Soms iets ter verduidelijking, wie er over valt valle er dan maar over, maar die mist wel veel.
En nee, de prediker moet en mag niet centraal staan, dat wordt ook nog wel eens in dit verband verweten.
Als het recht ligt maakt genade klein.
Soms iets ter verduidelijking, wie er over valt valle er dan maar over, maar die mist wel veel.
Daar geldt een beetje hetzelfde voor, als je tegen de stijl en het gebrek aan structuur kunt wel. Maar verwacht geen zin voor zin verklaring.
En als ik het zou doen zou het forum weer op z'n kop kunnen komen te staan.
Helemaal mee eens. We hebben hem vaak gehoord in Lethbridge de laatste 3 jaren, bijna al zijn vrije zondagen. Het valt me elke weer op hoe gunnend ds. De Leeuw is. We horen ook vaak over 7th street North, waar de kerk van Lethbridge stond toen hij onze predikant was, en waar hij vaak met opening heeft mogen voorgaan.-DIA- schreef: ↑27 jul 2023, 20:32Nee, je moest niet teveel exegese verwachten, maar meer een gemoedelijke, pastorale, bevindelijke en toch een heel ernstige preek. Voedsel voor hongerigen en lafenis voor dorstigen. Maar ontdekking en bestraffing van het nabijkomend werk. Wat hij zelf zegt: Het is zo belangrijk dat het uit het hart mag komen. Dat wordt gemerkt.Robbie schreef: ↑27 jul 2023, 20:29"Preken in de stijl van ds. Lamain": gebruikt hij woorden die ds. Lamain ook gebruikte, gebruikt hij de "preektoon" van ds. Lamain, is er iets specifieks uit ds. Lamains prediking wat hij ook benoemt of nog wat anders? Waar doel je op?-DIA- schreef:Hier zijn er verschillende te beluisteren. Ook via Digibron is veel van hem te lezen.
https://www.youtube.com/results?sp=mAEB ... AIN+PREKEN
Ik ken deze predikant niet en het gaat me ook niet om hem, maar wat je zegt lijkt in tegenstelling met elkaar. Geen gedegen tekstuitleg, maar wel veel kunnen leren. Wat dan, vraag ik me dan af.
Uitleg over de praktijk van het geestelijk leven. Zeker niet los van het geheel van de Schrift, mocht je het zo opvatten, maar de geestelijke lessen volgen niet altijd in een heldere lijn uit het bepreekte tekstgedeelte.
Niet eerder gehoord, verrassend. Ik leg de link niet direct. Kunt u er meer over vertellen?