ter rechter- en linkerzijde.Johann Gottfried Walther schreef: ↑10 mar 2025, 13:31Van hem is bekend dat hij nog niet beroepbaar is, normaal is een proponent niet beroepbaar.
Doorgaans als ze beroepbaar worden gesteld, worden ze kandidaat genoemd.
Hier kun je bijv. zien welke er beroepbaar zijn: https://www.dominees.nl/kandidaten.php
Mag ik zeggen dat je mij blijft verbazen, gelukkig soms ook positief !