Gereformeerde Gemeenten
-
Re: Gereformeerde Gemeenten
dat was z'n oma
daarnaast heb ik haar in de vele keren dat ik hem hoor preken, nog nooit tot voorbeeld horen stellen.
Als er één is die in lijn van de puriteinen preekt in plaats van in de lijn van gezelschapstaal, dan is hij het wel
daarnaast heb ik haar in de vele keren dat ik hem hoor preken, nog nooit tot voorbeeld horen stellen.
Als er één is die in lijn van de puriteinen preekt in plaats van in de lijn van gezelschapstaal, dan is hij het wel
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Inderdaad, het was een geslacht eerder. Wie ds. Heemskerk wat meer van nabij kent hoort wel wat meer. Hij gaat hier ook nogal eens voor in de Oranjekerk (OGGiN) of in de vrije OGG.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
- Verbannen
Er lijkt inderdaad een soort citatenoorlog te woeden. We pakken een citaat zonder de context. Zo kun je predikanten (en niet alleen predikante) laten buikspreken. Advies: Lees de hele ds. Heemskerk, en we mochten wel willen dat er zulke meer waren, ook in ons kerkverband.GerefGemeente-lid schreef: ↑01 sep 2023, 08:19Inderdaad. Het zijn altijd dezelfden die dit zo moeten neerzetten. Erg jammer!
Dit vind ik wel grappig. Ik onderstreep je wens, maar ik vind je wens niet in lijn met veel van je bijdragen. Ds. Heemskerk is geenszins een GG-er.-DIA- schreef: ↑01 sep 2023, 08:23Er lijkt inderdaad een soort citatenoorlog te woeden. We pakken een citaat zonder de context. Zo kun je predikanten (en niet alleen predikante) laten buikspreken. Advies: Lees de hele ds. Heemskerk, en we mochten wel willen dat er zulke meer waren, ook in ons kerkverband.GerefGemeente-lid schreef: ↑01 sep 2023, 08:19Inderdaad. Het zijn altijd dezelfden die dit zo moeten neerzetten. Erg jammer!
Een Herstelde OGG'er dan misschien?Ad Anker schreef: ↑01 sep 2023, 08:34Dit vind ik wel grappig. Ik onderstreep je wens, maar ik vind je wens niet in lijn met veel van je bijdragen. Ds. Heemskerk is geenszins een GG-er.-DIA- schreef: ↑01 sep 2023, 08:23Er lijkt inderdaad een soort citatenoorlog te woeden. We pakken een citaat zonder de context. Zo kun je predikanten (en niet alleen predikante) laten buikspreken. Advies: Lees de hele ds. Heemskerk, en we mochten wel willen dat er zulke meer waren, ook in ons kerkverband.GerefGemeente-lid schreef: ↑01 sep 2023, 08:19Inderdaad. Het zijn altijd dezelfden die dit zo moeten neerzetten. Erg jammer!
-
ook niet,
volbloed hervormd en in lijn met de reformatie en de nadere reformatie en nog meer met de puriteinen
volbloed hervormd en in lijn met de reformatie en de nadere reformatie en nog meer met de puriteinen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Wat is het dat hij vaak in de oud gereformeerde denominaties voorgaat... Luister maar.
https://www.youtube.com/watch?v=wdMGhsRq17o
Dit is een bijzonder kort interviewtje. Als er dan wel zo'n bijzonder theologische constructie in wordt verwerkt, lok je enige discussie natuurlijk wel uit. Ik had al wel verwacht dat het op dit forum zou staan. Ds. Schot houd ook wel van discussie, dus zo erg vind hij dit vast niet.GerefGemeente-lid schreef: ↑01 sep 2023, 08:19Inderdaad. Het zijn altijd dezelfden die dit zo moeten neerzetten. Erg jammer!
Omdat de OGG en de GGiN, i.t.t. de GG gevoed worden door oudvaders in de leesdiensten. Lees het stuk over Philibert in het RD van deze week.-DIA- schreef: ↑01 sep 2023, 08:41Wat is het dat hij vaak in de oud gereformeerde denominaties voorgaat... Luister maar.
Dan zit ik denk ik in de verkeerde GGiN-gemeenteAd Anker schreef: ↑01 sep 2023, 10:14Omdat de OGG en de GGiN, i.t.t. de GG gevoed worden door oudvaders in de leesdiensten. Lees het stuk over Philibert in het RD van deze week.-DIA- schreef: ↑01 sep 2023, 08:41Wat is het dat hij vaak in de oud gereformeerde denominaties voorgaat... Luister maar.
Ds Baan in de serie over het komen tot Jezus, een van deze preken:
https://www.prekenweb.nl/nl/Zoeken?Gebe ... erOp=Datum
-
- Verbannen
Bovendien zijn er enkele GG's waar nog wel degelijk met grote regelmaat oudvaders worden gelezen.Piet Puk schreef: ↑01 sep 2023, 10:22Dan zit ik denk ik in de verkeerde GGiN-gemeenteAd Anker schreef: ↑01 sep 2023, 10:14Omdat de OGG en de GGiN, i.t.t. de GG gevoed worden door oudvaders in de leesdiensten. Lees het stuk over Philibert in het RD van deze week.-DIA- schreef: ↑01 sep 2023, 08:41Wat is het dat hij vaak in de oud gereformeerde denominaties voorgaat... Luister maar.
De stelling klopt ook niet, tenzij je ook o.a. ds Kersten en ds G van Reenen als een oudvader ziet. Alleen van de OGG kun je met recht stellen dat deze gevoed wordt door oudvaders in de leesdiensten.Piet Puk schreef: ↑01 sep 2023, 10:22Dan zit ik denk ik in de verkeerde GGiN-gemeenteAd Anker schreef: ↑01 sep 2023, 10:14Omdat de OGG en de GGiN, i.t.t. de GG gevoed worden door oudvaders in de leesdiensten. Lees het stuk over Philibert in het RD van deze week.-DIA- schreef: ↑01 sep 2023, 08:41Wat is het dat hij vaak in de oud gereformeerde denominaties voorgaat... Luister maar.
En... ik herinner me de kwalificatie aan mijn adres nog als de dag van gisteren, want hoe vaak heb ik hier in het begin moeten horen: Jij zit in de verkeerde kerk... (en dan een GG-gemeente, maar van die stickertjes plak ik niet zo snel)Piet Puk schreef: ↑01 sep 2023, 10:22Dan zit ik denk ik in de verkeerde GGiN-gemeenteAd Anker schreef: ↑01 sep 2023, 10:14Omdat de OGG en de GGiN, i.t.t. de GG gevoed worden door oudvaders in de leesdiensten. Lees het stuk over Philibert in het RD van deze week.-DIA- schreef: ↑01 sep 2023, 08:41Wat is het dat hij vaak in de oud gereformeerde denominaties voorgaat... Luister maar.